• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

یارانه ضامن میشود.

  • کد خبر : 850
  • 24 اردیبهشت 1396 - 2:43

به گزارش پایگاه خبری پول بانک، یکی از قسمت های فوق العاده سخت در گرفتن تسهیلات از بانک ،تامین وثیقه و آوردن ضامن است ، در حالی وجود تضمین با توجه به احتمال معوق شدن وام از الزامات پرداخت از سوی بانک‌ها محسوب می‌شود که در مورد وام‌های خرد، اغلب وثایق و ضامن‌هایی درخواست می‌شود که […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک، یکی از قسمت های فوق العاده سخت در گرفتن تسهیلات از بانک ،تامین وثیقه و آوردن ضامن است ، در حالی وجود تضمین با توجه به احتمال معوق شدن وام از الزامات پرداخت از سوی بانک‌ها محسوب می‌شود که در مورد وام‌های خرد، اغلب وثایق و ضامن‌هایی درخواست می‌شود که تامین آنها می‌تواند زمان و فرایند دریافت تسهیلات را طولانی کند. ضامن‌هایی که در مورد شخص اغلب باید افرادی با شرایط استخدام رسمی باشند و یا وثیقه‌های نقدی با مبلغی بیش از وام دریافتی بلوکه می‌شود. سند ملک، چک و همچنین سفته و یا ترکیبی از این موارد نیز بنابر سلیقه بانکها درخواست می‌شود.

    اما رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین واکنش خود به انتقاداتی که نسبت به سختی دریافت وام‌های خرد و تامین ضامن ‌آن می‌شود ضمن اینکه قول داده تا تسهیل شرایط برای پرداخت وامهای خرد پیگیری  شود اعلام دیگری هم داشته است.

    سیف عنوان کرده که بانکها می‌توانند از ظرفیت حساب یارانه نقدی سرپرست خانوار برای تسهیل در پرداخت وامهای خرد استفاده کنند. وی این را هم گفته که دستورالعمل ارائه کارت اعتباری به پشتوانه اینکه حساب یارانه نقدی نیز به عنوان ضمانت مورد استفاده قرار بگیرد، صادر شده است.

    گرچه توضیحی در مورد نحوه استفاده از حساب‌های یارانه برای ضمانت وام خرد وجود ندارد اما به نظر می‌رسد  میزان مبلغ واریزی به این حساب با توجه به تعداد افراد تحت سرپرستی صاحب حساب و همچنین میزان وام پرداختی مورد توجه خواهد بود.

    اما موضوع دیگر این است که حساب یارانه‌های نقدی چگونه می‌تواند به عنوان تضمینی برای پرداخت وام باشد آنهم در شرایطی که استمرار این حساب‌ها برای تمامی افراد از تضمینی برخوردار نیست . این در حالی است که در جریان غربالگری یارانه‌بگیران در هر ماه  امکان حذف خانوار از لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز مبلغ نقدی وجود دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=850

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم