نماد سایت پول بانک

دکتر شیبانی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما و صنایع وابسته: در حال حاضر تنها ۳ درصد داروها وارداتی هستند/ بیش از ۹۰۰ پروانه برای گیاهان دارویی در حال حاضر صادر می شود

  • رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: با وجود همه مشکلاتی که صنعت داروسازی دچار آن است؛ اما نمایشگاه بین المللی ایران فارما نمودی از توانمندی صنعت داروسازی کشور است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک٬ نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما٬ سومین نمایشگاه کتب علوم پزشکی و دارویی و دومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور٬ صبح امروز شنبه ۳۱ شهریور ماه ۹۷ ٬ با حضور دکتر احمد شیبانی رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران٬ دکتر محمدرضا زرگرزاده رئیس کمیته قوانین و مقررات سندیکا٬ دکتر مرتضی خیرآبادی عضو هیات مدیره سندیکا٬ دکتر مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه­ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران٬ شادمهر راستین دبیر اجرایی سومین نمایشگاه کتاب ایران فارما و دومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور و جمعی از اصحاب رسانه٬ در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

    دکتر احمد شیبانی، رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران

    دکتر احمد شیبانی، در ابتدای این نشست خبری گفت: علیرغم تمام هجمه های موجود نمایشگاه ایران فارما برگزار می شود.

    وی ادامه داد: با تمام تحریم ها حدود ۱۴۰ شرکت خارجی از ۲۴ کشور از جمله کانادا؛ اتریش؛ سوییس؛ امارت متحده عربی و … در نمایشگاه حضور دارند که برای ما اتفاق ارزشمندی است و نشان از جایگاه دارویی ایران در جهان دارد. در نمایشگاه ایران فارما امسال ۳۶۰ شرکت داخلی حضور و مشارکت بسیار جدی دارند.

    رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، گفت: بیش از ۹۰۰ پروانه برای گیاهان دارویی در حال حاضر صادر می شود که نشان از پتانسیل موجود در این زمینه است و برگزاری طلای سبز هفتم با نمایشگاه بین المللی ایران فارما نشانگر این ظرفیت است.

    دکتر شیبانی، اظهار داشت: با وجود همه مشکلاتی که صنعت داروسازی دچار آن است اما نمایشگاه بین المللی ایران فارما نمودی از توانمندی صنعت داروسازی است.

    وی با اشاره به این مطلب که پیش از انقلاب اسلامی ۷۵ درصد از داروها از کشورهای دیگر وارد می شدند؛ اما در حال حاضر تنها ۳ درصد داروها وارداتی هستند و بقیه داروها در داخل کشور تولید می شوند؛ نمایشگاه ایران فارما دروازه ای برای ورود به دنیای صادرات است.

    دکتر محمدرضا زرگرزاده٬ رئیس کمیته قوانین و مقررات سندیکا و عضو هیئت مدیره سندیکا

    دکتر محمدرضا زرگرزاده٬ رئیس کمیته قوانین و مقررات سندیکا و عضو هیئت مدیره سندیکا٬ در ادامه این نشست خبری گفت: شعار ایران فارمای امسال را «تولید ملی؛ نگاه جهانی و توسعه پایدار» دانست و اظهار داشت: در سالی که لبه تیز تحریم ها با این که ادعا می شود به حوزه دارو مربوط نمی شود اما کاملا این حوزه را هدف گرفته؛ ما برگزار کننده نمایشگاهی هستیم که نشان از توانمندی ما در صنعت داروسازی است.


    دکتر مرتضی خیرآبادی٬عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران

    دکتر مرتضی خیرآبادی٬عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران٬ در ادامه این نشست خبری گفت: برخلاف بسیاری از ادعاها مبنی بر عدم تحریم دارویی ایران٬ بسیاری از شرکت های دارویی که با ایران همکاری داشته اند بعد از تحریم ها همکاری شان را قطع کرده اند.

    وی افزود: امروز نمایشگاه ایران فارما می خواهد نشان دهد که وضعیت دارویی ایران چگونه است و چطور ترامپ و امریکا درباره عدم تحریم دارویی دروغ می گویند.

    عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران٬ ایران را خودکفا در عرصه تولید دارو دانست٬ اما تاکید کرد: برخی از مواد اولیه باید از کشورهای دیگر وارد ایران شوند که تحریم ها در بسیاری از موارد در این زمینه مشکلاتی را به وجود آورده است.


    دکتر مهرشاد کاظمی٬ معاون امور فرهنگی و رسانه­ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، رئیس شورای سیاست­گذاری سومین نمایشگاه کتاب­های تخصصی علوم دارویی، پزشکی و دانشگاهی و رئیس دومین نمایشگاه رسانه های تخصصی سلامت محور

    دکتر مهرشاد کاظمی٬ معاون امور فرهنگی و رسانه­ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، رئیس شورای سیاست­گذاری سومین نمایشگاه کتاب­های تخصصی علوم دارویی، پزشکی و دانشگاهی و رئیس دومین نمایشگاه رسانه های تخصصی سلامت محور٬ در ادامه این نشست خبری گفت: این رویداد چند جانبه٬ فرهنگ و صنعت را در کنار یکدیگر قرار داده است.

    وی ادامه داد: تجربه دو سال اخیر برگزاری نمایشگاه کتاب و رسانه در نمایشگاه ایران فارما نشان داده است ناشران و مخاطبان از نمایشگاه تخصصی بیشتر استقبال می کنند.

    معاون امور فرهنگی و رسانه­ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، عنوان داشت: از تمام ناشران کتب پزشکی و دارویی برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است و نمایندگان دو ناشر بین المللی هم در این نمایشگاه حاضر هستند.

    دکتر کاظمی در پایان سخنان خود گفت: صد میلیون تومان یارانه خرید کتاب برای دانشجویان تخصیص می باید.

    شادمهر راستین٬ دبیر اجرایی سومین نمایشگاه کتاب ایران فارما و دومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور

    شادمهر راستین٬ دبیر اجرایی سومین نمایشگاه کتاب ایران فارما و دومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور٬ در ادامه این نشست خبری گفت: سال گذشته نمایشگاه ایران فارما پایه گذار تشکیل انجمن صنفی کتب علوم پزشکی و دارویی شد.

    وی در ادامه٬ از تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران حوزه سلامت خبر داد و گفت: امسال این امید و توانایی را داریم که انجمن صنفی خبرنگاران حوزه سلامت را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلید بزنیم.

    گفتنی است٬ چهارمین نمایشگاه ایران فارما، سومین نمایشگاه کتب علوم پزشکی و دارویی٬ دومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور و هفتمین همایش طلای سبز٬ توسط شرکت رسا گفتمان صنعت بینش٬ از ۲ تا ۴ مهرماه سالجاری٬ در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می گردد.

    خبرنگار: محسن امینی راد

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل