نماد سایت پول بانک

رشد ۱۰۸ درصدی تعداد کل معاملات تجارت الکترونیک در ایران

  • پول بانک: نرخ رشد تجارت الکترونیکی ایران در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، ۱۰۸ درصد بوده است.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران و بر اساس اطلاعات واصله از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، روش تامین سرمایه در ۹۳ درصد واحدهای تجارت الکترونیکی ایران، سرمایه‌گذاری شخصی بوده است و جمع سپاری مالی با ۴ درصد، سرمایه‌گذاری دولتی ۳ درصد و شتابدهنده‌ها و بخش‌خصوصی نیز ۳ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.
    حوزه فعالیت ۵۶ درصد واحدهای تجارت الکترونیکی دارای اینماد، «کالا» بوده و حوزه‌های «کالا و خدمات» و «خدمات» در رتبه‌های بعد به ترتیب ۲۳ و ۲۱ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.
    واحدهای تجارت الکترونیکی ارائه کالا یا خدمات، در کنار به کارگیری وبسایت در ۷۸ درصد موارد از شبکه‌های اجتماعی، ۳۴ درصد از پیام‌رسان‌ها و ۲۸ درصد از اپلیکیشن موبایل استفاده کرده‌اند.
    از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی می‌توان به سروش، ایتا، بله، آی‌گپ، تلگرام و واتساپ نام برد و اینستاگرام نمونه‌ای از شبکه‌های اجتماعی است. پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی امروزه نه ‌تنها به‌عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط و تعامل بلکه ابزاری بسیار مناسب برای درآمدزایی، بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    انتشار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل