• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
5

فخاری در نشست خبری عملکرد یکساله سازمان اقتصادی کوثر: اقتصاد رهنما رویکرد جدید این سازمان در دولت سیزدهم است

  • کد خبر : 305825
  • 07 شهریور 1401 - 21:50
فخاری در نشست خبری عملکرد یکساله سازمان اقتصادی کوثر: اقتصاد رهنما رویکرد جدید این سازمان در دولت سیزدهم است

پول بانک: مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: دهه فجر سیستم هوشمند مالی راه‌اندازی می‌شود و همه حقوق‌های ما قابل رویت خواهد بود و به مسئولان ارشد کشوری حق دسترسی خواهیم داد و صورت های مالی را هم افشا خواهیم کرد.

  • مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: دهه فجر سیستم هوشمند مالی راه‌اندازی می‌شود و همه حقوق‌های ما قابل رویت خواهد بود و به مسئولان ارشد کشوری حق دسترسی خواهیم داد و صورت های مالی را هم افشا خواهیم کرد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری عملکرد یکساله سازمان اقتصادی کوثر، صبح امروز دوشنبه 7 شهریور ماه 1401، با حضور ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن کنفرانس سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد.

    ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر

    ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، در ابتدای این نشست خبری گفت: سازمان اقتصادی کوثر بازوی اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران است. دارایی‌ها و فعالیت این سازمان در جهت بهره‌وری حداکثری و تامین نیاز جامعه با اولویت خانواده‌های شهدا وایثارگران خواهد بود

    وی ادامه داد: نیازی های مالی بنیاد شهید و پرداخت های که به جامعه هدف خود انجام می‌دهد بسیار فراتر از منابع موجود در سازمان اقتصادی کوثر است. در حال حاضر حدود 60 هزار میلیارد تومان بودجه در مجلس محترم تصویب شده برای بنیاد شهید است و علاوه  بر بودجه تخصیص یافته از سوی مجلس تامین منابع بیش از 3 هزار و 500 میلیارد تومانی نیز امسال بر عهده سازمان اقتصادی کوثر قرار گرفته است که این منابع برای رفع نیازهای ایتارگران و خانواده معظم شهدا و حوزه های توانبخشی و درمانی این بخش تخصیص یافته است.

    مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، افزود: با توجه به اینکه نسبت به سال گذشته تامین منابع از سوی این سازمان برای بیاد شهید بیش از 10 برابر افزایش یافته است برای تامین این منابع نیاز به برنامه‌ریزی دقیق خواهد بود و بازده دارایی‌ها به بیش از 15 خواهد رسید در حالی که بازدهی سرمایه این سازمان به دلیل وجود دارایی های غیر مولد حدود 3 درصد بوده است.

    فخاری، با بیان اینکه در گذشته این ریل‌ جابه‌جا شده بود، گفت: در گذشته سازمان اقتصادی کوثر برای عده‌ای ویژه خوار و تریبون دار بود در حالی که باید جامعه ایثارگران از آن برخوردار می‌شد.

    وی با بیان اینکه منافع سازمان اقتصادی کوثر برای همه است و جامعه ایثارگران در اولویت هستند، گفت: در مدیریت گذشته این سازمان را به سمت و سویی می بردند که منافع جامعه ایثارگری ایفاد نمی‌شد.

    مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، با بیان اینکه عملکرد این سازمان در این دولت متحول شده است، ادامه داد: یکی از شرکت‌ها سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان سود آوری داشته، اما امسال درآمد‌های آن چندین برابر شده است و شرکتی که سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان بیشتر نتوانسته دانه روغنی خریدار کند اکنون با وجود حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یک‌هزار میلیارد تومان خریداری کرده است.

    فخاری، ادامه داد: در گذشته برخی مدیران علاقه‌مند هستند که در اقلیم خودشان صنایع ایجاد کنند که اکنون اگر تکمیل شوند خسارت بیش از حدی برای سازمان وارد خواهد شد یا اگر تکمیل نکنیم نارضایتی ایجاد خواهد شد.

    وی با بیان این که اقتصاد رهنما رویکرد جدید این سازمان در دولت سیزدهم است، افزود: ما به دنبال رفاه برای جامعه ایثارگران هستیم، اختصاص بخشی از سهام شرکت ها به سه د هک پایین جامعه ایثارگری اختصاص می یابد.

    مدیرعامل سازمان اقتصادی گفت: ما نمی توانیم قبول کنیم که جانبازان مشکل داشته باشند و عده ای در این سازمان حقوق 80 میلیون تومانی بگیرند.

    فخاری ادامه داد: برای بهبود وضعیت دندان ایثارگران و بیماران قطع نخاعی شرایطی را فراهم کردیم که در گذشته چنین امکاناتی نبود اصلا مدیریت قبلی خودشان را متعلق به بنیاد نمی دانستند. 40 میلیارد تومان برای اختصاص تشک ویژه برای جانبازان اختصاص داده شده که در دولت قبلی با وجود قول های فراوان این شرایط برایشان فراهم نشده بود.

    وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه رفاه را برای جانبازان و خانواده شهدا و پرسنل فراهم می‌کنیم، به دنبال هوشمند‌سازی مدیریت هستیم، اکنون سیستم مالی هوشمند شده و تمام حقوق‌ها رصد می‌شوند.

    مدیرعامل سازمان اقتصادی ادامه داد: دهه فجر سیستم هوشمند مالی راه‌اندازی می‌شود و همه حقوق‌های ما قابل رویت خواهد بود و به مسئولان ارشد کشوری حق دسترسی خواهیم داد و صورت های مالی را هم افشا خواهیم کرد.

    فخاری افزود: 94 درصد مدیران در این سازمان از طریق فراخوان و بررسی صلاحیت و شایستگی آنها انجام شده است.این اقدام با عنوان استعدادیابی انجام شده و حتی کارمندان هم در این طیف قرار گرفتند و آنها رتبه بندی شدند.

    مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، ادامه داد: 50 درصد مدیران عامل و 30 درصد هیئت مدیره ها تغییر کردند و سه شرکت را به دلیل مشکلات مدیریتی و فسادی که وجود داشت ادغام کردیم.

    فخاری، در پایان سخنان خود گفت: در سال‌های گذشته برخی سه میلیون یورو ارز ترجیحی برای واردات دام دریافت کردند اما هیچ وارداتی انجام نگرفت همچنین در یک دوره فردی مدیریت تخم ماهی چشم زده را برعهده داشت که خودش بزرگترین وارد کننده عمده این محصول بود به طرز عجیبی در همان زمان بخشی زیادی از این نوع ماهی در کشور از بین رفت برای تامین نیاز داخل واردات صورت گرفت که با پیگیری های انجام شده این فرد برکنار شد و به مراجعه قضایی معرفی شده است.

    خبرنگار: کوروش جم

    آلبوم عکس

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305825

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم