• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

لزوم پویایی معاونت حقوقی گمرک در تعیین تکلیف پرونده‌ها همزمان با سال جهش تولید

  • کد خبر : 95410
  • 10 فروردین 1399 - 16:32
لزوم پویایی معاونت حقوقی گمرک در تعیین تکلیف پرونده‌ها همزمان با سال جهش تولید

زیر مجموعه‌های حقوقی گمرک ایران همزمان با سال جهش تولید بایستی پویایی جدی در تعیین تکلیف پرونده‌های مهم با هدف رفع موانع و چالشها در حوزه تولید کشور داشته باشند. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص نظام تعرفه‌ای گمرکی، قواعد عمومی جزو لاینفک سیستم هماهنگ شده می‌باشد و این قواعد به هیچ عنوان قابلیت جدایی از سیستم هماهنگ شده را ندارد.
براساس قاعده دوالف از قواعد شش گانه ” هر اشاره به یک شیء در شماره‌ای معین شامل این شیء می‌گردد ولو به حالت غیر کامل یا تمام نشده به شرط اینکه به همان صورت مشخصات اساسی شئی کامل را داشته باشد. ”
از زمانیکه بر اساس مصوبات دولت به جهت محدود نمودن واردات، ورود برخی اقلام مشروط به پرداخت دو برابر سودبازرگانی گردید برخی واردکنندگان به جهت فرار از پرداخت سود بازرگانی اقدام به منفصله نمودن کالاهایی نظیر یخچال، تلویزیون، لباسشوئی، ظرفشوئی، جارو برقی و… در کشور مبداء نمودند و پس اخذ مجوز ثبت سفارش برای قطعات منفصله به‌نامهای مختلف اقدام به ترخیص و ورود این اقلام از گمرکات اجرائی مختلف نموده و سپس با یک عملیات ساده کالا را مونتاژ و رو..

  • زیر مجموعه‌های حقوقی گمرک ایران همزمان با سال جهش تولید بایستی پویایی جدی در تعیین تکلیف پرونده‌های مهم با هدف رفع موانع و چالشها در حوزه تولید کشور داشته باشند.

    لزوم پویایی معاونت حقوقی گمرک در تعیین تکلیف پرونده‌ها همزمان با سال جهش تولید – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص نظام تعرفه‌ای گمرکی، قواعد عمومی جزو لاینفک سیستم هماهنگ شده می‌باشد و این قواعد به هیچ عنوان قابلیت جدایی از سیستم هماهنگ شده را ندارد.

    براساس قاعده دوالف از قواعد شش گانه " هر اشاره به یک شیء در شماره‌ای معین شامل این شیء می‌گردد ولو به حالت غیر کامل یا تمام نشده به شرط اینکه به همان صورت مشخصات اساسی شئی کامل را داشته باشد. "

    از زمانیکه بر اساس مصوبات دولت به جهت محدود نمودن واردات، ورود برخی اقلام مشروط به پرداخت دو برابر سودبازرگانی گردید برخی واردکنندگان به جهت فرار از پرداخت سود بازرگانی اقدام به منفصله نمودن کالاهایی نظیر یخچال، تلویزیون، لباسشوئی، ظرفشوئی، جارو برقی و… در کشور مبداء نمودند و پس اخذ مجوز ثبت سفارش برای قطعات منفصله به‌نامهای مختلف اقدام به ترخیص و ورود این اقلام از گمرکات اجرائی مختلف نموده و سپس با یک عملیات ساده کالا را مونتاژ و روانه بازار شد. بررسی روند واردات این اقلام نشان می‌دهد شرکت های موصوف اقلامی نظیر پیچ، چفت، بست، برچسپ انرژی، دفترچه راهنما و حتی کارتن کالا را از خارج از کشور وارد می‌نمایند سوالی که وجود دارد این است که آیا تولید کنندگان داخلی توان تولید این اقلام ساده و پیش پا افتاده را ندارند.

    در این میان ضعف معاونت حقوقی و نظارت برای تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده‌هایی از این دست کاملا مشهود و نمایان است. گفتنی است، ادامه روند واردات این اقلام از گمرکات اجرائی مختلف و توقف یک محموله چندین کانتینری متعلق به یک شرکت در ماههای گذشته در جنوب کشور ابهام ایجاد می‌کند که آیا عزم و اراده‌ کامل در حوزه معاونتهای حقوقی و نظارت و معاونت امور گمرکی برای تعیین تکلیف موضوع این قاعده و جود دارد.

    به گزارش تسنیم، ضرورت دارد در شرایطی که کشور با کمبود شدید منابع ارزی مواجه بوده و از طرفی امکان تولید این نوع کالاها توسط تولیدکنندگان متخصص در داخل کشور فراهم است یک تغییر اساسی در این فضا ایجاد شود. جا دارد در سال جهش تولید معاونت حقوقی و نظارت با توجه به جایگاه مشخص این موضوع در قانون امورگمرکی حداقل روند رسیدگی به پرونده‌هایی از این دست را نهایی نماید.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=95410

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم