• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

گوسفندان ،مقصر گرانی!!

  • کد خبر : 808
  • 20 اردیبهشت 1396 - 16:50
گوسفندان ،مقصر گرانی!!

به گزارش پایگاه خبری پول بانک،قیمت گوشت گوسفند روند افزایشی خودرا حفظ کرده و از مرز 50 هزارتومان نیز گذشته،قصابان علت این گرانی را،گرانی یکباره دام زنده به سبب کمبود در بازار می دانند.حال معلوم نیست گوسفندان مقصر هستند یا…. علی رغم اذعان مسئولان مبنی بر وضعیت مناسب عرضه دام زنده و تلاش برای بهبود اوضاع، […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک،قیمت گوشت گوسفند روند افزایشی خودرا حفظ کرده و از مرز 50 هزارتومان نیز گذشته،قصابان علت این گرانی را،گرانی یکباره دام زنده به سبب کمبود در بازار می دانند.حال معلوم نیست گوسفندان مقصر هستند یا….

    علی رغم اذعان مسئولان مبنی بر وضعیت مناسب عرضه دام زنده و تلاش برای بهبود اوضاع، اما طی هفته‌های اخیر روند افزایش قیمت گوشت گوسفندی در مغازه‌های سطح شهر ادامه دار شده که همین امر نگرانی هایی برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است. گزارشات میدانی حاکی از آن است نرخ گوشت گوسفندی از مرز ۵۰ هزار تومان نیز عبور کرده که قصابان علت اصلی این امر را گرانی یکباره دام زنده به سبب کمبود در بازار می‌دانند.

    حال جای این سوال در افکار عمومی مطرح است که چرا مسئولان مربوطه با وجود صحبت هایی مبنی بر وفور کالا توان کنترل قیمت گوشت قرمز را ندارند؟ محمدرضا ملاصالحی مدیر کل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد، با اشاره به دلایل نوسانات قیمت گوشت قرمز اظهار داشت: طبق سنوات گذشته و متناسب با فصل زایش و کوچ عشایر دام به میادین عرضه می‌شود.

    وی افزود: برخی در هنگام خرید دام از دامدار متقاضی سن خاصی از دام هستند که درنهایت این امر اخلال وضعیت بازار و افزایش قیمت گوشت برای مصرف کننده را به همراه دارد که هیچ گونه ارتباطی به دامدار ندارد. ملاصالحی با بیان اینکه متوسط نرخ هر کیلو دام زنده سبک ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است، عنوان کرد: در میزان عرضه دام تغییر خاصی صورت نگرفته و تنها در سیستم انتقال دام از دامداری به کشتارگاه و سپس قصابی اخلال صورت گرفته است.

    مدیر کل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد تصریح کرد: با توجه به وضعیت مناسب جوی، عشایر با تاخیر به مناطق ییلاقی می‌آیند، اما پیش بینی می‌شود که تا پایان اردیبهشت با افزایش حجم عرضه و تمهیدات برای واردات دام سبک برای ماه رمضان مشکل خاصی نداشته باشیم.

    تاخیر در عرضه دام از سوی عشایر گرانی به بار آورد

    علیرضا عزیزاللهی مدیر عامل اتحادیه دامداران، با اشاره به اینکه عمده عرضه دام زنده از طریق شبکه عشایر صورت می‌گیرد، افزود: با وجود وضعیت مناسب جوی و مراتع، عرضه دام به سبب وزن بالاتر از سوی عشایر با کمی تاخیر اتفاق می‌افتد. وی افزود: دستگاه‌های متولی تنظیم بازار باید بحث‌های مختلف را رصد کنند و به موقع بتوانند دام در میادین را جمع آوری و ذخیره سازی نمایند تا در چنین مواقعی نگرانی برای عموم مردم پیش نیاید.

    عزیزاللهی با بیان اینکه سیستم دامپروری از روستایی به سمت و سوی صنعتی در حال حرکت است، گفت: دامداری‌های صنعتی به سبب نبود علوفه ارزان در طبیعت متحمل هزینه هایی می‌شوند که این امر در کنار عملکرد واسطه‌ها می‌توانند نوسانات قیمت در بازار را رقم زند.

    مدیرعامل اتحادیه دامداران ادامه داد: علی رغم عدم تغییر نرخ دام و و نوسانات قیمت گوشت در بازار می‌توان گفت که این امر ناشی از عملکرد شبکه واسطه است که دستگاه‌های متولی باید نسبت به سودجویی این شبکه‌ها که نقش بسزایی در قیمت‌ها دارند، جلوگیری نماید.

    دستگاه‌های نظارتی مقصر آشفته بازار هستند

    منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده، بیان کرد: قصاب‌ها و اعضای اتحادیه گوشت گوسفندی تمایل به خرید تفکیکی دام دارند به طوریکه از هر گله بهترینشان را انتخاب نمایند و این درحالی است که دامداران ترجیح می‌دهند گله خود را به صورت یکجا به فروش رسانند.

    وی افزود: سیستم قصابی نه تنها از خرید گله دامدار به صورت یکجا امتناع می‌نماید بلکه بره‌های شیری امسال را نیز به تعداد محدودی خریداری می‌نماید که درنهایت این امر موجب خرید دام با نرخ ۱۵ الی ۱۶ هزار تومان از دامدار و افزایش بی رویه قیمت گوشت از سوی مغازه داران در بازار را به همراه دارد.

    پوریان با بیان اینکه گرانی گوشت در بازار کاذب است، تصریح کرد:سیستم نظارتی دقیقی بر بازار وجود ندارد که تمامی مسائل را رصد و نظارت کند از این رو این امر موجب سودجویی سیستم دلالی شده است. برای اطلاع از صحت و سقم ماجرا با رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تماس گرفتیم که بهانه‌های مختلف حاضر به پاسخگویی نشدند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=808

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم