نماد سایت پول بانک

اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی

فهرست محتوا

  • در تعریف اظهارنامه آمده است: اظهارنامه مالیاتی اعم از اینکه اظهارنامه مالیاتی خود باشد یا ارائه شده توسط سازمان مالیاتی به مودیان، گزارش مالی است که افراد و موسسات هر ساله برای محاسبه مالیات خود به مالیات ارائه می کنند. به سازمان امور مالیاتی و هم اکنون با خوداظهاری الکترونیکی فرآیند در سامانه متمرکز انجام می شود. در این سری از مقالات آموزش مالیاتی اکنون به پاسخ کلی این سوال که اظهارنامه مالیاتی چیست رسیده اید. تمام نکات و همه چیز درباره اظهارنامه مالیاتی را با ما بیابید.

     

    اظهارنامه مالیاتی چیست؟ نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی 1401

    اما اظهارنامه مالیاتی به چه معناست؟ همانطور که گفتیم یکی از انواع مالیات، مالیات بر درآمد است. شرکت ها و مشاغل حقیقی باید در پایان هر سال مالی میزان سود و زیان، هزینه ها، استهلاک ها و … را برای تعیین میزان مالیاتی که پرداخت کرده اند به اداره مالیات اعلام کنند. مشاغل باید این اطلاعات را در اظهارنامه مالیاتی خود اعلام کنند. در صورت عدم اعلام سود و زیان این مبلغ توسط اشخاص یا شرکتها، مبلغ مالیات توسط حسابرسان اداره مالیات شناسایی و مؤدی ملزم به پرداخت این مبلغ می باشد.

    از آنجایی که افراد تجاری در مورد هزینه ها و درآمد و زیان های خود اطلاعات بیشتری دارند، توصیه می شود اظهارنامه مالیاتی خود را به موقع تکمیل و ارسال کنند. نکته مهم در مورد اظهارنامه مالیاتی سال 1397 این است که افراد باید اظهارنامه مالیاتی سال مالی 1397 خود را تا پایان خرداد ماه 1397 تکمیل و تسلیم کنند. بدین ترتیب هر ساله اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مالیات را به سازمان مالیاتی ارائه می کنیم. محاسبه مالیات و اکنون فرآیندهای خوداظهاری الکترونیکی در یک سیستم متمرکز انجام می شود.

     

    چه اشخاصی اشخاص حقیقی و حقوقی موظف به ارائه اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی هستند؟

    بقیه این مقاله در مورد چه کسانی در اظهارنامه مالیاتی شما گنجانده شده است

    چه اشخاصی ملزم به تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی نیستند؟ (اظهارنامه مالیاتی برای چه کسانی نیست؟)

    چند نوع اظهارنامه برای اعلام درآمد داریم؟

     

     

                چگونگی تنظیم اظهارنامه مالیاتی، چگونه اظهارنامه مالیاتی تنظیم کنیم؟

     

    تا سال 1390، مودیان مالیاتی باید اظهارنامه کاغذی را از مراجع مربوطه دریافت می کردند، اظهارنامه مالیاتی را تکمیل و ارسال می کردند.

    این کار وقت گیر و پرهزینه بود. به منظور تکریم مودیان و تسهیل و تسریع در فرآیند ارسال و دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات مودیان، اظهارنامه الکترونیکی از سال 1391 در دستور کار قرار گرفته است و می توانید برای تکمیل و ارسال اظهارنامه به صورت آنلاین به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه کنید.

    اقدام کنید و کد رهگیری بگیرید هم اکنون برای اعلام ارزش و دریافت مهر دفتر کار در فضای مجازی در سامانه مربوطه انجام                                                                                                          در حال حاضر سازمان امور مالیاتی انجام

     

    .اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی (اظهارنامه الکترونیکی) و بدون حضور مؤدی بدهد. ثبت اظهارنامه از این طریق منوط به ثبت نام الکترونیکی است و کلیه مودیان مالیاتی اعم از حقیقی، حقوقی و حقوقی می توانند با مراجعه به سایت www.tax.gov.ir از خدمات آفلاین این سامانه استفاده کنند..

    اما در نحوه تسلیم اظهارنامه مالیاتی باید مشخصات دقیق شخص یا شرکت ذکر شود. اظهارنامه الکترونیکی از طریق سایت سازمان امور اقتصادی و دارایی تکمیل و ارسال می شود.

            بنابراین شرکت ها یا بازرگانان حقیقی این امکان را دارند که دفاتر قانونی شرکت های خود را در مدت زمان معین به اداره مالیات ارائه کنند.

    اگر اطلاعات درج چه مدارکی برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی مورد نیاز است؟

    اگر اطلاعات ارائه شده در فرم و دفاتر با اظهارنامه مالیاتی مطابقت نداشته باشد، مودی مالیاتی ممکن است مشمول جریمه شود.

    برای تهیه صورت های مالی همیشه جمع آوری اسناد ضروری است. در این بخش، اسنادی را که هنگام تهیه بیانیه به آنها نیاز خواهید داشت، مورد بحث قرار می دهیم. مدارکی که برای تکمیل اظهارنامه نیاز دارید عبارتند از:

     

    مراحل و فرآیندهای اصلی تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی چیست؟

     

    چه مواردی در اظهارنامه باید وارد شود؟

    یکی از مهمترین موارد در تهیه فاکتورها و کلیه اسناد مالی، اطلاعات بسیار مهمی است که باید پر کنید. صحت این اطلاعات بسیار مهم است و هنگام پر کردن آن باید دقت زیادی داشته باشید. اما چه چیزی باید در اظهارنامه درج شود:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل