• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

علیمرادلو در نشست خبری گروه خودروسازی بهمن: سازمان های متولی حمل و نقل عمومی کشور به ما نمی گویند چه می خواهند!

  • کد خبر : 307166
  • 29 مهر 1401 - 17:33
علیمرادلو در نشست خبری گروه خودروسازی بهمن: سازمان های متولی حمل و نقل عمومی کشور به ما نمی گویند چه می خواهند!

پول بانک: شهرداری ها باید سیستم حمل و نقل شهری را به بخش خصوصی واگذار کند.

  • مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن گفت: اوایل 1400 ما حدود 2 هزار نفر نیروی انسانی داشتیم و اکنون 6 هزار و 500 نفر نیروی انسانی داریم. میانگین سنی کارکنان جدید ما در قزوین 22 سال است و همه جوان هستند.

    به گزارش خبرنگار گروه خودرو سایت خبری پول بانک، نشست خبری گروه خودروسازی بهمن، در حاشیه هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته، عصر امروز پنجشنبه 28 مهرماه 1401، با حضور بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل، جلیل هاشمی مدیر شرکت اسنا، بهزاد حق بر مدیرعامل شرکت سیبا موتور، آرمان موسوی مدیرعامل ایران دوچرخ، مجتبی نظری مدیر ارتباطات(مدیران گروه خوروسازی بهمن)، عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم شهرری، شمیرانات و اسلامشهر و رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه، در غرفه اختصاصی گروه خوروسازی بهمن در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شد.

    بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن

    بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، در ابتدای این نشست خبری گفت: جدیدترین تولیدات ما مینی ون 8 به علاوه یک نفره(8+1) است. این ون ها برای جابجایی مسافران شهری بسیار مناسب است. مینی ون در واقع یک تاکسی بزرگ است.

    وی ادامه داد: ون ها وسیله مناسبی برای حمل و نقل مسافران نبوده و به جای آن باید وسیله حمل و نقلی برای تردد مسافران مورد استفاده قرار بگیرد که مسافر بتواند در آن بایستد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، تاکید کرد: سازمان های متولی حمل و نقل عمومی به ما نمی گویند چه می خواهند. در رابطه با میتی ون نیز با تاکسی رانی مذاکره کرده و قراردادی با آنها منعقد کردیم. اکنون در دست تولید است.

    علیمرادلو، افزود: در رابطه با حمل مسافر نیز، گروه خودروسازی اسنا در حال حاضر در حال تولید اتوبوس بوده و محصولات جدیدی را در دست تولید دارد. به عنوان مثال پروژه اتوبوس 18 متری از جمله محصولات در حال تولید اسنا است.

    وی در ادامه گفت: بهمن دیزل نیز تولیدات فورس را با قدرت تولید می کند و امسال وارد بازار شده است. هر خودرویی مشکلی داشته باشد و وارد سیستم تعمیراتی شود بلافاصله در سطوح اجرایی متوجه مشکل شده ودر رفع آن می کوشند. از جمله محصولات ما کامیونت 6 تن تک کابین، 6 تن یک و نیم کابین و 8 تن یک و نیم کابین است. بدنه فورس نیز تولید داخلی است. کامیون امپاور نیز در حال تولید است با سیستم ای دی آر.

    مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن افزود: تصور نمی کردیم امپاور تا این حد تقاضا داشته باشد. تاییدیه استاندارد و پلیس را نیز برای آن اخذ کرده ایم. میزان درخواست برای این کامیون بیش از میزان تولید است. محصولات فورس 8 تن و کامیون 18 تن نیز در دست تولید است. تولیدات وانت به قزوین منتقل شده است.

    علیمرادلو، تاکید کرد: تولید پیکاپ نیز به بهمن دیزل منتقل شده و در این شرکت تولید می شوند. تولید شاسی ساز نیز در حال انجام است.

    وی در ادامه گفت: این شرکت ظرفیت بسیارخوبی برای تولید اتوبوسهای شهری دارد؛ اما دولت از آن استقبال نمی کند.

    مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن گفت: سه شنبه این هفته با نمایندگان مجلس جلسه ای داشتیم و در رابطه با خرید اتوبوس های شهری از خودروسازهای داخلی صحبت کردیم. همچنین به نمایندگان در رابطه با چند هزار کامیونی که در پارکینگ خودروسازی خاک می خورند، گفتیم.

    علیمرادلو، گفت: اوایل 1400 ما حدود 2 هزار نفر نیروی انسانی داشتیم و اکنون 6 هزار و 500 نفر نیروی انسانی داریم. میانگین سنی کارکنان جدید ما در قزوین 22 سال است و همه جوان هستند.

    وی در ادامه بیان داشت: دو قرارداد بلند مدت دوساله برای تولید اتوبوس های شهری داریم. یکی از آنها برای تولید صد دستگاه اتوبوس است. با مشهد نیز قرارداد تولید 200 دستگاه را منعقد کرده ایم. اما شهرداری تهران اوایل شهریور ماه به ما گفت 300 دستگاه اتوبوس شهری برای مهرماه می خواهیم. در صورتی که تولید این میزان اتوبوس حداقل یک سال زمان می خواهد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، در پایان سخنان خود اظهار داشت: شهرداری ها باید سیستم حمل و نقل شهری را به بخش خصوصی واگذار کند.

     جلیل هاشمی، مدیر شرکت اسنا

    جلیل هاشمی، مدیر شرکت اسنا، در ادامه این نشست خبری گفت: اسنا در سال های گذشته فعال بوده اما اکنون فعالیت این شرکت بسیار افزایش یافته است. تولیدات اتوبوس از جمله فعالیت های این شرکت است. اتوبوس های شهری با رنگ های مختلف در انواع بی آر تی، آکاردئونی و دیگر مدل ها در حال تولید است. اتوبوس هایی با قابلیت حمل و نقل 180 مسافر از دیگر تولیدات این شرکت است.

    وی افزود: مشتری ما شهرداری ها یا سازمان شهرداری و بهیاری وزارت کشور است. البته اتوبوس کالایی است که اول باید خریداری شده و سپس تولید شود. آقای چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در این نمایشگاه به بازدید از غرفه ما آمد و گفت چرا در تولید اتوبوس عقب هستید؟! از زمانی که این تیم شهرداری و شورای شهر برروی کار آمده، بارها به آنها نامه نوشتیم و برای تولید اتوبوس های شهری اعلام آمادگی کردیم.

    بهزاد حق بر، مدیرعامل شرکت سیبا موتور

    بهزاد حق بر، مدیرعامل شرکت سیبا موتور، در ادامه این نشست خبری گفت: در 6 ماه نخست امسال، آمار تولیداتمان برابر با میزان تولید در سال گذشته بود. برنامه ما مبنی بر آن است که امسال آما را به 2.5 برابر سال گذشته برسانیم.

    آرمان موسوی، مدیرعامل ایران دوچرخ

    آرمان موسوی، مدیرعامل ایران دوچرخ، در ادامه این نشست خبری گفت: نیروی انسانی ما در سال جاری 3 برابر شده است. ما اولین تولید کننده موتورهای برقی در سه مدل مختلف هستیم.

    وی افزود: فروشگاهی جدید در خیابان جنت آباد تهران افتتاح کرده ایم. تعمیرگاه ها نیز در حال گسترش هستند. با اینهمه مشکلاتی همچنان وجود دارد. قیمت گواهی اسقاط در سال گذشته 3 میلیون تومان بود و امسال به 18 میلیون تومان رسیده است.

    حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل

    حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل، در ادامه این نشست خبری گفت: مجوز حمل کالای خطرناک را کسب کرده ایم. مجور راهبر و شماره گذاری نیز کسب شده است. محصول وانت کاپرا در بهمن خودرو صورت می گیرد و ما آن را مونتاژ می کنیم.

    وی افزود: سه مدل محصول فورس شامل 6 تن، 6 تن خوابدار و 8 تن و نیم نیز در حال تولید است. حجم پروژه ها بسیار زیاد است و زیرساخت نیز با هدف افزایش ظرفیت تولید در حال تکمیل است. فورس 12 تن، کامیون باری 18 تن و 15 تن از جمله تولیدات جدید است.

    مدیرعامل بهمن دیزل، بیان داشت: اکنون ما 1830 نفر نیروی انسانی داریم در صورتی که فروردین 1400 تنها 628 نفر نیرو داشتیم.

    خضری، مدیرعامل بهمن دیزل،ادامه داد: از مشکلات گروه خودروسازی بهمن این است که گواهی اسقاط خودرو صادر نشده و این مشکل هنوز وجود دارد.

    مدیرعامل بهمن دیزل، در پایان سخنان خود گفت: مشکل خواب خودروها در پارکینگ خودروسازی بهمن، هنوز حل نشده است.

    عزت الله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم شهرری، شمیرانات و اسلامشهر و رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

    عزت الله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم شهرری، شمیرانات و اسلامشهر و رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در ادامه این نشست خبری گفت: وزارت راه و شهرسازی با خودروسازی های داخلی همکاری نمی کند. هر بار می گویند 80 هزار تا 120 هزار اتوبوس شهری نیاز دارند؛ اما اقدامی عملی برای آن انجام نمی دهند.

    وی افزود: گروه خودروسازی بهمن بسیار خوب فعالیت می کند. چابک و به روز است. دولت باید مصرف کننده باشد و از خودروسازی ها حمایت کند. اقدام مهم در این زمینه عقد قرارداد تضمینی خرید بلند مدت اتوبوس های شهری از خودروسازی هاست. این قراردادها باید 8 تا ده ساله باشند. به جای آن دولت اتوبوس دست دوم وارد می کند.

    نماینده مردم ری، تهران و شمیرانات، در پایان سخنان خود گفت: باید اتوبوس های شهری از خودروسازان مانند گروه خودروسازی بهمن خریداری شود؛ اما به جای آن اتوبوس های دست دوم از خارج از کشور وارد می شود.

    بنا به این گزارش، مدیران گروه خودروسازی بهمن، در این نشست خبری به معرفی محصولات جدید خود پرداختند و اقداماتی که این شرکت در طول یکسال انجام داده را تشریح کردند.

    بهمن موتور در یک نگاه

    شرکت بهمن موتور در ماههای پایانی سال 1331 هجری شمسی تحت عنوان شرکت سهامی ایران خلیج کو با سرمایه اولیه 600 هزار ریال تاسیس و به منظور انجام عملیات مربوط به نمایندگی و امور حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی و حق العمل کاری نمایندگی های تجاری به ثبت رسید. به موجب پروانه تاسیس شماره 1620 مورخ 1338/2/8 وزارت صنایع و معادن ، بهره برداری از کارخانه مونتاژ موتور سیکلت از سال 1350 و پس از انجام مقدمات مربوط به افزایش سرمایه تا میزان 400 میلیون ریال، مونتاژ وانت سه چرخ با ظرفیت 200 کیلوگرم آغاز و سپس موضوع فعالیت شرکت به ساخت و مونتاژ انواع وانتهای مزدا شامل مدل های 1000 با ظرفیت 500 کیلوگرم و مدل 1600 با ظرفیت یک تن تغییر یافت.


    نام شرکت به موجب تصمیمات متخذه از سوی مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مورخ 1350/3/17 از شرکت خلیج کو به شرکت سهامی خاص اتومبیل سازی مزدا، در تاریخ 1363/4/6، ایران وانت (شرکت سهامی خاص) و سپس در تاریخ 1370/12/12 از سهامی خاص به سهامی عام و در تاریخ 1377/4/28 به گروه بهمن تغییر یافت. پس از تغییرموضوع فعالیت و نام شرکت به گروه بهمن(سهامی عام) در سال 1377، مرکز بهمن موتور (ایران وانت) به عنوان یک واحد کسب و کار استراتژیک (SBU) با ساختاری مستقل ادامه فعالیت داد. از سال 1378 با همکاری مشترک با شرکت مزدا، تولید انواع سواری مزدا Mazda F ، Mazda 323 GLX و Mazda 323 FL آغاز گردید. در سال 1381 طی انعقاد قراردادی با میتسوبسشی موتورز ژاپن زمینه تولید انواع خودرو در شرکت فراهم گردید، همچنین شرکت موفق به دریافت گواهینامه ISO 14001 و OHSAS18000 ISO/TS 16949 و کسب 16 درصدی مالکیت سهام شرکت سایپا و کسب رتبه اول بورس گردید. در سال 1382 گروه بهمن به عنوان واحد نمونه صنعتی کشور و یکی از صد شرکت برتر معرفی و با تولید خودروهای سواری دو دیفرانسیل (SUV) با عرضه خودرو دو دیفرانسیل پاجرو به بازار خودروهای دو دیفرانسیل وارد شد. در سال 1385 شرکت خودروی سواری مزدا 3 را تولید و با تولید سواری ون با نام نارون به بازار خودروهای سواری ون ورود پیدا کرد، در سال 1386 گروه بهمن به عنوان یکی از 100 شرکت برتر بورس اوراق بهادار تهران معرفی گردید. سال 1388 خودروی سواری مزدا 3 جدید و خودروی وانت تک کابین و دوکابین کاپرا در شرکت تولید گردید. سال 1389 تولید مزدا سواری 2 و 3 جدید آغاز و جایزه چهار ستاره تعالی سازمانی در حوزه ی منابع انسانی اخذ گردید همچنین در سال 1391 تولید خودروی مزدا سواری 1600، خودروی سواری B50 و خودرو مینی تراک در شرکت آغاز گردید و در سال 1392 مرکز بهمن موتور به عنوان شرکت بهمن موتور مستقل گردید.

    در سال 1393 با هدفگذاری افزایش ساخت داخل محصولات خودرویی، ارتقاء خودکفایی با تولید وانت کارا 1.7 و کارا 2 محقق گردید. در همین سال شرکت بهمن موتور به دریافت گواهینامه اشتهار 3 ستاره  جایزه ملی کیفیت خودرو از سازمان ملی استاندارد ایران “AINQA” نائل گردید. از سال 1395 و در پی واگذاری سهام شرکت به بخش خصوصی، دگرگونی قابل ملاحظه ای در روند فعالیتهای توسعه ای شرکت بوجود آمد. استراتژی جدید شرکت بر محور توسعه و بهسازی زیرساخت های تولید، افزایش تولید و بهره برداری بیشتر از ظرفیتهای خالی، افزایش خودکفائی، ارتقا شاخص های مالی، ایجاد تنوع در محصولات تولیدی، پویایی شرکت های تابعه، کسب رضایت هر چه بیشتر مشتریان از طریق بهینه سازی و افزایش کیفیت تولیدات، ارائه خدمات بعد از فروش و تامین قطعات یدکی ارزان و قابل دسترس را در دستور کار خود قرار داده و بر تسریع در انجام برنامه های اجرایی تاکید نمود. سلسله اقدامات توسعه ای صورت پذیرفته، در سال 1396، با افزایش صد درصدی میزان تولید و کسب رتبه 47 در 100 شرکت برتر ایران نمود پیدا کرد. از سال 1397 با اعمال تحریم های ظالمانه، شرکت بهمن موتور با وجود  ایجاد محدودیت ها و مشکلات عدیده در تعاملات بین المللی، با راهکارهایی نسبت به یافتن و همکاری مشترک با شرکای جدید در تعریف پروژه های خودرویی اقدام نموده است. در ادامه فعالیت های صورت پذیرفته، در حوزه توسعه محصولات جدید در شرکت بهمن موتور، از سال 1396 پروژه تولید سواری B30 با هدف گذاری تولید انبوه و درصد ساخت داخل بالا با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سهامداران عمده شرکت، جهت ورود به بخش خودروهای سواری اقتصادی تعریف و اجرایی گردید از سال 1397 با همکاری مشترک با شرکت گریت وال-برند هاوال، تولید SUV محصول HAVAL-H2 و عرضه محدود HAVAL-H9 صورت پذیرفت. در خصوص برند هاوال می توان به بزرگترین تولیدکننده SUV در بزرگترین بازار دنیا (چین) اشاره نمود. از سال 1398 با وجود فشارهای فزاینده تحریم صنعت خودرو، شرکت بهمن موتور ضمن همکاری با شرکت سوکون و جیتور چین تولید خودروی سواری دیگنیتی و فیدلیتی را جهت تولید در سال 1399 و 1400 در دستور کار خود قرار داده است.

     
    این شرکت در حال حاضر مهمترین واحد استراتژیک گروه بهمن محسوب می شود.

    گفتنی است، هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته، چهارشنبه 27 مهر با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران افتتاح شد و به مدت چهار روز تا روز شنبه 30 مهر ادامه خواهد داشت. بازید از نمایشگاه، همه روزه از ساعت 10 تا 17 برای عموم علاقمند دایر می باشد.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=307166

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم