• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
244

درباره طراحی ویلا چه میدانید؟

  • کد خبر : 252221
  • 06 مهر 1400 - 18:11
درباره طراحی ویلا چه میدانید؟

  طراحی ویلا یکی از مهم ترین موضوعاتی است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد به خصوص مهندسان و معماران قرار گرفته است. طراحی ویلا دارای برخی اصول و کلیات می باشد که باید به هنگام ساخت ویلا این موارد را رعایت کرد. دکوراسیون داخلی بسیار مهم می باشد که هنگام طراحی ویلا باید […]

  •  

    طراحی ویلا یکی از مهم ترین موضوعاتی است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد به خصوص مهندسان و معماران قرار گرفته است.

    طراحی ویلا دارای برخی اصول و کلیات می باشد که باید به هنگام ساخت ویلا این موارد را رعایت کرد. دکوراسیون داخلی بسیار مهم می باشد که هنگام طراحی ویلا باید به آن توجه نمود. طراحی ویلا از نظر بصری باید جذابیت داشته و با محیط زیست نیز سازگار باشد.

    هر چقدر میزان تطابق شکل و طرح ویلا با محیط اطراف بیشتر باشد، چشمگیرتر خواهد بود. امروزه طراحی ویلا به سبک های مختلف صورت می گیرد و شامل سبک های کلاسیک، مدرن و ترکیبی از کلاسیک و مدرن می باشد که هر کدام از این سبک ها دارای مزایای خاص خودشان می باشند.

    طراحی ویلا باید به گونه ای باشد که نیازهای مختلف افراد را برآورده سازد. برای مثال در طرح ریزی و نقشه کشی ویلاها، باید به محل قرار گرفتن سرویس بهداشتی و آشپزخانه توجه ویژه ای شود.

    معمولا آشپزخانه را در محلی قرار می دهند که فاصله کافی با حال و پذیرایی داشته و حریم خصوصی در طراحی آن نیز رعایت شده باشد.

    همچنین باید اتاق ها، حال و پذیرایی، سرویس بهداشتی، استخر و سایر عناصر موجود در ویلا، به گونه ای ساخته شوند که افراد به راحتی بتوانند دسترسی لازم به محیط های مختلف ویلا را داشته باشند.

    ذکر این نکته بسیار مهم است که فضای ویلا بسیار بزرگ می باشد و در طراحی آن باید به برخی مسائل از جمله نحوه ساخت اسکلت ویلا توجه نماییم.

    سازه اصلی ویلا نباید به صورت بسیار کج یا بسیار صاف باشد. معماری و ساخت آن باید به گونه ای باشد که دیوارها، تراس و بالکن، استخر و باغ داخلی و حیاط ویلا به صورت متعادل و متقارن ساخته شود. در این صورت از نظر بصری نیز بسیار جذاب تر خواهد بود.

    در مورد طراحی آپارتمان بایستی به این نکته توجه کنیم که تکرار اشکال و رنگ های مختلف در داخل خانه باعث ایجاد هماهنگی و یک ریتم خاص در محیط مورد نظر می شود.

    همچنین از کنتراست (تضاد رنگ و اشیا) نیز برای تاکید بر نقاط کانونی ویلا در محیط بیرونی و داخلی برای جلب توجه بیشتر استفاده می نمایند. در بخش ذیل در مورد طرح های مختلف ویلا صحبت کرده و نکاتی را در این خصوص بیان خواهیم نمود.

     

    طراحی ویلا به چند دسته تقسیم بندی می شود؟

    طراحی ویلا به سه صورت ذیل صورت می گیرد:

    • کلاسیک
    • مدرن
    • ترکیبی از کلاسیک و مدرن

    به طور کلی سه نوع طرح کلاسیک، مدرن و ترکیبی از کلاسیک و مدرن برای طراحی ویلا وجود دارد که در این قسمت به ویژگی های آن ها می پردازیم. در طرح های کلاسیک یا قدیمی معمولا از مجموعه رنگ های خنثی استفاده می نمایند.

    علت استفاده از رنگ های خنثی در طرح های کلاسیک این است که حس رسمیت و اصالت ویلا را به ساکنان و مهمانان منتقل شود. رنگ های خنثی به گونه ای هستند که بسیاری از افراد آن ها را به رسمیت شناخته و معمولا شامل رنگ های مشکی، سفید، شیری و برخی از رنگ های دیگر می باشد.

    وجود ستون های بزرگ مرتفع، سرستون ها و انواع مجمسه های تزئینی در ورودیه ویلا، طاق های بلند و تزئینات قدیمی از جمله ویژگی های اصلی طرح های کلاسیک می باشد.

    طراحی سازه ویلای کلاسیک با سازه ال اس اف به این صورت است که در ساخت این نوع ویلاها از مصالح ساختمانی بسیار مرغوب استفاده می شود، همچنین وجود پنجره های متقارن و دیوارهای بزرگ از ویژگی های این سبک محسوب می شود. در طرح مدرن از پنجره های بزرگ قدی استفاده می کنند و کانون توجهات به سمت حیاط ویلا می باشد.

    در ویلاهای به سبک مدرن، اتاق ها را در همکف می سازند و آشپزخانه در نزدیکی استخر می سازند. معمولا در سبک مدرن تلاش می کنند تا یک طرح پیوسته و یکپارچه را به وجود آورند و در این سبک سازه مورد نظر را  معمولا به صورت دوبلکس طراحی می کنند.

    وجود سقف های بلند و جداسازی فضاهای عمومی و خصوصی از یکدیگر از ویژگی های اصلی ویلاهای مدرن می باشند. در طرح های تلفیقی، به صورت ترکیبی از کلاسیک و مدرن طراحی مورد نظر صورت می گیرد. در این طرح نمی توان گفت که عناصر استفاده شده در طرح فقط به صورت کلاسیک یا مدرن است.

    ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن باعث می شود که فضای بسیار زیبایی به وجود بیاید که بسیار چشمگیر و جذاب باشد.

    البته قابل ذکر است که اگر طرح تلفیقی توسط مهندسان و معماران حرفه ای صورت نگیرد، ممکن است بدترین طرح و پلان به وجود بیاید که از نظر ظاهری نیز هیچ جذابیت خاصی نداشته باشد. پس به این موضوع دقت کنید که سعی کنید از گروه های مهندسی معتبر و دارای سابقه کار بالا استفاده نمایید.

    ویلا2

    در طراحی ویلا به دکوراسیون داخلی و سازگاری با محیط توجه ویژه ای می شود

    نکات کلیدی در مورد طراحی ویلا

    این نکات شامل موارد ذیل می باشند:

    • بایستی به پلان ویلا توجه نمایید
    • بودجه و هزینه های مورد نیاز را در نظر بگیرید
    • از تیم مهندسی و طراحی معتبری استفاده کنید
    • قبل از ساخت ویلا، طرح مورد نظر را انتخاب و با تیم مورد نظر مشورت کنید
    • به دکوراسیون داخلی ویلا توجه ویژه ای نمایید

    به طور کلی در مورد طراحی ویلا برخی نکات کلیدی و مهم وجود دارد که بایستی آن ها را در نظر بگیرد. اولین و مهم ترین نکته این است که به پلان کلی اهمیت دهید.

    پلان کلی بیانگر محل عناصر مختلف از جمله اتاق ها، پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، استخر، باغ و بسیاری از عناصر دیگر می باشد. همچنین قبل از شروع به کار بهتر است از طرح مورد نظر آگاهی داشته و بودجه لازم برای این کار را نیز در نظر بگیرید.

    انتخاب تیم حرفه ای جهت ساخت ویلا یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلا می باشد که باید اهمیت زیادی به این موضوع داد. همچنین طراحی داخلی باید به گونه ای باشد که موجب رضایت شما شود.

    بهتر است قبل از شروع کار، با تیم مورد نظر بحث و بررسی های لازم را کرده، هزینه مورد نظر را تخمین زده و طرح مورد نظر را نهایی نمایید. استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت موجب می شود که ویلای شما بسیار مقاوم بوده و از جذابیت بصری بالایی نیز برخوردار باشد. همچنین بهتر است از صرف هزینه های مازاد که تاثیر چندانی در ظاهر ویلا ندارد، خودداری نمایید.

    ویلا3

    بهتر است جهت طراحی ویلا از تیم مهندسی حرفه ای استفاده کنید

    جهت طراحی ویلا و ساخت ویلا با ما در ارتباط باشید.

    https://www.evimshahane.com/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=252221

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 63در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
    1. سپاس عالی بود

    2. ارزش مطالعه رو داشت ممنون

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم