• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

یک درخواست معامله ETF بیت کوین به کمیسیون بورس آمریکا ارائه شد

  • کد خبر : 194283
  • 12 اسفند 1399 - 11:38
یک درخواست معامله ETF بیت کوین به کمیسیون بورس آمریکا ارائه شد

بورس اختیار معامله شیکاگو (CBOE)، بازار بین‌المللی معاملات سهام و ابزارهای مشتقه مالی، درخواستی را تسلیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) کرده است تا بتواند سهام صندوق قابل‌معامله در بورس ون‌ا..

  • بورس اختیار معامله شیکاگو (CBOE)، بازار بین‌المللی معاملات سهام و ابزارهای مشتقه مالی، درخواستی را تسلیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) کرده است تا بتواند سهام صندوق قابل‌معامله در بورس ون‌اک (VanEck) را معامله کند. این اقدام باعث از سرگرفته‌شدن تلاش‌های ون‌اک برای راه‌اندازی چنین صندوقی در آمریکا خواهد شد.

    به گزارش «The Block»، یک سخنگوی بورس اختیار معامله شیکاگو در مصاحبه خود با این وب‌سایت گفت:

    درخواست جدید بر پایه فرم S-۱ ارائه‌شده ون‌اک به تاریخ ۳۰ دسامبر [۲۰۲۰] (۱۰ دی) و بیانگر قدم بعدی ما در ارائه اولین صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین در آمریکاست.

    این در حالی است که چندی پیش دو ETF بیت کوین در کانادا، مجوزهای لازم را دریافت کرد. یکی از این صندوق‌ها متعلق به شرکت پرپس (Purpose) بود که بلافاصله پس از عرضه توانست دارایی‌های تحت مدیریت خود را به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برساند.

    جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، روز دوشنبه خطاب به مشتریان خود از عرضه این صندوق‌ها باعنوان «شروعی بسیار قدرتمند» یاد کرد.

    هنوز مشخص نیست که قانون‌گذاران آمریکایی عرضه ETFهای بیت کوین را تأیید می‌کنند یا نه.

    CBOE در این باره اظهار کرد:

    بر این باور هستیم که تأیید ETF بیت کوین می‌تواند برای سرمایه‌گذاران این امکان را فراهم کند که با استفاده از ابزاری شفاف و قانون‌گذاری‌شده، به سرمایه‌گذاری در بیت کوین دسترسی داشته باشند.

    در بخشی از درخواست CBOE‌ آمده است:

    سرمایه‌گذاری در بیت کوین از طریق صندوق‌های قابل‌معامله در بورس در مقایسه به خرید بیت کوین از پلتفرم‌های آنی، برای سرمایه‌گذاران خرد مزایای دیگری هم دارد. از مزایای مهم این کار می‌توان به استفاده از [شرکت] کاستودین (Custodian) برای بهره‌مندی از خدمات امانت‌داری (کاستودی) برای نگه‌داری بیت کوین‌های صندوق اشاره کرد. کاستودین به‌درستی انتخاب شده است؛ به‌دلیل نحوه نگهداری بیت کوین صندوق، این شرکت توانسته است مجوزهای بانکی لازم را از سوی NYDFS‌ دریافت کند.

    متصدی بورس اختیار معامله شیکاگو اواخر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که قصد دارد با استفاده از یک محصول مبتنی بر داده، بار دیگر وارد بازار بیت کوین شود. در آن زمان این شرکت اعلام کرد که این کار می‌تواند به عرضه شاخص‌هایی جدید برای بیت کوین و محصولات قابل‌معامله بینجامد. این شرکت سال ۲۰۱۹ پلتفرم معاملات آتی بیت کوین خود را تعطیل کرد. این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده بود.

    اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیل‌گر بخش ETF‌ بلومبرگ، در قسمت اخیر برنامه اسکوپ (The Scoop)، با بیان این مسئله که دیر یا زود کمیسیون بورس آمریکا چنین صندوقی را تأیید می‌کند، افزود:

    به‌محض اینکه به این نتیجه برسند این کار را می‌کنند. تصور می‌کنم این اتفاق خیلی سریع رخ دهد؛ اما باز هم می‌گویم، من در این حوزه فعالیت نمی‌کنم، من قانون‌گذار نیستم. فقط از صحبت با افراد مختلف به این نتیجه رسیدم.

    یک درخواست معامله ETF بیت کوین به کمیسیون بورس آمریکا ارائه شد

    در این باره بیشتر بخوانید

    • آیا سرنوشت بیت‌ کوین در ۱۰ آگوست مشخص می‌شود؟
    • بیت کوین به برخی عوامل جهت افزایش قیمت نیاز دارد
    • کمیسیون بورس آمریکا چند ETF بیت کوین را رد کرد !
    • بیت کوین بار دیگر از مرز ۴,۰۰۰ دلار گذشت/ افزایش ۷ میلیارد دلاری ارزش بازار طی ۲۴ ساعت !
    • تحقیقات جنجالی: فقط ۱۰ صرافی بیت کوین حجم معاملات واقعی دارند

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=194283

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم