• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

دکتر رحمتی در نشست خبری بررسی وضعیت شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر در پنجاه‌ و یکمین نشست یک دیدار، یک عرضه: معرفی 7 شرکت مادرتخصصی و بزرگ در سال 98 به بازار سرمایه توسط سازمان اقتصادی کوثر

  • کد خبر : 21456
  • 24 اسفند 1397 - 12:06
دکتر رحمتی در نشست خبری بررسی وضعیت شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر در پنجاه‌ و یکمین نشست یک دیدار، یک عرضه: معرفی 7 شرکت مادرتخصصی و بزرگ در سال 98 به بازار سرمایه توسط سازمان اقتصادی کوثر

عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: نیروگاه زاگرس کوثر، تنها نیروگاهی است که توانسته در سند راهبردی خود از صرف نیروگاه‌ داری خارج شود و در آینده‌ای نه چندان دور برنامه‌های توسعه‌ای از جمله نیروگاه بیوگاز را اجرایی می ‌کند. به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری بررسی وضعیت […]

  • عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: نیروگاه زاگرس کوثر، تنها نیروگاهی است که توانسته در سند راهبردی خود از صرف نیروگاه‌ داری خارج شود و در آینده‌ای نه چندان دور برنامه‌های توسعه‌ای از جمله نیروگاه بیوگاز را اجرایی می ‌کند.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری بررسی وضعیت شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، در پنجاه‌ و یکمین نشست یک دیدار، یک عرضه، صبح امروز چهارشنبه 22 اسفند ماه 97، با حضور دکتر مالک رحمتی عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، محمد جعفری اناری مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، سید چنگیز خضری رئیس هیات مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، مبینا بنی‌اسدی مدیر روابط‌ عمومی شرکت فرابورس ایران و جمعی از اصحاب رسانه، در محل سالن جلسات شرکت فرابورس ایران برگزار شد.

    دکتر مالک رحمتی، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر

    دکتر مالک رحمتی، در ابتدای این نشست خبری بیان داشت: استراتژی سازمان اقتصادی کوثر این است که بالغ بر 70 درصد پرتفو خود را در بازار سرمایه عرضه کند.

    وی ادامه داد: بهترین راه مردمی کردن اقتصاد، عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و ما همواره به دنبال شفافیت در عملکرد و نظارت عمومی هستیم.

    قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: نخستین شرکتی که سازمان اقتصادی کوثر از طریق فرابورس وارد بازار کرد سرمایه‌گذاری سبحان بود. نیروگاه زاگرس نیز هفته آینده به عنوان دومین شرکت این سازمان وارد بازار می‌شود و مقدمات عرضه اولیه شرکت مرغ ماهان هم فراهم شده که به زودی عرضه اولیه خواهد شد.

    دکتر رحمتی، ادامه داد: اوایل سال 98 شرکت کشت و صنعت شریف در فرابورس و هلدینگ سرمایه‌گذاری گروه کشاورزی در بورس عرضه خواهد شد.

    وی از برنامه سازمان اقتصادی کوثر برای معرفی 7 شرکت مادرتخصصی و بزرگ در سال 98 به بازار سرمایه خبر داد.

    عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، به معرفی نیروگاه زاگرس کوثر پرداخت و گفت: زاگرس کوثر تنها نیروگاهی است که با چنین ظرفیت و موقعیتی به طور مستقیم و بدون واسطه به خط دیاله وصل است و در زمینه صادرات به کشور عراق یکی از استراتژیک‌ترین نیروگاه‌هاست.

    دکتر رحمتی، در ادامه گفت: نیروگاه زاگرس کوثر، تنها نیروگاهی است که توانسته در سند راهبردی خود از صرف نیروگاه‌ داری خارج شود و در آینده‌ای نه چندان دور برنامه‌های توسعه‌ای از جمله نیروگاه بیوگاز را اجرایی می ‌کند. علاوه بر این در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت‌های خوبی را در دست اقدام دارد.

    محمد جعفری اناری، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر

    محمد جعفری اناری، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، در ادامه این نشست خبری، پیرامون تاریخچه این نیروگاه گفت: این نیروگاه در زمینی به مساحت 20 هکتار در 25 کیلومتری جاده کرمانشاه به همدان مستقر است که سال  1389توسط مپنا ساخته شده است. سال 91 نیز به بنیاد شهید و سپس به سازمان اقتصادی کوثر واگذار شد.

    وی ادامه داد: در سال 94 شرکت نیروگاه زاگرس کوثر تاسیس و کار بهره‌برداری از آن آغاز شد. این نیروگاه گازی شامل چهار واحد گازی به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات (مجموعا ۶۴۸ مگاوات) است.

    مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، بیان داشت: متوسط آمادگی این نیروگاه 4 میلیون و 500 هزار مگاوات در سال و تولید آن نیز 2 میلیون و 600 مگاوات ساعت می باشد.

    جعفری اناری، در خصوص نیروگاه بیوگاز دامی که جزو طرح‌های توسعه‌ای بزاگرس بوده و مطالعات روی آن در حال انجام است، گفت: این نیروگاه علاوه بر تولید برق، مدل‌های مختلف کود را تولید می‌کند و اگر راه‌اندازی شود، اولین نیروگاهی است که در این حوزه در کشور فعالیت می‌کند.

    وی در ادامه گفت: لازم است قیمت خرید برق از نیروگاه ها افزایش یابد، در غیر اینصورت نیروگاه ها با توجه به بالا رفتن هزینه ها با مشکلات زیادی در فرایند تولید روبرو خواهند شد.

    نایب رئیس هیات مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، پیرامون پروژه های در دست اجرا گفت: ساخت نخستین نیروگاه بیوگاز در سال آینده کلید خواهد خورد که بوسیله آن فناوری تولید برق از طریق کودهای دامی در داخل کشور بومی‌سازی می شود.

    جعفری اناری، با بیان اینکه برای این نیروگاه کودهای دامی و مرغی استفاده خواهد شد، گفت: در این نیروگاه های جدید علاوه بر تولید برق می توان کود های ویژه نیز تولید کرد.

    وی افزود: اجرای طرح توسعه این نیروگاه موجب می شود تا بازدهی تولید از 33 به 50 درصد افزایش پیدا کند.

    مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، خاطرنشان ساخت: 80 درصد صادرات برق کشور به عراق توسط وزارت نیرو انجام می شود.

    سید چنگیز خضری، رئیس هیات مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر

    سید چنگیز خضری، رئیس هیات مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، در ادامه نشست خبری، از همکاری این نیروگاه با شرکت‌های دانش‌ بنیان در پروژه مدیا خبر داد و گفت: در این پروژه از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای افزایش راندمان استفاده می‌شود و شرکت نیروگاه زاگرس کوثر با چنین اقداماتی به سمت استفاده از تکنولوژی‌های نوین حرکت می‌کند.

    مبینا بنی‌اسدی، مدیر روابط عمومی فرابورس ایران 

    مبینا بنی‌اسدی، مدیر روابط عمومی فرابورس ایران، در ادامه این نشست خبری گفت: عرضه اولیه 5 درصد از سهام نیروگاه زاگرس کوثر به عنوان چهاردهمین عرضه اولیه سال 97 فرابورس، در روز یکشنبه 26 اسفندماه انجام خواهد شد.

    وی ادامه داد :این شرکت در گروه برق، گاز، بخار و آب گرم قرار دارد که ارزش بازاری این گروه شامل چهار شرکت در حال حاضر 105 هزار میلیارد ریال است و شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر نیز با سرمایه 3 هزار میلیارد ریالی به زودی به جمع این شرکت‌ها اضافه خواهد شد.

    مدیر روابط عمومی فرابورس ایران، تعداد کل سهام قابل عرضه بزاگرس را 150 میلیون سهم اعلام کرد و گفت: سهام این شرکت، توسط شرکت کارگزاری بانک دی عرضه خواهد شد.

    بنی‌اسدی، در پایان سخنان حود گفت: حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در این عرضه، هزار سهم و دامنه قیمتی نیز از 1400 تا 1500 ریال در نظر گرفته شده است.

    گفتنی است، عرضه اولیه 5 درصد از سهام نیروگاه زاگرس وابسته به سازمان اقتصادی کوثر و بنیاد شهید، به عنوان چهاردهمین عرضه اولیه سال 97 فرابورس، در روز یکشنبه 26 اسفندماه سالجاری، صورت خواهد گرفت.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=21456

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم