• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

حجت‌الاسلام ذبیحی در نشست خبری تشریح دستاوردهای سازمان سمت: ما رابط بین قشر فرهیخته و مخاطبان هستیم و این وساطت به کمک کتاب انجام می‌شود

  • کد خبر : 10337
  • 13 شهریور 1397 - 1:00
حجت‌الاسلام ذبیحی در نشست خبری تشریح دستاوردهای سازمان سمت: ما رابط بین قشر فرهیخته و مخاطبان هستیم و این وساطت به کمک کتاب انجام می‌شود

سرپرست سازمان سمت گفت: رسالت بزرگ و مهم ما حمایت از استقلال دانشگاه‌ها و اساتید و آزادی دانشجویان است و ما در عین حال که اشکالات وارد به اساتید را می‌پذیریم اما در هیچ زمان راضی نشدیم تا برنامه درسی اساتید را در جمع دانشجویان زیر سؤال ببریم.

  • سرپرست سازمان سمت گفت: رسالت بزرگ و مهم ما حمایت از استقلال دانشگاه‌ها و اساتید و آزادی دانشجویان است و ما در عین حال که اشکالات وارد به اساتید را می‌پذیریم اما در هیچ زمان راضی نشدیم تا برنامه درسی اساتید را در جمع دانشجویان زیر سؤال ببریم.

     

    به گزارش خبرنگار حوزخ عمومی پول بانک، نشست خبری تشریح دستاوردهای سازمان سمت، صبح امروز دوشنبه 12 شهریور ماه 97، با حضور حجت‌الاسلام محمد ذبیحی سرپرست سازمان سمت، دکتر محمد رضا سعیدی معاون نظارت علمی و فنی سازمان سمت، شهره روغنی مدیر همکاری‌های علمی بین‌الملل سازمان سمت و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات سازمان سمت برگزار شد.

    حجت‌الاسلام محمد ذبیحی، سرپرست سازمان سمت

    حجت‌الاسلام محمد ذبیحی، در ابتدای این نشست خبری گفت: این سازمان مهم‌ترین کانون فرهنگسازی کشور است. ما رابط بین قشر فرهیخته و مخاطبان هستیم و این وساطت به کمک کتاب انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: ما از هیچ دانشگاهی نخواستیم کتاب‌های ما را منابع آموزشی قرار دهند ولی کتاب‌های این سازمان بیشترین مخاطب را دارند.

    سرپرست سازمان سمت گفت: سال ۶۴ با جزوه‌نویسی آغاز کردیم ولی الآن به جایی رسیدیم که اساسی‌ترین قطب حمایت علمی از دانشگاه‌ها شدیم. در سال ۹۳، ۹هزار کتاب این سازمان درخواست چاپ مجدد داشتند.

    حجت‌الاسلام ذبیحی، در ادامه افزود: رسالت بزرگ و مهم ما حمایت از استقلال دانشگاه‌ها و اساتید و آزادی دانشجویان است و ما در عین حال که اشکالات وارد به اساتید را می‌پذیریم اما در هیچ زمان راضی نشدیم تا برنامه درسی اساتید را در جمع دانشجویان زیر سؤال ببریم.

    وی ادامه داد: هر کتابی که در تعارض با نظام، منویات مقام معظم رهبری و کلیت نظام نباشد، می‌تواند یک دیدگاه قابل عرضه باشد و خط بنایی که دکتر احمدی در سازمان سمت بنا گذاشتند را می‌توانیم ادامه دهیم و اینجا خانه‌ای امن برای همه اساتید فرهیخته است. همچنین به دانشجویان در آغاز سال تحصیلی عنوان کردیم که سعی داریم ایده‌ها و نظرات مختلف را به شما دانشجویان عرضه کنیم.

    سرپرست سازمان سمت، در ادامه به ورود این سازمان در حوزه فناوری‌های جدید اشاره کرد و افزود: شرایط در کشور و در تمام دنیا عوض شده و فضای مجازی با اینکه چالش‌هایی برای جامعه ایجاد کرده اما فرصت‌هایی هم در اختیار ما گذاشته که ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم. کتاب‌های الکترونیک در این سازمان فعال است چرا که شرایط سختی داریم و باید از کاغذ کمتر برای تدوین و تهیه کتب استفاده کنیم.

    حجت‌الاسلام ذبیحی، گفت: همچنین در حوزه فناوری‌های جدید گام‌های مؤثری برداشتیم و همکاری با شورای تحول نیز داریم شورای تحول مجموعه‌ای است که بازنگری دروس دانشگاهی را بر عهده دارد و به زودی تفاهم‌نامه‌ای با رئیس شورای تحول به امضا می‌رسانیم.

    وی ادامه داد: حدود 80 قرارداد تدوین کتاب با شورای تحول داریم و پژوهشکده سازمان را نیز فعال‌تر کردیم؛ به این ترتیب که در سال گذشته حدود 10 نفر از اعضای هیأت علمی را تلاش کردیم جذب کنیم و این نشان‌دهنده این است که برای ما پژوهش و تحقیق اهمیت دارد و امیدواریم در کنار فعالیت پژوهشی مطالعه را نیز جدی بگیریم.

    سرپرست سازمان سمت گفت: با کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، سوریه و روسیه نیز تعامل داشتیم و رسالت بزرگ ما، انقلاب فرهنگی است که بر همین اساس این تعاملات را ادامه می‌دهیم.

    سرپرست سازمان سمت، در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که اگر کسی با خطوط اصلی رهبری نظام و قانون اساسی ستیزی ندارد؛ باید اجازه بدهیم نظرش را بیان کند.

    شهره روغنی، مدیر همکاری‌های علمی بین‌الملل سازمان سمت

    شهره روغنی، مدیر همکاری‌های علمی بین‌الملل سازمان سمت، در ادامه این نشست خبری گفت: تعاملات سازمان سمت در حوزه بین‌الملل با کشور افغانستان شروع شد که این تعاملات بدون قصد انتفاع علمی و یا صدور انقلاب اسلامی بود و به همین منظور 59 عنوان کشور برای دانشجویان افغانی منتشر کردیم که مؤلفان افغانی این آثار را به رشته تحریر درآوردند.

    وی افزود: ارتباط مؤثری با اعضای هیأت علمی سازمان با دانشگاه‌های مختلف در دنیا برقرار کردند و 21 عنوان کتاب به عربی ترجمه کردیم تا برای کشورهای عراق، لبنان و حتی مصر که ارتباط سیاسی مناسبی با ایران ندارد نیز از این کتاب‌ها استفاده کند. همچنین عربستان نیز یکی از کتب این سازمان را به عربی ترجمه و در دانشگاه ملک سعود تدریس می‌کند.

    مدیر همکاری‌های علمی بین‌الملل سازمان سمت، ادامه داد:‌ 10 عنوان کتاب به انگلیسی منتشر کردیم و در آذربایجان نیز با دانشگاه خزر ارتباط داریم که توانسته‌ایم چهار عنوان کتاب را به این دانشگاه عرضه کنیم. در چین نیز سه عنوان کتاب به زبان چینی داشتیم و همچنین طی قراردادی بنا شده تا کتاب‌هایی که در ایران درباره چین منتشر شده را به اطلاع کشور چین برسانیم و آنها نیز در مقابل این کار را برای ما انجام دهند.

    روغنی گفت: 26 فعالیت برای تهیه محتوای علمی داشتیم که از این 26 عنوان 18 عنوان کتاب چاپ شده تا دانشجویان خارج از کشور بتوانند زبان فارسی را بیاموزند. به زبان اردو نیز یک عنوان کتاب منتشر کردیم و از کمک هزار و 600 استاد برجسته بهره بردیم.

    دکتر محمد رضا سعیدی، معاون نظارت علمی و فنی سازمان سمت

    دکتر محمد رضا سعیدی، معاون نظارت علمی و فنی سازمان سمت، در ادامه این نشست خبری، به تأسیس واحد مشارکت یا دفتر همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: طی تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی دفتر همکاری‌های علمی را تأسیس کرده‌ایم و یکی از وظایف دفتر شهر قم سازمان سمت این است که آثار برتر و فاخر در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی با رویکرد اسلامی را به ما اطلاع دهد تا سازمان سمت بر اساس معیارها و پس از ارزیابی‌ها اقدام به انتشار این کتب نماید.

    معاون نظارت علمی و فنی سازمان سمت، در پایان سخنان خود تأکید کرد: امسال 43 عنوان کتاب تا آخر مهرماه به چاپ می‌رسد و سال 96 نیز 130 عنوان کتاب چاپ اول داشتیم که امسال نیز امیدواریم به این عدد برسیم. همچنین امسال 203 عنوان کتاب نشر مجدد داشتیم که این رقم در سال پیش 703عنوان کتاب بود.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=10337

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم