نماد سایت پول بانک

راهنمای خرید چادر مسافرتی

راهنمای خرید چادر مسافرتی

فهرست محتوا

  • بهترین چادر مسافرتی

     

    اگر اهل تور و مسافرت هستید، خرید چادر مسافرتی می تواند بسیاری از نیازهای شما را برطرف کند. انواع مختلفی از چادر در بازار وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود آنها را خریداری کنید. به طور کلی چادر مسافرتی یکی از اقلام اصلی سفر است و اگر قصد خرید آن را دارید باید امکانات زیادی را برای آن در نظر بگیرید. در این مقاله سعی داریم اطلاعات خوبی در مورد این محصول در اختیار شما قرار دهیم. با ما باشید تا بتوانید بهترین چادر مسافرتی را خریداری کنید.در کنار چادر مسافرتی شما با داشتن صندلی مسافرتی نیز میتوانید لذت دو چندانی از کمپیمگ خود ببرید.

    انواع چادرمسافرتی

    برای اینکه بتوانید بهترین چادر مسافرتی را انتخاب کنید باید انواع این محصول را به خوبی بشناسید. چادرها بر اساس ساختارشان به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

    • چادر فنری

    ساده ترین نوع چادر مسافرتی، نوع فنری است. برای نصب و راه اندازی این نوع چادر به مهارت خاصی نیاز ندارید و تنها با بیرون آوردن آن از کیف مخصوص کل سازه به صورت خودکار باز می شود. برای تا زدن چادر مشکلی نخواهید داشت و به راحتی می توانید آن را در کیف مخصوص قرار دهید.

    وزن این نوع چادر بسیار زیاد است، بنابراین برای فعالیت هایی مانند کوهنوردی مناسب نیست.

    • چادر عصائی

    از دیگر انواع چادر می توان به مدل های عصایی اشاره کرد که برای کوهنوردان حرفه ای مناسب است. ستون های به کار رفته در این محصول از فایبرگلاس ساخته شده است که وزن بسیار کمی دارد بنابراین انتخاب خوبی برای کوهنوردان محسوب می شود. این نوع چادرها مقاومت زیادی در برابر آب و دمای بالا دارند که می توانید در شرایط مختلف از آن ها استفاده کنید.

    باز و بسته شدن این نوع چادر مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی کند و به راحتی می توانید با یک آموزش کوتاه این موضوع را یاد بگیرید.

    • چادر خودکار

    اگر نمی خواهید زیاد درگیر باز و بسته شدن چادرها باشید، می توانید از مدل های اتوماتیک استفاده کنید. این مدل چادر شباهت زیادی به چترها دارد که در واقع ترکیبی از دو مدل قبلی است. برای استفاده از این نوع چادرها کافیست آن را از بسته بندی خارج کرده و پایه های آن را باز کنید. مراقب باشید چادرهای اتوماتیک بهترین چادر مسافرتی محسوب می شوند اما بسیار سنگین هستند و به تنهایی نمی توانید آنها را حمل کنید.

    با این وجود، یکی از به روزترین چادرهای موجود در بازار محسوب می شود.

    معرفی انواع مختلف چادر مسافرتی و مهمترین نکات خرید چادر مسافرتی

    چادرمسافرتی یک پناهگاه بسیار کاربردی در فضای باز می‌باشد. البته کاربرد چادر مسافرتی با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی متفاوت است. گاهی اوقات چادر مسافرتی برای یک پیک نیک و طبیعت گردی معمولی و روزانه استفاده می‌شود. چادر مسافرتی می‌تواند برای یک استراحت چند ساعت و یا حتی چند روزه مناسب باشد. البته چادرهای مسافرتی به لحاظ شکل ظاهری و همچنین کاربرد تفاوت‌هایی با هم دارند. به‌عنوان‌مثال چادرهای فنری بسیار ساده و ابتدایی هستند و طبیعتاً از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار می‌باشند. چادرهای عصایی فضای کمتری اشغال می‌کنند و می‌توانند برای مسافرت ایده‌آل‌تر باشند. البته انواع دیگری از چادر مسافرتی وجود دارد که برای کوهنوردی‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود. این چادرها معمولاً دارای ارتفاع کمتری هستند، همچنین از پارچه‌های بسیار مقاوم و با کیفیت برای ساخت آنها استفاده می‌شود. هر چقدر که چادر از ارتفاع کمتری برخوردار باشد، ثبات بهتری در برابر وزش باد خواهد داشت. ظرفیت چادر حتماً باید با توجه به نیاز شما انتخاب شود. به‌عنوان‌مثال یک چادر چهار نفره برای استراحت و خوابیدن دو نفر مناسب می‌باشد. برای استفاده چهار نفر بهتر است یک چادر ۶ نفره و یا ۸ نفره خریداری کنید. برای مشاهده طرح‌های متنوع و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد چادرهای مسافرتی می‌توانید به سایت ویلا ساز مراجعه کنید. همچنین برای دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

    چادر کمپینگ

    بهترین وسیله برای اکثر گردشگران و علاقه مندان به کمپینگ چادر مسافرتی می باشد که در سایز و رنگهای متفاوتی موجود می باشند. در کنار وسایل دیگر برای سفر، مکانی امن و مطمئن برای سرپناه و استراحت نیاز است. بیشتر در شهر های ساحلی به چشم می خورد و قابل استفاده در هر مکانی می باشد.

    با کمی دقت متوجه میشویم که چادر های مسافرتی امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین لوازم سفر گوشه ای از صندوق اتومبیل قرار گرفته و بنابراین اگر قصد خرید این وسیله را دارید به توصیه های ما توجه کنید تا چادری راحت و ایمن را برای سفرهای خود تهیه کنید و از راحتی داخل آن هنگام سفر با خانواده لذت ببرید.

    معنی کلمه چادر مسافرتی به انگلیسی را به دو قسمت travel به معنی مسافرت یا سفر و tent به معنی چادر یا خیمه میباشد و ترکیب این دو چادر مسافرتی را بوجود میاورند یعنی TRAVEL TENT.

     

    انواع مدل های چادر مسافرتی

    چادرهای مسافرتی انواع مختلفی دارند که می توان آنها را در دسته های کلی جای داد.این دسته ها عبارتند از چادر فنری، چادر عصایی و چادرهای اتوماتیک.

    چادر مسافرتی فنری

    ساده ترین نوع چادر مسافرتی را فنری می گویند. این مدل ها نیاز به نصب و راه اندازی نداشته و تنها با بیرون کشیدن آن از کیف مخصوص، کل سازه به لطف استفاده از ستون های فنری در بدنه به صورت خودکار باز شده و بسته بندی آن نیز به همان سادگی و تنها با تا کردن چادر امکان پذیر است. این محصولات وزن نسبتا زیادی ممکن است داشته باشند و برای فعالیت های حرفه ای کوهنوردی و طبیعت گردی مناسب به نظر نمی رسند.
    از مرسوم ترین استفاده هایی که از این نوع چادر می شود، سفرهای خانوادگی به نقاطی است که حمل و نقل آن مشکل ساز نبوده و همچنین اُفت یا افزایش چشمگیر دمایی در کار نباشد. مثلا از آن می توان در پارک ها و بوستان های حفاظت شده، ساحل دریا و جنگل های خوش آب و هوا استفاده کرد. قیمت این چادرها نسبت به انواع دیگر آن نیز پایین تر است.

    چادر عصایی

    چادر عصایی انتخاب اکثر کمپرهای حرفه ای و کوهنوردان می باشد. در سازه این محصولات، ستون هایی از جنس عصاهای فایبرگلاسی به کار رفته است که همین امر موجب کاهش شدید وزن شده و آن را به محصولی بسیار محبوب در بین کوهنوردان تبدیل کرده است.
    چادر سفری عصایی به دلیل موارد استفاده آن، معمولا مقاومت مناسبی نیز در برابر آب یا دمای بالا دارد. این نوع چادر را می توانید در طبیعت نوردی و کمپینگ در کوهستان و جنگل استفاده کرده و شب را در راحتیِ کامل به صبح برسانید. باز و بسته کردن این نوع نیز با یک آموزش کوتاه و با یکی دوبار انجام دادن آن خیلی راحت می باشد. کافیست ستون های عصایی را به هم متصل کرده و آن را به چادر متصل نمائید.

    چادر اتوماتیک

    مدل های اتوماتیک چادر مسافرتی برای افرادی که حوصله باز و بسته کردن آن را نداشته باشند مناسب است. این نمونه محصولات را می توان به چتر تشبیه کرد. این نمونه ها دو ساختار فنری و عصایی را با هم ترکیب کرده اند و در واقع ستون های عصایی را با ساختاری شبیه به چتر و بدون نیاز به نصب و جمع آوری مجزا در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است.
    فقط کافی است محصول را از بسته بندی آن خارج کرده و پایه های آن را باز کنید. سپس با کشیدن قسمت مرکزی به بالا سازه آن شکل می گیرد. در نهایت نیز پس از استفاده با آزاد کردن قلاب قسمت مرکزی سازه می توانید همچون چتر آن را به داخل فشار دهید تا کل سازه به صورت اتوماتیک بسته و جمع شود. چادر اتوماتیک نسبتا وزن زیادی دارد و برای حمل و نقل با وسیله مناسب می باشد. این محصولات از به روز ترین مدل های موجود در زمینه وسایل کمپ و سفر به شمار می روند.

    دسته بندی های دیگری هم هستند که با توجه به مورد استفاده چادرها به آن نسبت داده می شوند. برای مثال چادرهای کوهنوردی و هایکینگ، کمپینگ، چادرهای اسکان موقت و غیره.

    دسته بندی چادرسفری بر اساس شکل ظاهری

    راهنمای خرید بهترین چادر مسافرتی

    • بهترین چادر مسافرتی

    چادر مسافرتی در بازار دارای ویژگی های بسیار متفاوتی است که ممکن است هنگام خرید شما را دچار سردرگمی کند.

    • ظرفیت

    ظرفیت یکی از مواردی است که در انتخاب بهترین چادر مسافرتی باید به آن توجه کنید. هنگام خرید این چادرها باید دقت داشته باشید که برای چند نفر این محصول را خریداری می کنید. ظرفیت چادر بسته به اندازه کف آن سنجیده می شود، دقت داشته باشید که برای این چادر برای هر نفر 2 متر و 80 سانتی متر عرض در نظر بگیرید. در انتخاب ظرفیت مناسب بهتر است جایی برای وسایل خود در نظر بگیرید تا بعداً وسایل شما جا نگیرد.

    • دیوار(جداره) چادر مسافرتی

    یکی دیگر از نکات مهمی که در خرید بهترین چادر مسافرتی باید به آن توجه کرد، متریال دیوارهای چادر است. توجه کنید بسیاری از چادرها بدنه نازکی دارند که در شب داخل آن دیده می شود. به همین دلیل بهتر است به دنبال چادرهایی باشید که دو جداره دارند، به این ترتیب حریم خصوصی شما در طول شبانه روز حفظ می شود. برای اطمینان از این موضوع بهتر است هنگام خرید چادر از فروشنده بخواهید آن را باز کند.

    • نصب آسان

    راه اندازی برخی از چادرهای مسافرتی موجود در بازار بسیار سخت است که ممکن است در هنگام برپایی آن شما را آزار دهد. پس بهتر است به دنبال چادرهایی باشید که نصب آنها بسیار راحت باشد. البته باید بدانید که نصب چادرهای حرفه ای بسیار سخت است زیرا از آنها برای اقامت استفاده می شود.

    • تجهیزات جانبی

    چادر مسافرتی دارای اجزای زیادی است که به همراه محصول ارائه می شود. پس هنگام خرید بهترین چادر مسافرتی باید این لوازم جانبی را به دقت بررسی کنید زیرا نصب چادر بسیار مهم است. این لوازم جانبی به شما کمک می کند تا در صورت شکستن یا آسیب دیدن هر قسمت از چادر به راحتی آن را تعویض کنید. اگر قصد دارید وسایل سفر خود را تکمیل کنید، مطالعه بهترین مقاله مجله مسافرتی توصیه می شود.

    • ارتفاع

    قد یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید بهترین چادر مسافرتی باید به آن توجه کنید. چادرها بسته به ارتفاعشان در کاربردهای مختلفی استفاده می شوند. در مصارف خانگی این محصول به گونه ای طراحی شده است که بتوانید به راحتی در آن بایستید. در کل برای خرید چادر بهتر است قد آن را جویا شوید تا مدلی مناسب بخرید.

    • وزن

    چادرهای موجود در بازار وزن های مختلفی دارند که برای خرید بهترین چادر باید در نظر بگیرید. بسته به نیاز خود می توانید وزن های مختلف این محصول را خریداری کنید. برای مثال اگر به دنبال خرید چادر برای کوهنوردی هستید، بهتر است به دنبال وزنه های بسیار کوچک باشید.

    • فضای داخل چادر

    بسیاری از افرادی که چادر مسافرتی می خرند از فضای داخلی آن راضی نیستند. به همین دلیل بهتر است به دنبال چادرهایی باشید که فضای داخلی بزرگتری دارند.

    • پنجره ها

    وجود پنجره در چادرهای مسافرتی الزامی است، زیرا باعث تابش نور کافی به داخل و در نتیجه باعث تهویه هوا می شود. البته دقت کنید که بهترین چادرهای مسافرتی موجود در بازار دارای پنجره های محافظی باشد که از ورود حشرات جلوگیری می کند. در واقع این نوع حفاظ در پنجره ها مانند پشه بند عمل می کند که در فصل تابستان بسیار کاربردی است.

    • جنس بدنه چادر

    از جمله نکات مهمی که برای خرید بهترین چادر مسافرتی باید در نظر بگیرید جنس آن است. بیشتر چادرهای مسافرتی موجود در بازار پلاستیکی هستند، مدل های کوهنوردی باریک تر و مدل های هلال احمر ضخیم تر هستند

    منبع:ویلاسازه

    برچسب ها : چادر مسافرتی,چادر کمپ,چادر کمپینگ,صندلی تاشو,صندلی مسافرتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    خروج از نسخه موبایل