• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

دکتر قادری در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۱۸): ایران قطب منطقه است/ بسیاری از تجار عراقی علاقه‌ مند به واردات اجناس ایرانی هستند

  • کد خبر : 17413
  • 23 آذر 1397 - 17:10
دکتر قادری در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۱۸): ایران قطب منطقه است/ بسیاری از تجار عراقی علاقه‌ مند به واردات اجناس ایرانی هستند

رئیس شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: تهران تنها پایتخت سیاسی کشور نیست؛ بلکه پایتخت اقتصادی نیز هست و در این راستا باید برنامه‌ ریزی‌های بیشتری برای توسعه صادرات و رشد اقتصادی در تهران صورت پذیرد.

  • رئیس شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: تهران تنها پایتخت سیاسی کشور نیست؛ بلکه پایتخت اقتصادی نیز هست و در این راستا باید برنامه‌ ریزی‌های بیشتری برای توسعه صادرات و رشد اقتصادی در تهران صورت پذیرد.

    به گزارش حبرنگار اقتصادی پول بانک، مراسم افتتاح سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۱۸)، پیش از ظهر امروز پنجشنبه 22 آذر ماه 97، با حضور مجید تکبیری رئیس ستاد برگزاری سومین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمد رئوف قادری رئیس شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب، دکتر نصراله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جعفر الحمدانی رئیس اتاق بازرگانی بغداد و جمعی از مدیران، فعالان اقتصادی حوزه صادرات، اصحاب رسانه، در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار گردید.

    دکتر محمد رئوف قادری، رئیس شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب

    دکتر محمد رئوف قادری، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: توانمندی‌های مالی برای تأمین کالا و صادرات به کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه، یکی از دغدغه‌های اصلی صادرکنندگان است.

    وی افزود: با توانمند شدن صادرکنندگان بدون شک یکی از مشکلات حوزه تولید به ویژه برندینگ حل خواهد شد.

    رئیس شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب، تصریح کرد: یکی از مشکلات گذشته تا کنون تجار ایرانی در عرصه جهانی نبود برند برای کالاهای ایرانی است که این امر در سال‌های گذشته بیشتر مورد توجه مسئولان و تجار قرار گرفته است.

    دکتر قادری، تأکید کرد: امروز در نمایشگاه شهر آفتاب شاهد حضور تجار و مقامات تجاری خارجی هستیم که خواهان گفتگو با تولیدکنندگان و طرف ایرانی هستند.

    وی با اشاره به قراوت‌های تاریخی با کشورهایی همچون عراق و اقلیم کردستان گفت: بسیاری از تجار عراقی علاقه‌مند به واردات اجناس ایرانی هستند، اما متأسفانه اکنون بسیاری از اجناس متفرقه در این کشور به چشم می‌خورد.

    رئیس شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب اذعان کرد: شهر آفتاب قصد دارد تا با هدف کم کردن ترافیک‌های سنگین تهران، دسترسی آسان‌ تر را در شهر آفتاب و مرکزی مناسب برای حضور تجار خارجی و بهره‌مندی بهینه از سرمایه‌های خارجی ایجاد کند.

    دکتر قادری، یادآوری کرد: تهران تنها پایتخت سیاسی کشور نیست، بلکه پایتخت اقتصادی نیز هست و در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری برای توسعه صادرات و رشد اقتصادی در تهران صورت گیرد.

    وی بیان داشت: مبادله اقتصادی، فنی و تجاری بخشی از حیات کشور است و خوشبختانه بخشی از این نمایشگاه برای اولین بار در بخش آی تی ۱۰ شرکت وجود دارد که این شرکت‌ها همگی جزو شرکت‌های مطرح منطقه هستند.

    رئیس شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب، با اشاره به اینکه ایران هاب منطقه است، گفت: به علت وجود مزیت ارتباط‌های دریایی، خشکی و تسهیلات تجاری علاوه بر مزیت‌های فیزیکی، می‌توان با تقویت روابط سیاسی با سایر کشورها می‌توان به توسعه صادرات در منطقه امید زیادی داشت.

    دکتر نصراله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

    دکتر نصراله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم  افتتاحیه این نمایشگاه گفت: ۱۲ گروه صنعتی و خدماتی از شرکت های ICT در این نمایشگاه حضور دارند.

    وی تصریح کرد: ایران هاب منطقه است و حدود ۱۴ کشور در همسایگی هم قرار داریم.  رفت و آمدها در سیستم خشکی صورت می‌گیرد و این امکان را به ما می‌دهد که مبادلات تجاری را به آسانی انجام دهیم.

    معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه، ظرفیت صنعتIT ایران را ممتاز دانست و در این خصوص گفت‌: ایران در زمینه تولید نرم افزار و سخت افزار با قیمت بسیار پایین  پتانسیل‌ خوبی دارد که کشورهای منطقه باید از آن استفاده کنند.

    جعفر الحمدانی، رئیس اتاق بازرگانی بغداد

    جعفر الحمدانی، رئیس اتاق بازرگانی بغداد، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: شرکت های ایرانی که در عراق حضور دارند به توفیقاتی دست یافته اند به طور مثال یک برند تولید لبنیات ایرانی در عراق حضور یافته که روزانه ۲۰ تن لبنیات تولید می‌کند و به اشتغال ۱۲۵۰ نفر منجر شده است.

    وی تصریح کرد: موقعیت خاص عراق به لحاظ استراتژیک این امکان را به ایران می‌دهد که در زمینه صادرات کالا و خدمات به عراق گام های موثری بردارد.

    بنا به این گزارش، هدف از برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۱۸)، معرفی توانمندی های ایران به جهان و استفاده از ابزارهای لازم برای توسعه صادرات کشور می باشد.

    77 کشور و 611 تاجر و بازرگان در این نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد 20 هیأت عالی رتبه هستند.

    این نمایشگاه با حضور شرکت های خارجی و گروه های داخلی در 20 گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، فرش، چوب، لوازم خانگی، صنایع دستی، تجهیزات پزشکی، ساختمان و صنایع فنی مهندسی و معدن و پتروشیمی برگزار می شود.

    شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، بانک توسعه صادرات ایران، شرکت صنعتی و بازرگانی صحت، شرکت سهامی پاکسان، شرکت پرشین تجهیز کیچن، شرکت لوستر آصفیان(برند برتر لوستر ایرانیان)، شرکت مجموعه فروشگاه زنجیره ای مبل شمرون، از جمله شرکت ها و گروه های بیشمار حاضر در این نمایشگاه هستند.

    مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب، سال 95 همزمان با بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب افتتاح شد. این مجموعه در جنوب شهر تهران در زمینی به مساحت 138 هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی (ره) واقع شده است. شهرآفتاب دارای یک ورودی شرقی از بزرگراه تهران – قم و یک ورودی از کمربندی شهر آفتاب است. شهرآفتاب با هدف برگزاری نمایشگاههای ملی و بین المللی با توجه به ایجاد مشکلات ترافیکی در زمان برگزاری نمایشگاه در داخل شهر تهران احداث شده است.

    گفتنی است، سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۱۸)، به مدت چهار روز، از چهارشنبه 22 آذر تا یکشنبه 25 آذرماه سالجاری، در مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب، آماده بازدید علاقمندان می باشد.

    خبرنگار: محمد رضایی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=17413

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم