نماد سایت پول بانک

جک پارکینگی چیست ؟

جک پارکینگی چیست ؟

فهرست محتوا

  • در ابتدا شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا نصب جک پارکینگی الزامی است ؟

    درب اتوماتیک پارکینگ ، به دلیل بالا رفتن امنیت و راحتی ،به شدت توصیه می شود . به طوری که با نصب جک برقی، بدون اینکه از خودرو پیاده شوید با ریموت از راه دور درب را باز شده و بعد از عبور درب بسته می شود.

    درب اتوماتیک در چند دهه اخیر ، با امکاناتی که در اختیار افراد قرارمی دهد مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است و در انواع مختلف کرکره برقی ، درب ریلی ، زیرسقفی و شیشه ای تولید می شود.

    انتخاب نوع درب اتوماتیک بستگی به شرایط و کاربری ساختمان دارد . و لازم است قبل از خرید جک برقی نکاتی را بررسی کنید.

    افزایش امنیت :

    جک برقی ، امنیت ساختمان شما را تامین می کند . به این صورت که با باز شدن سریع درب ، دیگر نیازی نیست از خودرو پیاده شوید به خصوص ساعاتی از شب که ترس مزاحمت یا سرقت را دارید . با نصب جک برقی ورود افراد متفرقه محدود می شود و امنیت ساختمان به شدت بالا می رود . همچنین شما می توانید با نصب قفل برقی امنیت را چندین برابر کنید . و به کمک دوربین مداربسته تمام ترددها را کنترل نمایید.

    آسایش :

    در هر نوع شرایط آب و هوایی فصول گرم و سرد سال ، و در مواقعی که خروج خودرو برای شما سخت است درب به راحتی باز می شود و شما به راحتی تردد می کنید.

    زیبایی :

    درب اتوماتیک پارکینگ ، با توجه به تنوع بالایی که دارد در طرح و مدل های متنوعی ساخته می شود . که بر زیبایی ساختمان و محیط اطراف تاثیر می گذارد . امروزه درب های قدیمی مورد استقبال مالکان ساختمان ها دیگر نیست .

    انواع درب اتوماتیک

    درب سکشنال یا زیرسقفی :

    یکی از انواع درب اتوماتیک می باشد که از پنل های بزرگ یا یک تکه تشکیل شده است . و به شکل عمودی باز و بسته می شود و زیر سقف جمع می شود.

    جک زیرسقفی قیمت گران تری در مقایسه با سایر مدل ها دارد و جلوه زیبایی به محیط اطراف می دهد .

    مزایا نصب جک زیر سقفی :

    کرکره برقی :

    درب اتوماتیک کرکره ای ، از پرکاربردترین مدل های درب اتوماتیک تا به امروز بوده است . به دلیل امنیت و طول عمر بالا جز محبوب ترین مدل های درب اتوماتیک شناخته می شود .

    کرکره برقی چیست ؟

    این محصول نمونه ای پیشرفته تر از درب کرکره قدیمی دستی است که با ریموت باز و بسته می شود . درب اتوماتیک کرکره ای به صورت برقی و در ابعاد مختلفی در بازار تولید می شود . از کرکره برقی در اماکن تجاری ، فروشگا ها ، مغازه ها ، پارکینگ های مسکونی و پنجره و بالکن و … استفاده می شود . و با توجه به کاربری که دارد در انواع مختلفی تولید می شود .

    انواع کرکره برقی :

    کرکره برقی به کمک موتور و به صورت عمودی حرکت می کند . و نسل جدیدی از مدل های دستی می باشد. به دلیل امنیت بالا ضد سرقت است .

    کرکره برقی در انواع آلومینیوم ، گالوانیزه ، پلی کربنات ، فولادی و پانچ دار تولید می شود .

    اجزای درب اتوماتیک کرکره ای :

    شامل

    مزایا نصب کرکره برقی :

    امنیت بالا ، تنوع در طرح و رنگ و ابعاد ، مقاومت بالا در برابر ضربه ، عایق صوتی ، اشغال فضای کم ، قابل شستشو بودن از نقاط قوت نصب درب کرکره ای است.

     

     

    درب ریلی :

    درب ریلی یا کشویی در مقایسه با کرکره ای و سکشنال از امنیتی بالاتری برخوردار است . البته فضای کافی برای نصب این نوع جک باید داشته باشید.

    مزایا جک ریلی :

    درب اتوماتیک کشویی قابل نصب در ساختمان های تردد نامحدود است و قابلیت باز و بسته شدن درب با ریموت و یا لوازم جانبی از جمله نرم افزار گوشی همراه امکان پذیر است.

    در صورت فضای کافی برای نصب جک ریلی ، درب ریلی 180 درجه و در غیر این صورت از مدل90 درجه استفاده می شود .

    مدل درب ریلی دولنگه ، به فضای زیادی نیاز دارد و نحوه عملکرد آن به طرفین است.

    وزن و ابعاد درب بر قیمت جک ریلی تاثیرگذار است . و هر چه ابعاد و وزن درب افزایش یابد نیاز به جک قوی تر و قیمت گرانتر خواهد بود .

    به طور مثال برای ساختمان های مسکونی درب ریلی با ابعاد کوچکتر و ارزانتر مناسب است برخلاف اماکن صنعتی مانند کارخانه ها و سوله ها و…

    فروشگاه کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های حفاظتی از جمله : جک پارکینگی ، دوربین مداربسته ، راهبند، کرکره برقی ، آرامبند و … می باشد . شما همراهان گرامی می توانید با مراجعه به سایت کیانسل و ارتباط با کارشناسان با خیالی آسوده محصول مناسب را خرید نمایید.

    جک پارکینگی چیست ؟

    امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر درب ساختمان های شهری مجهز به سیستم امنیتی و جک برقی می باشند. جک برقی یکی از اختراعات بشر می باشد که با ورودش مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

    از نقاط قوت نصب جک پارکینگی ، آسایش و امنیت و صرفه جویی در زمان است . این محصول برای انواع درب تک لنگه و دولنگه قابل نصب بوده و باعث باز و بسته شدن درب می شود .

    نکات مهم قبل از خرید جک پارکینگی :

    میزان تردد ، شمالی یا جنوبی بودن ساختمان ، وزن و عرض درب ، برند ایرانی یا خارجی ، گارانتی و خدمات پس از فروش

    برند جک برقی :

    به دلیل استقبال بالایی که از درب اتوماتیک پارکینگ شده است برندهای مختلف داخلی و خارجی وارد رقابت شده اند و از تنوع بالایی برخوردار هستند .

    پیشنهاد می شود در صورت عدم تجربه هنگام خرید دقت کرده و از افراد با تجربه و فروشگاه های معتبر کمک بگیرید.

     

    لوازم جانبی جک برقی :

    با توجه به نوع برند محصول شامل متعلقاتی می شود .

    بازو : برای انتقال نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی کاربرد دارد.

    ریموت کنترل : از اجزای مهم جک برقی که با فشردن دکمه ریموت از راه دور باعث باز و بسته شدن درب می شود.

    چشمی : چشمی یا فتوسل از دو قطعه فرستنده و گیرنده تشکیل شده است . مادون قرمز از مدار فرستنده ارسال و توسط گیرنده دریافت می شود و در صورت تشخیص مانع دستور توقف درب را می دهد تا از برخورد خودرو با مانع جلوگیری شود .

    هنگام نصب بایستی چشمی ها دقیقا در یک تراز و مقابل هم نصب شوند.

    ارتفاع مناسب برای نصب 60 تا 65 سانتی متر از سطح زمین است

    فلاشر : فلاشر یا چراغ هشداردهنده در بالای درب نصب شده و در زمان باز شدن درب شروع به چشمک زدن می کند .

    لامپ فلاشر در انواع 12 ولت، 24 و 220 ولت تولید می شود.

    مدار فرمان : از قطعات اصلی جک پارکینگی ، مدار فرمان است و وظیفه ارسال فرمان برای باز و بسته شدن درب را برعهده دارد و عنوان رابط بین ریموت و جک برقی عمل می کند.

    اجزای مدار فرمان شامل فیوز ، ال ای دی ، دیپ سوئیچ ، کارت رادیویی و ترمینال است .

    سایر قطعات جک پارکینگی شامل رتور ، استاتور ، چرخ دنده و میله ماردان می باشد.

    جک برقی از لحاظ مکانیزم به دو دسته هیدرولیک والکترومکانیک تقسیم می شود.

    جک برقی هیدرولیک :

    جک الکترومکانیک :

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل