نماد سایت پول بانک

مالیات بر ارزش افزوده، عامل شفاف سازی معاملات اقتصادی

  •  

    به گزارش رسانه مالیاتی ایران، غلامرضا شریفی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، در دیداربا فرماندار جلفا گفت: مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از انواع مالیات‌های غیر مستقیم، مزایای متعددی نظیر پایین بودن نرخ مالیاتی، تغییر الگوی مصرف و کاهش مصرف گرایی و تجملات، تشویق صادرات و کاهش فرار مالیاتی را دارد.
    شریفی با تأکید بر اینکه تحقق استراتژی اقتصاد مقاومتی بدون توسعه نظام مالیاتی پویا و پایدار ممکن نیست، گفت: کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و اصلاح نظام درآمدی دولت با تغییر رویکرد به سمت درآمدهای مالیاتی، مهم‌ترین ابزار توزیع مناسب درآمدی در یک جامعه و کاهش نابرابری‌های درآمدها است.
    در ادامه این دیدار، صادق احمدی،فرماندار شهرستان جلفا با اشاره به تاثیر مثبت عوارض مالیات بر ارزش افزوده گفت: عوارض دریافتی از محل مالیات بر ارزش افزوده، منبع مهمی برای تامین درآمدهای شهرداری‌ها، جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرها و روستاها به شمار می‌رود.
    احمدی اظهار داشت: در چرخه اقتصاد کشور باثبات‌ترین ابزار قابل برنامه‌ریزی برای بودجه عمومی مالیات است و توجه به این مهم با طرح تحول نظام مالیات بر ارزش افزوده چشمگیرتر شده است.
    وی خواستار همکاری بیشتر شهرداری‌ ‎ ها با ادارات امور مالیاتی برای اشاعه فرهنگ‌سازی مالیاتی شد و گفت: بسترسازی فرهنگی با اقداماتی هم چون نامگذاری معابر یا اماکنی به نام مالیات در سطح شهر و نصب بنرها برای اجرای پروژه هایی که از طریق واریز عوارض به حساب شهرداری‌ها انجام می‌شود میسر خواهد شد.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل