• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

رویای استقلال انرژی آمریکا رو به مرگ است

  • کد خبر : 98035
  • 20 فروردین 1399 - 12:23

رویای استقلال انرژی آمریکا رو به مرگ است وابستگی به تصمیمات اوپک و روسیه نشان می‌دهد آمریکا آنقدرها هم که فکر می کند به استقلال در انرژی نرسیده است. تا زمانی که بخش عظیمی از اقتصاد آمریکا توسط نفت تامین شود، همچنان تحت تاثیر نوسانات بازارهای نفت خواهد بود. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، صنعت شیل آمریکا یک انقلاب و رویدادی تعیین کننده بود که نفت آمریکا را تغییر داد و با اعلام استقلال انرژی آمریکا برای اولین بار و تبدیل آن به بزرگترین قدرت انرژی در جهان، در حال دگرگون کردن دنیا بود. ولی بعد یک فاجعه اتفاق افتاد.
و حالا صحبت از کاهش تولید است، چیزی که قبلاً حتی در مورد آن فکر هم نمی کردند.
وقتی رایان سیتون، یکی از سه عضو کمیسیون راه آهن تگزاس که تنظیم کننده صنعت نفت و گاز این ایالت است، ایده کاهش مشترک تولید با اوپک را مطرح کرد، بسیاری از جمله موسسه نفت آمریکا بلافاصله با او مخالفت کردند.
سیتون گفت:« ما با شرایطی مواجهیم که تقاضا به خاطر در خانه ماندن مردم از ترس ویروس کرونا آسیب‌دیده و عرضه اضافی نفت در بازار وجود دارد. زنجیره عرضه با مشکل مواجه شده و پم..

  • رویای استقلال انرژی آمریکا رو به مرگ است

    وابستگی به تصمیمات اوپک و روسیه نشان می‌دهد آمریکا آنقدرها هم که فکر می کند به استقلال در انرژی نرسیده است. تا زمانی که بخش عظیمی از اقتصاد آمریکا توسط نفت تامین شود، همچنان تحت تاثیر نوسانات بازارهای نفت خواهد بود.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، صنعت شیل آمریکا یک انقلاب و رویدادی تعیین کننده بود که نفت آمریکا را تغییر داد و با اعلام استقلال انرژی آمریکا برای اولین بار و تبدیل آن به بزرگترین قدرت انرژی در جهان، در حال دگرگون کردن دنیا بود. ولی بعد یک فاجعه اتفاق افتاد.

    و حالا صحبت از کاهش تولید است، چیزی که قبلاً حتی در مورد آن فکر هم نمی کردند.

    وقتی رایان سیتون، یکی از سه عضو کمیسیون راه آهن تگزاس که تنظیم کننده صنعت نفت و گاز این ایالت است، ایده کاهش مشترک تولید با اوپک را مطرح کرد، بسیاری از جمله موسسه نفت آمریکا بلافاصله با او مخالفت کردند.

    سیتون گفت:« ما با شرایطی مواجهیم که تقاضا به خاطر در خانه ماندن مردم از ترس ویروس کرونا آسیب‌دیده و عرضه اضافی نفت در بازار وجود دارد. زنجیره عرضه با مشکل مواجه شده و پمپ بنزین ها را تحت تاثیر قرار می دهد».

    بدون شک با مشکل پیچیده ای مواجه هستیم. تولید آمریکا هنوز هم با وجود تعطیلی چاههای نفت بسیار بالاست. ذخایر در حال پر شدن هستند و قیمت نفت کمتر از آن حدی است که با هزینه ها سر به سر شود.

    در ابتدا، صنعت نفت آمریکا و واشنگتن تصور می کردند آنها قیمت نفت را کنترل می کنند و وظیفه ی آنهاست حداقل قیمت نفت را تعیین کنند. ولی وابستگی به تصمیمات اوپک و روسیه نشان می‌دهد آمریکا آنقدرها هم که فکر می کند به استقلال در انرژی نرسیده است.

    دلیل این ماجرا ساده است. به گفته تحلیلگران نفتی، تا زمانی که بخش عظیمی از اقتصاد آمریکا توسط نفت تامین شود، همچنان تحت تاثیر نوسانات بازارهای نفت خواهد بود.

    شرکت‌های بزرگ نفتی 22 درصد هزینه‌های خود را در 2020 پایین می آورنداوپک پلاس در حال بررسی کاهش 3 ماهه تولید نفت است

    آمریکا سال گذشته تبدیل به صادرکننده خالص نفت و محصولات نفتی شد ولی هنوز هم بیش از 6 میلیون بشکه در روز از روسیه نفت وارد می کند. شاید امکان داشته باشد صادرات نفت را در آینده به صفر رساند ولی آن چیزی که صفر نمیشود وابستگی اقتصادهای تولید کننده نفت به قیمت جهانی این کالا است. وقتی صادر‌کننده نفت هستید سرنوشت شما با افزایش و کاهش قیمت آن تغییر می کند.

    عکس العمل واشنگتن به آخرین رویدادهای مربوط به نفت نشان دهنده این وابستگی است. هفته گذشته رسانه‌ها اعلام کردند صنعت نفت آمریکا علیه عربستان و روسیه موضعی تهاجمی گرفته و قصد دارد بر واردات نفت عوارض وضع کند تا این تولید کنندگان بزرگ دنیا مجبور شوند تولید خود را محدود کنند.

    انتهای پیام/32

    لینک منبع : تسنیم نیوز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=98035

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم