نماد سایت پول بانک

اقتصاددان مطرح: تورم شدیدی در راه است

  • یان شپردسون، اقتصاددان باسابقه شرکت پانتئون، با مقایسه تورم‌های شدید در دهه‌های گذشته میلادی، پیش‌بینی می‌کند که در آینده شاهد افزایش شدید تورم خواهیم بود.

    به گزارش کوین دسک، همه چیزهای قدیمی دوباره جدید می‌شود و وقتی صحبت از تورم است، این مسئله شامل رضایت‌مندی سرمایه‌گذاران نیز می‌شود. یان شپردسون (Ian Shepherdson)، اقتصاددان ارشد آمریکا در شرکت پیش‌بینی پانتئون (Pantheon)، بر این باور است که رضایت‌مندی از آهنگ کم‌رمق افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر ناشی می‌شود.

    او روز دوشنبه در گزارشی نوشت که همین اتفاق در اوایل دهه ۱۹۶۰ درست قبل از تورم دو رقمی که به دهه ۱۹۷۰ سرازیر شد، روی داد.

    افزایش احتمالی تورم این بار ممکن است از بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری که به‌تازگی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، آن را امضا کرده است و همچنین چاپ پول تقریباً مداوم بانک مرکزی این کشور (فدرال رزرو) ناشی شود.

    شپردسون در گزارش خود نوشت:

    مقصود ما در اینجا این است که ممکن است آمریکا اکنون در آستانه تغییر عمده تورم در مسیر صعودی باشد که نقطه آغازش مانند دهه ۱۹۶۰ تقریباً پایین بوده و انتظاراتی که مثل آن زمان عمیقاً جاگیر شده است.

    آهنگ فعلی افزایش قیمت مصرف‌کننده که کمتر از ۲ درصد است، چندان نگران‌کننده نیست. اما سرمایه‌گذارانی هستند که نگرانند و این از خرید بیت کوین (BTC) به‌عنوان محافظ [در برابر تورم] مشخص است.

    این اقتصاددان ارشد درحالی‌که به‌طور مشخص نامی از بیت کوین نبرد، هشدار داد:

    افراد بسیار کمی از مدیران و معامله‌گران امروزی سبد سرمایه‌گذاری اوراق قرضه آخرین شوک تورمی را به یاد دارند، اما این مسئله باعث نمی‌شود احتمال بروز یک شوک دیگر از بین برود.

    توضیحات شپردسون درباره آنچه ۶۰ سال پیش روی داد، در زیر آمده است:

    اقتصاددان مطرح: تورم شدیدی در راه است

    در این باره بیشتر بخوانید

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل