• امروز : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳
2

دکتر جلالی جوران در نشست خبری ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران: ایرانیان پنج هزار سال قبل با علم ژنتیک آشنا بوده اند

  • کد خبر : 351275
  • 13 تیر 1403 - 17:25
دکتر جلالی جوران در نشست خبری ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران: ایرانیان پنج هزار سال قبل با علم ژنتیک آشنا بوده اند

پول بانک: یازده اقلیم در ایران وجود دارد و این تنوع آب و هوایی متغیر به معنای تنوع ژنتیکی و گیاهی و یک ثروت بسیار غنی برای کشور محسوب می گردد.

  • رئیس کنگره و رئیس انجمن ژنتیک ایران گفت: انجمن ژنتیک ایران با قدمت نیم قرن فعالیت در تلاش است تا این حوزه علمی را در کشور توسعه دهد و معتقدیم ایران، تنها محدود به تهران نمی‌شود؛ از این رو با ایجاد شعب انجمن در سایر شهرها در این زمینه اقدام شد.

    به گزارش خبرنگار دانش و فناوری سایت خبری تحلیلی پول بانک، نشست خبری ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران( همراه با جایزه ایده بازار ژنتیک ایران)، با شعار «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی»، عصر امروز چهارشنبه 13 تیرماه 1403، با حضور دکتر مختار جلالی جوران رئیس کنگره، دکتر  محمد پورکاظمی دبیر علمی کنگره، دکتر امیر موسوی دبیر بخش بین‌الملل کنگره و جمعی از اصحاب رسانه، در مرکز همایشهای بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

    دکتر مختار جلالی جوران رئیس ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران و رئیس انجمن ژنتیک ایران

    دکتر جلالی جوران، در ابتدای این نشست خبری گفت: هدف از برگزاری این کنگره که هر دوسال یکبار برگزار می شود، انتقال جدیدترین دستاوردهای علمی جهانی بین اساتید و کارشناسان حوزه ژنتیک می باشد.

    وی افزود: انجمن ژنتیک ایران با قدمت نیم قرن فعالیت در تلاش است تا این حوزه علمی را در کشور توسعه دهد و معتقدیم ایران، تنها محدود به تهران نمی‌شود؛ از این رو با ایجاد شعب انجمن در سایر شهرها در این زمینه اقدام شد.

    رئیس ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران، در ادامه گفت: این کنگره از چهار فعال حوزه ژنتیک شامل دو پیشکسوت و دو جوان در آئین افتتاحیه تقدیر می کند.

    دکتر جلالی جوران، بیان داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده، قرار بود این کنگره 2 خردادماه امسال برگزار شود؛ اما به دلیل سانحه شهادت رئیس جمهور فقید برگزاری آن عقب افتاد و به ۱۷ تا ۱۹ تیرماه جاری موکول شد.

    وی از حمایت و همکاری چهار دانشگاه بین‌المللی شامل دانشگاه سلیمانیه عراق، کردستان عراق، دانشگاه هرات و دانشگاه کانکاست روسیه از ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران خبر داد.

    رئیس انجمن ژنتیک ایران، با اشاره به برخورداری سرزمین ایران از همه امتیازات خلقت یادآورشد: در حالی که در کل دنیا ۱۳ اقلیم یا شرایط آب و هوایی متغیر وجود دارد، یازده اقلیم در ایران وجود دارد و این تنوع آب و هوایی متغیر به معنای تنوع ژنتیکی و گیاهی و این یک ثروت بسیار غنی برای کشور محسوب می شود.

    دکتر جلالی جوران، در ادامه افزود: ارزش این تنوع ژنتیکی زیستی، گیاهی و جانوری در ایران بسیار با اهمیت تر از از نفت و گاز کشور است. هرچند در حال حاضر ایران دومین کشور جهان در حوزه نفت و گاز است؛ اما به هیچ وجه این به ارزش تنوع ذخایر ژنتیکی کشور نمی رسد.

    وی با یادآوری اینکه، ایرانیان پنج هزار سال پیش با علم ژنتیک آشنا بوده اند، افزود: لوحی که در منطقه ایلام کشف شده بیانگر همین موضوع است و ایرانیان در آن زمان برای اصلاح نژاد اسب از این علم استفاده می کردند.

    رئیس انجمن ژنتیک ایران، در پایان سخنان خود گفت: در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران، همراه با جایزه ایده بازار ژنتیک ایران، ۱۰ کارگاه آموزشی تخصصی نیز دایر خواهد شد.

    گفتنی است، ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران، با شعار «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی»، در روزهای ۱۷ تا ۱۹ تیرماه 1403، در مرکز همایشهای بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

    عکس و خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=351275

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم