نماد سایت پول بانک

تعیین اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی: چه مقدار است؟

تعیین اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی: چه مقدار است؟
  • سیدرضا یحیوی، مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرده است که کارت‌های سرپرستان خانوار هر ماه از ۱۸ تا ۲۰ام شارژ می‌شوند و طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

    وی افزوده است که شرط خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

    همچنین، برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد، یک سبد ۱۱ قلمی تعیین شده است که شامل مواردی مانند گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود. این سبد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ تعیین شده و تفاوت آن با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.

    سیدرضا یحیوی اظهار کرده است که هر کالا در سبد خرید دارای اعتبار خاصی است و در صورت خرید، تنها اعتبار مربوط به آن کالا به فرد تعلق می‌گیرد.

    وی همچنین افزوده است که کارت‌های سرپرستان خانوار هر ماه از ۱۸ تا ۲۰ام شارژ می‌شوند و طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

    یحیوی به این نکته هم اشاره کرده است که افراد می‌توانند طی یک ماه و به تدریج، با مراجعه به فروشگاه‌هایی که به طرح متصل هستند، خریدهای خود را انجام دهند و نیازی به خرید یکجا اعتبار خود ندارند.

    مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه در مرحله جدید کالابرگ، هر کالا دارای اعتبار مشخصی است، اظهار کرد: هر کدام از اقلام تعریف شده در سبد غذایی اعتبار تشویقی مشخصی دارند که در صورت خرید تنها اعتبار تشویقی آن قلم به فرد تعلق می‌گیرد. به طور مثال یک خانوار می‌تواند هر نوع مرغ، حتی مرغ‌های بسته‌بندی تکه‌شده را خریداری کند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. حتی افراد می‌توانند به جای خرید گوشت یخ زده که در سبد غذایی ۱۱ قلمی تعریف شده است، گوشت گرم را خریداری کنند، اما باید به این نکته توجه داشته باشند که دولت قیمت مبنای گوشت یخ زده را در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته و مابه‌التفاوت قیمت گوشت یخی و گوشت گرم را باید خودشان پرداخت کنند.

    درباره میزان استقبال مردم از طرح، او اعلام کرد که ۶۵ درصد خریدهای کالابرگی توسط دهک‌های درآمدی یک تا سه، که پایین‌ترین دهک‌های جامعه هستند، صورت گرفته است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل