نماد سایت پول بانک

الزامات تحقق جهش تولید/ همکاری و تعامل دولت و بخش خصوصی باید بیشتر شود

  • رئیس خانه اقتصاد ایران تاکید کرد: در راستای افزایش تولید در کشور باید همکاری و تعامل بین بخش خصوصی و دولتی کشور افزایش بیشتری پیدا کند و این دو بخش اعتمادشان به یکدیگر را افزایش دهند.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم جمیلی در مصاحبه با رادیو با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» تصریح کرد : با توجه به اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا و هم چنین شرایطی که کرونا برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است باید در سال جاری تلاش مضاعفی برای افزایش تولید و رفع مشکلات پیش آمده انجام شود .
    وی با بیان اینکه در زمینه تحقق جهش تولید همه دستگاه‌ها اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه دارای مسئولیت هستند و هیچ کدام نباید در این زمینه کم کاری کنند، گفت : بخش خصوصی نیز در این زمینه وظایف سنگینی بر عهده دارد و باید برای تحقق افزایش تولید در کشور اعتماد بخش خصوصی و دولتی نسبت به یکدیگر بیش از گذشته افزایش پیدا کند چنان که شاهد همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر این دو بخش با یکدیگر باشیم.
    جمیلی همچنین با تأکید بر اینکه با افزایش تولید ، اشتغال نیز در کشور ایجاد می‌شود، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقداماتی که از سوی دولت برای حمایت از تولیدگران باید انجام شود اشاره کرد و افزود : با توجه به شیوع کرونا و مشکلاتی که برای تولید‌کنندگان ایجاد شده، مناسب است که دولت در بحث بیمه و مالیات با کارفرمایان و کسانی که در حوزه تولید مشغول به کار هستند ،همراهی و همکاری بیشتری داشته باشد و برای چندین ماه معافیت هایی را برای آنها در نظر بگیرد.
    وی همچنین به اهمیت حمایت از بورس در شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت : در سال 1398 بورس، رشد خوبی داشت ، باید در سال جاری نیز حمایت ها از این سازمان افزایش پیدا کند و دولت نیز به جای انتشار اوراق عرضه جهت درآمدزایی ، واگذاری ها در بورس را تسریع کند چرا که تحقق این موضوع هم به نفع دولت و هم بورس است.
    رئیس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی باید انتقاد ها و گلایه ها ها از یکدیگر را کمتر کنیم و بیشترین تمرکزمان را به موضوع تولید و اجرای تعهدات معطوف کنیم ، خاطرنشان کرد: در راستای افزایش تولید در کشور وزارتخانه ای همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش مهمی دارد و باید برنامه مدونی در این ارتباط تهیه کند .

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل