نماد سایت پول بانک

تعمیر سمعک

تعمیر سمعک
  • اگر چه سمعک یک ابزار مقاوم و مستحکم و با دوام شنیداری است و معمولا طول عمر و ماندگاری زیادی دارد، اما مثل هر تجهیز الکترونیکی دیگر در اثر عواملی از جمله کارکرد طولانی مدت، رطوبت و.. ممکن است دچار اختلال در عملکرد شود.

    بسیاری از افراد کم شنوا ساعات زیادی از روز خود را به استفاده مداوم از سمعک می‌پردازند که این خود سبب استهلاک و فرسودگی قطعات سمعک شده و احتمال نیاز به تعمیر را افزایش می‌دهد.

    همچنین قطعاتی از جمله میکروفون‌ها در سازوکار سمعک قطعات مصرفی هستند و بعد از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند و در مجاورت وکس گوش ممکن است آسیب ببینند. در نتیجه تعمیر سمعک امری طبیعی و رایج است و در مراکز و کلینیک‌های معتبر ارزیابی شنوایی انجام می‌پذیرد.

    تعمیر سمعک گاهی مجموعه اقداماتی زمانبر و پر هزینه را در بر می‌گیرد که به صورت تخصصی توسط کارشناس شنوایی انجام شده و گاهی نیز با اقدامی کوچک و تعمیری مختصر انجام می‌پذیرد.

    در مواردی نیز مشکل اساسی اختلال در کارکرد و کیفیت پایین صدای سمعک در اثر مشکل ایجاد شده در یک قطعه از آن است و به راحتی و با جایگزین کردن و تعویض آن قطعه برطرف می‌شود.

    برطرف نمودن اختلال در عملکرد سمعک با مراجعه به مراکز معتبر و کلینیک‌های ارزیابی شنوایی و تجویز و تعمیر سمعک در کوتاهترین زمان امکان پذیراست.

    خرابی سمعک، اختلال در وضوح و کیفیت صدا و از کار افتادن آن به خصوص اگر کم شنوایی متوسط و شدید داشته باشید می‌تواند ترسناک و نگران کننده باشد.

    در حالی که در خانه خود نشسته‌آید و مشغول انجام کارهای روزمره هستید، این اتفاق کلافه کننده و شاید نگران کننده است و در موقعیت‌هایی چون سفر آن هم سفر خارجی و جای غریب می‌تواند استرس بالایی را به فرد وارد آورد.

    در این مواقع خوب است که آرامش خود را حفظ کنید و به کمک فردی دلسوز و آگاه به نزدیکترین مراکز معتبر و کارشناسان با تجربه شنوایی در حوزه تعمیر سمعک مراجعه نمایید.

    رایج‌ترین مشکلات کاربران سمعک، طبق مراجعات مربوط به تعمیر سمعک، به دلیل مشکلات ناشی از نفوذ و تجمع رطوبت در دستگاه، اختلال یا شکستگی در لوله یا تیوب و میکروفون و رسیور است.

    بجز سمعک‌های مقاوم به آب (سمعک ضد آب)، دیگر سمعک‌ها مانند بسیاری از وسایل الکترونیکی در مجاورت آب و رطوبت آسیب دیده و دچار اختلال می‌شوند.

    در صورتی که تجمع آب در سمعک باعث کاهش کیفیت صدا و اختلال درعملکرد آن شده باشد، کارشناسان شنوایی می‌توانند اقدام به حذف رطوبت کرده و در صورت آسیب آب به مدار داخلی دستگاه، به طور تخصصی‌تر اثر مخرب آب را برطرف نمایند.

    از سوی دیگر، تیوب، لوله یا شلنگ قالب سمعک نیز از قطعات آسیب پذیر این دستگاه است. لوله سمعک در اثر استهلاک و فرسودگی، خشک و شکننده شده و می‌تواند به سادگی بشکند و در اثر کشیده شدن و عواملی مانند این دچار پارگی شود.

    از طرفی امکان تجمع جرم و رطوبت در این تیوب نیز وجود دارد. همه این فاکتورها سبب آسیب به سمعک و اختلال در کیفیت صدای آن می‌شوند. تعویض تیوب بسیار سریع و راحت است و توسط کارشناس شنوایی انجام می‌پذیرد.

    مشکل در میکروفون سمعک نیز از مشکلات رایج کاربران سمعک است. اختلال در میکروفون سمعک سبب می‌شود صدای محیط به خوبی دریافت نشده و به گوش شما نرسد. در این موارد و همچنین اختلال در رسیور یا بلندگو قطعه مورد نظر تعمیر و در صورت نیاز با قطعه‌ای سالم تعویض می‌شود.

    شایان ذکر است که به طور کلی در تعمیر سمعک و تعویض قطعات آن، تجربه و مهارت کارشناس شنوایی حرف اول را می‌زند.

    تعمیر سمعک در منزل

    تعمیر سمعک در منزل یکی دیگر از خدمات مهم و کاربردی مراکز معتبر تعمیر سمعک می باشد که کلینیک شنوایی جهان خدمات تعمیر سمعک در منزل را با کارشناسانی با تجربه و ماهر انجام می دهند.  تعمیر سمعک در منزل به این صورت است که در ابتدا اشکالات و مسائل اولیه سمعک برطرف می شود، اگر نیاز به جرم گیری بود این کار انجام خواهد شد و همچنین اتصالات سمعک بررسی خواهد شد و اگر سمعک شما مشکل اساسی داشت به مرکز تعمیر سمعک برده خواهد شد و در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر می شود و شما می توانید استفاده کنید.

    تعمیر سمعک یکی از دغدغه های کسانی است که از سمعک استفاده می کنند، برای برطرف کردن خرابی سمعک یکی از راه های دیگر، مراجعه حضوری به کلینیک های معتبر که دارای کارشناسان خبره و مجرب هستند می باشد.

    یکی از ویژگی های مراکز تعمیر سمعک داشتن خدمات متنوع شنوایی سنجی و تجویز، تعمیر و تنظیم سمعک، آزمایش‌های مهم شنوایی با بالاترین کیفیت در فضای آرام و دلنشین می باشد،  تا کسانی که برای تعمیر سمعک خود به کلینیک مراجعه می کنند بتوانند از دیگر خدمات درمانی شنوایی استفاده کنند و علاوه بر تعمیر سمعک بتوانند انواع تست های لازم و آزمایش های شنوایی لازم را برای بررسی مجدد انجام دهند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل