نماد سایت پول بانک

ثبت رکوردی عجیب در تعطیلات عید99/جابه‌جایی کالای اساسی در بندر امام خمینی 3برابر شد

  • ​مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در هشت روز نخست امسال ۱۱۲هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد سه‌برابری را نشان می‌دهد.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، ​مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در هشت روز نخست امسال 112هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد سه‌برابری را نشان می‌دهد.

    غلامعباس بهرامی‌نیا افزود: این میزان کالا شامل سویا، گندم، جو، ذرت، خوراک دام و کود شیمیایی است.

    وی ادامه داد: پارسال 42 میلیون تن کالا از خوزستان به سایر نقاط کشور جابه‌جا شد که در مقایسه با سال 97 نشان‌دهنده رشد بیش از یک‌برابری است.

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان همچنین گفت: پارسال بیش از 2 میلیون و 190 سفر کامیون به خوزستان ثبت شد که در مقایسه با سال قبل خود رشد 6.1درصدی را نشان می‌دهد.

    وی بیان کرد: سهم استان خوزستان از کل کشور در جابه‌جایی کالا طی سال گذشته 9 درصد بوده است و سهم استان از کل کشور در سفر کامیون طی مدت یادشده نیز 7.1 درصد بود.

    بهرامی‌نیا گفت: سال گذشته از کل تناژ، 13 میلیون و 314 هزار تن کالای اساسی جابه‌جا شد که در مقایسه با سال 97 رشد 15درصدی داشت.

    وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در پایانه‌های حمل بار از جمله پایانه بندر امام خمینی اقدامات لازم در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن سطوح به‌صورت مستمر در طول شبانه‌روز در حال انجام است و شاهد افزایش جابه‌جایی کالای اساسی در این بندر هستیم.

    خوزستان دارای رتبه دوم جابه‌جایی کالا در کشور است.

    انتهای پیام/+

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل