• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن و نحوه کسب درآمد از این حرفه

  • کد خبر : 264435
  • 10 آذر 1400 - 14:40
تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن و نحوه کسب درآمد از این حرفه

فهرست محتوا در دنیای زیبایی امروز، دو روش میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. از هر دو روش برای بر طرف کردن نواقص ابرو استفاده می شود. با انجام این دو روش می توانید ابرو هایی پرپشت و خوش فرم داشته باشید.با این حال این دو تفاوت هاییی هم دارند.  ما در این […]

فهرست محتوا

  • در دنیای زیبایی امروز، دو روش میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. از هر دو روش برای بر طرف کردن نواقص ابرو استفاده می شود. با انجام این دو روش می توانید ابرو هایی پرپشت و خوش فرم داشته باشید.با این حال این دو تفاوت هاییی هم دارند.  ما در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل درمورد تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن  صحبت کنیم و این دو روش را با هم مقایسه کنیم . اگر شما هم قصد انجام آرایش دائم ابرو دارید، اما نمی دانید کدام روش برای شما بهتر است ، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

    تاثیر میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

    زنان در سراسر جهان دائماً در تلاشند تا ابروهای خود را  بی عیب و نقص نشان دهند. اما چرا؟

    قطعاً  شنیده اید که می گویند ابرو ها تاج صورت هستند. داشتن ابروهای مرتب و  آراسته ، زیبایی و جذابیت صورت را چند برابر می کنند.

    همه ما هر روزه بر روی مجلات فرش قرمز ها و شبکه های اجتماعی عکس خانم هایی با ابرو هایی پر پشت ، خوش فرم و برجسته می بینیم. و گاهی هم  حسرت داشتن چنین ابرو هایی  را داشته اید. اما دیگر زمان حسرت خوردن نیست. زیرا می توانید با انجام میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ابرو هاییی با فرم دلخواه داشته باشید. اما آنچه که مهم است است ، تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن است

    میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟

    میکرو بلیدینگ و میکروپیگمنتیشن هر دو روش آرایش دائم هستند . با میکروبلیدینگ و میکرو پیگمنتیشن می توان  خط چشم، و ابرو ها و لب ها را آرایش دائمی کرد. در این روش با استفاده از سوزن های مخصوص رنگدانه های انتخابی به لایه های سطحی پوست وارد می شوند. و با شستشوی پوست این رنگدانه ها پاک نمی شوند ، و به همین دلیل است که به آرایش دائمی و نیمه دائمی می گویند.

    آرایش نیمه دائمی به سبک قدیم

    شکل قدیمی تاتو از دوران باستان تا کنون وجود داشته است. با پیشرفت استاندارد های زیبایی ، از تاتو برای رفع نواقص صورت استفاده می شد و این امر باعث شکل  گرفتن آرایش نیمه دائمی به سبک مدرن شد.

    تفاوت آرایش نیمه دائمی به سبک قدیم و جدید؟

    روش قدیم:

    در روش قدیم جوهر تاتو به لایه های عمیق پوست وارد می شد و جوهری که وارد پوست می شد تقرباً دائمی بود. اما در روش جدید جوهر هایی با رنگ های مختلف وجود دارد. و در لایه های سطحی پوست وارد می شود و نیمه دائمی است. و چون به لایه های سطحی وارد می شود خطر کمتری نسبت به آرایش های دائمی دارد.

    اما نکته اصلی این است که آرایش های نیمه دائمی امروز در واقع تکامل یافته تاتو های قدیمی هستند. علاوه بر تکنیک های نو آورانه ، ابزار ها و مواد نیز پیشرفت کرده اند و به همین دلیل خطر کم تری نسبت به روش های جدید دارند.

    روش جدید:

    بسیاری از ما با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن آشنا هستیم و یا حداقل در شبکه های اجتماعی درمورد آن ها شنیده ایم. در هردو این روش های جدید تاتو، رنگدانه به پوست وارد می شود و تا مدت زمان مشخصی دوام دارد. خیلی از افراد وقتی اسم تاتو را می شنوند روش های پرخطر و دردناک قدیمی را به یا د می آورند . اما این تکنیک های زیبایی ابرو پیشرفت کرده و و معایب روش های قدیمی را ندارند.

    اما آنچه که اینجا مطرح است تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن و مزایا و معایب این دو روش است.

    در زیر مقایسه میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن آمده است:

    میکرو2

    میکروبلیدینگ

    میکروبلیدینگ یک روش تقویت ابرو است که با تیغه های مخصوص پوست را به شکل رگه های باریک در جهت رویش ابرو ، خراش می دهد. سپس رنگدانه های انتخابی را با دستگاه وارد پوست می کنند.  همانطور که قبلاً گفتیم، میکروبلیدینگ یک روش نیمه دائمی است. به این معنی که می تواند تا 6-12 ماه دوام داشته باشد ، اما پس از آن ، از بین می رود. ماندگاری میکروبلیدینگ به عوامل زیادی بستگی دارد.

    یکی از این عوامل آرایشگر حرفه ای است. اگر آرایشگر شما یک شخص ماهر باشد و از ابزار و مواد حرفه ای اسفاده کند. رنگدانه های میکروبلید شده ، دوام بیشتری خواهند داشت. یکی دیگر از عوامل دوام رنگدانه، ترمیم میکروبلیدینگ است. بعد از میکروبلیدینگ آرایشگر شما یک جلسه ترمیم را بای شما در نظر می گیرد . در جلسه ترمیم علاوه بر ترمیم رنگ ابرو که به دوام رنگ کمک می کند، مشکلات و نواقص میکروبلیدینگ ابرو هایتان را نیز بر طرف می کنند.

    همه اینها در صورتی باعث افزایش دوام و ماندگاری رنگدانه های ابرو هایتان می شود، که مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ را به درستی رعایت کنید. این مزاقبت ها شامل اجتناب از شستوشوی ناحیه ابرو تا چند روز( معمولاً 3 روز ) ، استفاده کردن از لوازم آرایشی، انجام ندادن فیشال و پاکسازی پوست تا یک ماه بعد و خود داری از ماندن در زیر نور آفتاب است.

    هنگام انجام میکروبلیدینگ ناحیه ابرو را با کرم ، بی حس می کنند. با این حال خونریزی و خارش ناحیه ابرو را خواهید داشت که البته طبیعی است.  معمولاً ناحیه ابرو 3 تا 7 روز طول می کشد تا بهبود یابد.

    با توجه به ماهیت نیمه دائمی میکروبلیدینگ ، در صورت عدم رضایت بخشی می توان  میکروبلیدینگ ابروها را با استفاده از تکنیک های مختلف پاک کرد.

     

     مزایای میکروبلیدینگ :

    • طبیعی است

    این روش زیبایی ماهرانه از تیغه های ریز برای ایجاد رگه  های مویی استفاده می کند که به طرز باورنکردنی شبیه به تار ابرو های واقعی هستند.  با انتخاب یک تکنسین مجرب که قادر به ایجاد شکلی بی عیب و طراحی زیبا برای حالت ابرو و انتخاب رنگدانه های مناسب است ، می توانید نتایج واقعی و باورنکردنی را انتظار داشته باشید.

    • مناسب موهای نازک

    رگه های بسیار ریز مورد استفاده در میکروبلیدینگ اطمینان می دهد که این روش درمانی برای افرادی که موهای نازکی دارند نیز مناسب است ، اگرچه خارش در زمان بهبودی ممکن است سکته ها در ابتدا ضخیم تر نشان دهد. اما نگران نباشید ، پس از بهبود مجدداً به همان حالت ریز و باریک خود بر می گردند.

    معایب میکروبلیدینگ :

    میکرو3

    • برای انواع پوست مناسب نیست

    متأسفانه ، افرادی که دارای پوست چرب هستند ، نتیجه  خیلی خوبی را از میکروبلیدینگ نخواهند گرفت. اگر ناحیه t صورت شما در طول روز چرب می شود ، این نشانه آن است که میکروبلیدینگ روی ابرو های شما دوام زیادی نخواهد داشت.

    •  هنوز ممکن است آرایش  نیاز باشد

    اگر می خواهید ابروهایتان خیلی طبیعی و زیبا به نظر برسند ، شاید بعد از انجام میکروبلیدینگ هم نیاز باشد تا ابرو هایتان را آرایش کنید.

    • ترمیم منظم الزامی است

    با توجه به نفوذ رنگدانه ها در عمق کم ، لایه های سطخحی پوست ،به طور معمول هر 12-8 هفته یکبار نیاز به ترمیم مجدد دارد.

    • آسیب رساندن به پوست

    به منظور حفظ میکروبلیدینگ ، ترمیم منظم به معنای برش های مکرر است. با گذشت زمان ، این باعث آسیب به پوست می شود و به طور بالقوه به آن آسیب می رساند.

    میکروپیگمنتیشن

    میکروپیگمنتیشن نوعی تاتو زیبایی است که از تجهیزات آرایشی مخصوص برای کاشت رنگدانه های رنگی در پوست با هدف تقویت ابرو و لب استفاده می کند. ممکن است با  نام های دیگر میکروپیگمنتیشن روبرو شده باشید: آرایش نیمه دائمی ، آرایش دائمی و لوازم آرایشی دائمی.

    میکروپیگمنتیشن برای پر کردن ابروهای کم پشت یا تعیین شکل ابرو ایده آل است. این روش همچنین برای کسانی که به دلیل شرایطی مانند آلوپسی یا درمان هایی مانند شیمی درمانی ، ابروهای خود را به طور کامل از دست داده اند ،می تواند استفاده شود.

    در واقع میکروپیگمنتیشن یک خالکوبی نیمه دائمی است که در عمق پوست تعبیه شده است. تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن این است که میکروپیگمنتیشن از دستگاهی برای قرار دادن شکل ابرو از پیش تعیین شده مستقیماً در پوست استفاده می کند. رنگدانه با استفاده از قلم دیجیتال در لایه پوستی کاشته می شود.

    این بدان معناست که ماندگاری آن بیشتر از میکروبلیدینگ است ، اما همچنین منجر به خونریزی و خارش بیشتری می شود و زمان بهبودی  نیز بیشترطول می کشد.  درست مانند میکروبلیدینگ ، بسیار مهم است که دستورالعمل های مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن را با دقت دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. تاتو میکروپیگمنتیشن می تواند تا 5 سال دوام داشته باشد.  میکروپیگمنتیشن یک روش عالی هم برای کسانی است که دچار ریزش کامل ابرو شده اند ، هم کسانی که ابرو های نازکی دارند و  میخواهند یک ابروی بی نقص و ایده آل داشته باشند.

     

     مزایای میکروپیگمنتیش

    • ابروهای کامل

    با این که در روش میکرو پیگمنتیشن از روش نقطه ای برای وارد کردن رنگدانه به پوست استفاده می شود، اما کل ابرو به صورت کامل رنگ می شود . و در نتیجه یک ابروی کامل تر نسبت به میکرو بلیدینگ خواهید داشت. با وجود اینکه ابرو های شما را پر و کامل نشان می دهد، اما به هیچ وجه غیر طبیعی نخواهد بود.

    • نیاز به آرایش اضافی نیست

    ظاهر کامل و شیب دار ابرو های میکروپیگمنتیشن شده ، نیازی به آرایش اضافی ندارند.در ابرو های میکروپیگمنتیشن شده  شیب دار  ombré ( یکی از روش های پیگرومنتیشن ابرو است که در آن تاج ابرو روشن تر و هر چه به دم ابرو نزدیک می شود ، تیره تر می شود.) تکنیک های مدرن آرایش روز را تقلید می کند ، به این معنی که دیگر نیازی به مداد یا آرایش اضافی نیست. شیب طبیعی برای ظاهر روزمره بسیار مناسب است ، با دم تیره  تر ، زیبایی طبیعی را برای ابرو های شما به ارمغان می آورد.

    • دوام بیشتر رنگدانه روی ابرو ها

    میکروپیگمنتیشن رنگدانه را عمیق تر از میکروبلیدینگ به پوست وارد می کند . در حالی که  یک تکنیک نیمه دائمی است ، نتایج آن دوام بیشتری دارند. دوام بیشتر میانگین 3 سال برای ابرو های میکروپیگمنتیشن شده ، در مقایسه با 1-1.5 سال برای میکروبلیدینگ. درواقع فاصله میکروپیگمنتیشن تا ترمیم آن به اندازه فاصله میکروبلیدینگ تا از بین رفتن رنگ دانه است.

    • مناسب برای انواع پوست و ابرو

    تکنیکی که برای  نفوذ رنگدانه در پوست  استفاده می شود به این صورت است که برای همه انواع ابرو و پوست – حتی پوست های چرب مناسب است. و چون کمتر نیاز به ترمیم دارد ، تعداد دفعات کمتری خونریزی ، خارش و تورم را تجربه خواهید کرد.

    • تکنیک های مبتنی بر ماشین و  سفارشی مشتری

    بر خلاف تکنیک های میکروبلیدینگ که دستی هستند ،  در هنگام میکروپیگمنتیشن مشتری می تواند مدل درخواستی خود را سفارش دهد. در واقع  مدل ابرو برای هر مشتری منحصر به فرد است. توانایی تغییر فشار و سرعت به معنای داشتن نتایج دقیق و بدون عیب است.

    معایب میکروپیگمنتیشن

    • ممکن است سبک میکروپیگمنتیشن را نپسندید

    میکروپیگمنتیشن به طور کامل برای هر مشتری قابل انجام است. به این معنی که روشی است که واقعاً برای همه کار می کند و می تواند به گونه ای تنظیم شود که به نتایج دلخواه شما برسد. با این حال ، اگر  شما به دنبال ظاهر مینیمالیستی در مورد ابروهای خود هستید ، ممکن است این روش را نپسندید.

    تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟

    تفاوت اصلی این است که میکروپیگمنتیشن می تواند بیشتر از میکروبلیدینگ دوام داشته باشد. میکروشیدینگ ابرو با گذشت زمان از بین می رود و پس از 2 تا 3 سال ناپدید می شود ، اما باترمیم مجدد می تواند دو تا سه سال دیگر هم دوام داشته باشد. میکروبلیدینگ بین 6 تا 12 ماه طول می کشد ، اما می تواند طبیعی تر به نظر برسد.

    دیگر تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن در پاک کردن آن است . پاک کردن تاتو میکروپیگمنتیشن سخت تر  از میکروبلیدینگ است زیرا رنگدانه بسیار عمیق تر در پوست تعبیه شده است. ممکن است لازم باشد اجازه دهید تاتو به طور طبیعی محو شود یا به طور منظم لایه برداری شود تا رنگدانه از درم به اپیدرم برداشته شود.

    آیا این روش ها به پوست آسیب زا و دردناک هستند؟

    آرایشگر شما یک کرم بی حسی موضعی را روی ناحیه تحت درمان قرار می دهد که 30 دقیقه قبل از شروع  استفاده می شود. این کار باعث کاهش هرگونه ناراحتی می شود. اما به باید انتظار خون ریزی و بعد از انجام این روش ها حتی انتظار توزم ، قرمزی و خارش را داشته باشید. اما مطمعن باشید که  داشتن ابرو هایی خوش فرم، زیبا و ایده آل ارزشش را خواهد داشت.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=264435

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم