• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

‌تقویت روند کاهشی قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت

  • کد خبر : 230411
  • 10 اردیبهشت 1400 - 5:38
‌تقویت روند کاهشی قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت

‌تقویت روند کاهشی قیمت دلار در هفته‌ای که گذشتبه گزارش روز جمعه ایرنا، تحولات بازار ارز در هفته‌ای که گذشت، با نگاه به مذاکرات وین پیرامون احیای برجام، امیدواری‌ها به تداوم کاهش قیمت ارز را تقویت کرد ..

  • ‌تقویت روند کاهشی قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت‌تقویت روند کاهشی قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت

    به گزارش روز جمعه ایرنا، تحولات بازار ارز در هفته‌ای که گذشت، با نگاه به مذاکرات وین پیرامون احیای برجام، امیدواری‌ها به تداوم کاهش قیمت ارز را تقویت کرد و نوسانگیران را به سمت ترک این بازار سوق داد.

    روز شنبه بازار ارز در حال معاملات خود را آغاز کرده بود که در آخرین روز معاملات هفته پیشین، بهای دلار با ورود به کانال ۲۳ هزار تومانی در مرز ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی و یورو در محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰ بازار متوقف شده بود. سابقه مقاومت بازار در این کف حمایتی موجب شد تا در معاملات شنبه و به ویژه روز یکشنبه، روند معاملات به سمتی پیش برود که معامله گران کاهشی T حضور کمرنگی در بازار داشته باشند و قیمت دلار و یورو در این سطوح متوقف بماند.

    روند کاهشی در بازار ارز پس از انتشار اخبار مثبت از دومین دور مذاکرات وین برای احیای برجام تشدید شده بود، اما پس از توقف این روند نزولی در دو روز ابتدایی هفته برخی فعالان بازار از پایان روند کاهشی خبر می دادند. از سوی دیگر برخی از تحلیلگران فنی این توقف را به اصلاح بازار بعد از نزدیک به دو هفته کاهش قیمت‌ها نسبت دادند. تحلیلی که از ساعات پایانی روز یکشنبه صحت خود را نشان داد و روز دوشنبه قیمت دلار توانست از مرز حمایتی ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی پایین‌تر رفته و تا ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان نیز کاهش پیدا کند.

    معاملات ابتدایی روز سه شنبه، تحت تاثیر تحولات سیاسی و نگرانی فعالان بازار از تاثیر منفی این اتفاقات بر روند مذاکرات برجام، برای ساعاتی دچار شوک شد، اما مجددا توانست به موقعیت پیشین خود بازگردد و تا انتهای هفته ادامه پیدا کرد. بنابراین معاملات بازار آزاد این هفته در شرایطی کار خود را تمام کرد که قیمت دلار به بهای ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و یورو نیز در محدوده ۲۸ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد.

    افت قیمت دلار از کف قیمتی قیمتی ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان در حالی اتفاق افتاد که طی شش ماه گذشته بهای دلار طی سه نوبت به این سطح رسید، اما پس از آن با افزایش قیمت مواجه شد، بنابراین شکسته شدن گام به گام کف های حمایتی بازار ارز برای دلار در سطوح ۲۳ هزار و ۸۰۰ در روز دوشنبه و سپس ۲۳ هزار و ۶۰۰ در روز پنجشنبه، برای برخی از فعالان بازار ارز احتمال سقوط شدید قیمت دلار تا محدوده کانال ۲۰ هزار تومان در روزهای آتی را نیز ایجاد کرد.

    البته انتظار کاهش قیمت دلار با برآوردهای برخی دیگر از تحلیلگران بازار همخوانی ندارد و این گروه با اشاره به تاثیر کاهشی موفقیت مذاکرات وین بر بهای ارز در بازار داخلی، تاکید دارند که نباید انتظار شوک‌های کاهشی در بازار را داشت.

    به اعتقاد این گروه از کارشناسان، روند اقدامات بازارساز در هفته‌های اخیر حکایت از حمایت این بازیگر عمده بازار از روند آهسته و پیوسته کاهش قیمت‌ها دارد. به نظر می‌رسد بازارساز تلاش دارد تا با محدود کردن دامنه نوسان، از یکسو از کاهش قیمت ارز حمایت کند و در دیگر سو حجم حضور نوسان‌گیران در بازار را به حداقل ممکن برساند.

    تلاشی که به نظر می‌رسد تاکنون در دستیابی به اهداف خود کامیاب بوده و انتظار می‌رود در صورت موفقیت مذاکرات وین و احیای برجام هم بتواند واکنش‌های هیجانی بازار ارز را مدیریت کند. بنابراین این گروه از تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند، اگر مذاکرات وین به موفقیت برسد، دلار در مسیری تدریجی تا محدوده ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان کاهش قیمت خواهد داشت.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=230411

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم