• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

بازار مسکن در این منطقه تهران وارد رکود شده است!

  • کد خبر : 319235
  • 07 خرداد 1402 - 10:54
بازار مسکن در این منطقه تهران وارد رکود شده است!

بازار مسکن در این منطقه تهران وارد رکود شده است! به گزارش منیبان، بازار مسکن در اکثر مناطق تهران دچار رکود شده و محله نارمک در شرق تهران از جمله محله‌هایی است که در کسادی به سر می‌برد. البته نرخ‌های پیشنهادی که از سوی برخی مالکان و مشاوران املاک اعلام می‌شود بعضا از منطق خاصی […]

  • بازار مسکن در این منطقه تهران وارد رکود شده است!

    به گزارش منیبان، بازار مسکن در اکثر مناطق تهران دچار رکود شده و محله نارمک در شرق تهران از جمله محله‌هایی است که در کسادی به سر می‌برد. البته نرخ‌های پیشنهادی که از سوی برخی مالکان و مشاوران املاک اعلام می‌شود بعضا از منطق خاصی پیروی نمی‌کند.

    به طور مثال امروز در محله نارمک یک آپارتمان ۷۳ متری نوساز ۹.۲ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده، در حالی که آپارتمان نوساز دیگری در همین محله با متراژ ۱۰۰ متر ۹ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که واحد ۱۰۰ متری به لحاظ چشم‌انداز و امکانات شرایط به مراتب مناسب‌تری در مقایسه با آپارتمان ۷۳ متری دارد.

    این مقایسه می‌تواند یک شاخص کوچک برای نرخ‌گذاری‌های بی‌قاعده باشد که برخی مشاوران املاک به آن دامن می‌زنند. البته نقش عواملی همچون انتظارات تورمی، کمبود آپارتمان نوساز و سردرگمی بازار ناشی از نبود برآورد دقیق از شرایط اقتصادی در این شرایط قیمتی بی‌تاثیر نیست.

    در شرایط موجود به دلیل کاهش قیمت ارز، طلا و خودرو بازار مسکن به ثبات قیمت و رکود معاملات رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرخ‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به دو هفته قبل مقداری کاهش یافته، اما ممکن است مقاومت برخی مالکان، روند کاهشی را دچار اختلال کند.

    بنا به گفته‌ی واسطه‌های ملکی در حال حاضر خریدار و فروشنده‌ی چندانی در بازار مسکن وجود ندارد. اما احتمالا ادامه‌ی ثبات اقتصادی، امیدواری به وضعیت این بازار در میان‌مدت را افزایش می‌دهد.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=319235

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم