• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

استفاده از چراغ خطی برای باشگاه ها

  • کد خبر : 308287
  • 02 آذر 1401 - 13:18
استفاده از چراغ خطی برای باشگاه ها

چراغ خطی چراغ های خطی (linear lighting) جزو جدید ترین و خاص ترین سیستم های روشنایی محسوب می شوند که امروزه استفاده بسیار زیادی از این محصولات پر کاربرد می‌شود. این چراغ های زیبا از لحاظ کارایی نسبت به سیستم‌های روشنایی قدیمی بازده نوری ببشتر، طول عمر بالا تر، شار نوری یکنواخت و مصرف انرژی […]

  • چراغ خطی

    چراغ های خطی (linear lighting) جزو جدید ترین و خاص ترین سیستم های روشنایی محسوب می شوند که امروزه استفاده بسیار زیادی از این محصولات پر کاربرد می‌شود. این چراغ های زیبا از لحاظ کارایی نسبت به سیستم‌های روشنایی قدیمی بازده نوری ببشتر، طول عمر بالا تر، شار نوری یکنواخت و مصرف انرژی کمتری دارند که برتری فوق العاده ای نسبت به لامپ های قدیمی نسیب خود کرده است؛ همچنین نور را به صورت یکنواخت و بدون اذیت چشم انتشار می دهند.

    چراغ های خطی و لاینر از نظر نورپردازی نیز زیبایی بیشتری نسبت به دیگر چراغ‌ها دارند که با استفاده از آنها می‌توان طراحی های متفاوت و لوکسی با توجه به طراحی داخلی، و همچنین چراغ خطی با در نظر گرفتن ویژگی‌های خاص معماری و دکوراسیون محل مورد نظر، بهترین طراحی برای نورپردازی را انجام داد.

    استفاده از چراغ های زیبای خطی برای نورپردازی می‌تواند علاوه بر تامین روشنایی فضا، باعث زیبا و لاکچری به نظر رسیدن محیط نیز می‌گردد

    .

     

    ایجاد و قرار دادن نور های خطی مناسب با گوشه‌ ها و کنج‌ ها یا دیگر زاویه های پلان معماری با استفاده از این چراغ‌ ها به بهترین شکل ممکن انجام می‌ شود. تمامی نورپردازی‌ های خطی توسط چراغ‌ های خطی انجام می‌شود، این چراغ‌ های خطی مدرن نسبت به نمونه‌ های قدیمی و سنتی خود خطوط نور را در یک خط باریکتر انتشار نی دهند که تاثیر بسیاری در زیبایی دارد.

     

    طول اکثر این چراغ های خطی معمولاً بلند می باشد و به شکل های متنوعی از جمله معلق از سقف یعنی چراغ خطی آویز، چراغ خطی توکار یا چراغ خطی روکار روی سقف یا دیوار مرد نصب قرار می گیرند. این چراغ‌ های زیبا تنوع زیادی دارند بنابراین برای هر نوع مکانی مناسب هستند و این ویژگی باعث محبوبیت روز افزون این چراغ ها میان طراحان داخلی و خارجی جهت انجام ایده‌ های جدید و لوکس نورپردازی شده است. اگر شما همراهان ارجمند قصد خرید انواع چراغ خطی یا لاینر را دارید و می‌ خواهید با این محصولات محبوب بیشتر آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید. در ادامه با انواع چراغ های خطی پرکاربرد های آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

     

    چراغ خطی توکار

    چراغ های خطی توکار در سقف‌ های کاذب و دیوار ها قابل نصب می باشند؛ از همین رو در ساخت این سقف ‌ها باکس یا شیار هایی مناسب با ابعاد این نور خطی توکار های زیبا ایجاد کرده و پس از آن چراغ ها داخل آن قرار می‌گیرند. البته از این چراغ‌ ها کاربردی می‌ توان در بعضی دیوار هایی که شرایط خاصی دارند نیز استفاده شود.

    پس از نصب، فریم چراغ ها به خوبی داخل شیار ها پنهان شده و قابل دید نمی‌ باشد تا زیبایی آنها چند برابر شود. اگر مراحل نصب این چراغ ها به صورت درست انجام شده باشد سطح نور و محل نصب یکی خواهد شد و بیرون زدگی در سقف یا دیوار وجود نخواهد داشت.

    با استفاده از این چراغ‌ ها می‌توان انواع خط های نوری مستقیم، منحنی و کرو، متناسب با قوس‌ های فضا و نحوه چیدمان دکور محیط انجام داد؛ بنابراین دست طراحان را برای طراحی به نحو احسنت توسط این چراغ‌ها را باز گذاشته است. برای مثال در فروشگاه‌ ها یا مراکز تجاری بهره بردن از چراغ خطی در سقف که امتداد آن از روی دیوار عبور می‌کند، طرح زیبایی را به وجود می‌آورد. این عمل باعث افزایش جذابیت و مدرن شدن فضای مورد نظر می‌ شود. از این چراغ‌ ها می‌توان در هر محیطی از جمله مراکز اداری، تجاری، مسکونی و… استفاده کرد به شرط آنکه شرایط مناسب برای نصب چراغ خطی به صورت توکار را داشته باشند.

     

    چراغ خطی روکار

     

    استفاده از این نوع چراغ های خطی برای نور پردازی تنها در شرایطی انجام می‌شود که ارتفاع سقف سقف زیاد نباشد تا بتوان از سیستم ‌های آویز در آن استفاده کرد یا سقف کاذب و امکان برش و ایجاد شیار در سقف جهت نصب چراغ خطی توکار وجود نداشته باشد. اگر مایل هستید سیستم روشنایی محل مورد نظر خود را تغییر دهید ولی امکان تغییر یا دست بردن در سقف و دیوار ها را ندارید، می‌توانید با استفاده از چراغ خطی روکار سیستم روشنایی مورد علاقه خود را در مکان مورد نظر پیاده کنید.

     

    البته در این حالت، بدنه چراغ بعد از نصب در دیدرس سایر افراد خواهد بود به همین دلیل این چراغ‌ ها رنگ‌ ها و طرح‌ های متنوعی دارند و شما می‌ توانید بدنه چراغ را متناسب با طراحی و رنگ دکوراسیون محل مورد نظر خود انتخاب کنید. با توجه به خواسته و سلیقه شما می توان این چراغ ‌ها را در طول‌ های متفاوت تولید کرد و در انواع محیط‌ های تجاری، اداری و مسکونی از آنها استفاده کرد

    .

     

    چراغ خطی آویز

    این نوع از چراغ ‌های خطی از لحاظ سیستم روشنایی هیچ تفاوتی با مدل های قبلی ندارند. تفاوت این چراغ ها تنها در سیستم نصب می باشد که به صورت آویز قرار می‌گیرند که کاربرد های خاص و زیبای خود را دارد. از این چراغ‌ ها معمولا در فضا هایی که ارتفاع سقف زیاد است، می‌توان استفاده کرد و برای سقف های کوتاه مناسب نمی باشد؛ زیرا در این فضا ها برای انجام نورپردازی مورد نظر خود و رسیدن به حد کافی روشنایی در محیط نیاز به استفاده از چراغ‌ های بیشتری خواهیم داشت، پس با استفاده از چراغ های خطی آویز می‌توان فاصله بین چراغ و کف را کمتر کرده و در نتیجه هزینه های کمتری برای روشنایی پرداخت شود.

    این چراغ‌ ها را می‌توان با هوشمندانه‌ ترین روش برای نورپردازی محیط هایی با سقف بلند دانست زیرا علاوه بر کاهش تعداد چراغ‌ ها و هزینه‌ های آتی مصرف انرژی و برق به زیبایی و خاص بودن فضا و نیز لوکس و مدرن شدن محیط کمک بسیاری خواهند کرد. از دیگر مزیت‌های استفاده از چراغ های خطی آویز، امکان باز کردن آنها از محل نصب پیشین و نصب در جای دیگر است.

    با این فمل نیاز به هزینه های مجدد جهت خرید چراغ در صورت جابجایی و تغییر مکان نخواهد بود. ظاهر شیک لوکس چراغ های خطی آویز باعث می شود که این چراغ‌ ها کاربردهای مختلفی داشته باشند. مثلاً می‌توان از آنها روی جزیره آشپزخانه، میز های کنفرانس و جلسات رسمی مجتمع‌ های تجاری، لابی هتل‌ ها، کافه، رستوران‌ ها و … استفاده کرد.

     

    مزایای نورپردازی با چراغ های خطی

    1. نصب آسان و متفاوت
    2. عملکرد مناسب
    3. افزایش زیبایی
    4. دمای رنگ قابل تنظیم و مناسب

     

    امیدوارم با این مقاله کمک بسیاری در خرید چراغ های خطی به شما کرده باشیم؛ و شما را به خوبی با این محصولات کاریردی و مزایای آنها آشنا کرده باشیم.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308287

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم