نماد سایت پول بانک

در غرفه مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران: سامانه صدور شناسه خدمت با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد

  • پول بانک: همزمان با برگزاری دومین روز از نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمت با حضور در غرفه مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران از سامانه شناسه خدمت رونمایی کردند.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، در دومین روز از نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران، اولین سامانه ملی صدور شناسه خدمت کشور، با حضور دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، دکتر سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت، مهدی مظهری مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران و جمعی از اصحاب رسانه، در غرفه GS1 Iran رونمایی شد.

    بنا به این گزارش، سامانه صدور شناسه خدمت، این امکان را به همه کسب و کارها می دهد تا بتوانند برای خدمات خود کد ملی/بین المللی دریافت نموده و شناسنامه آن را ایجاد کنند.

    از ویژگی‌های کلیدی این سامانه می توان به ایجاد بانک اطلاعاتی جامع خدمات کشور، ایجاد فرصت رقابت برابر برای همه کسب و کارها برای ارائه خدمت،  تامین خدمت دولت و سایر کسب و کارها از طریق منبع یابی و امکان راه اندازی سامانه پایانه های فروشگاهی نام برد.

    گفتنی است، مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران از سال ۱۳۷۴ مهمترین استانداردها و خدمات مدیریت زنجیره تامین کشور را ارائه نموده و اکنون با ثبت اطلاعات بیش از ۶ میلیون قلم کالا به عنوان تنها بانک اطلاعاتی مرجع کالا و خدمات کشور شناخته می شود.

     

    از سایر خدمات این مرکز می توان به صدور شناسه کالا، کد GTIN (شماره جهانی قلم تجاری)،  ایرانکد و GLN (شماره جهانی موقعیت مکانی) اشاره نمود.

    نکات مهم:

    1. توضیحاتی در مورد مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران:

    1. توضیحاتی در مورد سازمان جهانی GS1:

    1. نکات مربوط به سایر کدهای کالا:
    1. در خصوص شناسه خدمت:
    1. اولین ساختار طبقه‌بندی ملّی خدمات برای این شناسه توسعه داده شده است.
    2. این ساختار منطبق بر آخرین ساختارهای طبقه‌بندی روز دنیا من‌جمله UNSPSC توسعه داده شده‌است.
    3. ساختار طبقه‌بندی برای شروع شناسایی خدمات و ایجاد کاتالوگ مربوطه الزامی است.
    1. سایر خدمات مرکز: 

    آلبوم عکس

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل