×
  • گلایه یک شهروند معلول از بانک رفاه شعبه میدان امینی بیات قم:

  • کد نوشته: 367689
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۳
  • 164 بازدید
  • ۰
  • معلولان در محاصره موانع شهری؛ پیاده‌روها به جای تسهیل تردد، به مانع تبدیل شده‌اند. شهرهای ما برای شهروندان دارای معلولیت به میدان مین تبدیل شده است. پیاده‌روهای نامناسب، پله‌های غیرضروری و عدم رعایت استانداردهای دسترسی‌پذیری، حضور اجتماعی معلولان را به شدت محدود کرده است. یک شهروند ویلچرنشین به سادگی نمی‌تواند برای انجام امور روزانه خود از […]

    گلایه یک شهروند معلول از بانک رفاه شعبه میدان امینی بیات قم:

    معلولان در محاصره موانع شهری؛ پیاده‌روها به جای تسهیل تردد، به مانع تبدیل شده‌اند. شهرهای ما برای شهروندان دارای معلولیت به میدان مین تبدیل شده است. پیاده‌روهای نامناسب، پله‌های غیرضروری و عدم رعایت استانداردهای دسترسی‌پذیری، حضور اجتماعی معلولان را به شدت محدود کرده است. یک شهروند ویلچرنشین به سادگی نمی‌تواند برای انجام امور روزانه خود از خانه خارج شود، چرا که هر متر از مسیر شهری به چالشی جدید تبدیل می‌شود.

    گلایه یک شهروند معلول از بانک رفاه شعبه میدان امینی بیات قم:

    “بانک رفاه این شعبه هر سال یک پله به حریم پیاده‌رو اضافه می‌کند و فضای عمومی را بیشتر تصاحب می‌نماید. ما که برای رفتن به مسجد مجبوریم از این پیاده‌رو عبور کنیم، با نصف عرض مسیر مسدود شده و ازدحام جمعیت مواجه می‌شویم. باید دقایق طولانی معطل بمانیم تا بتوانیم از مقابل این بانک عبور کنیم. چرا مسئولان این بانک قانون را نادیده می‌گیرند و حقوق ما را پایمال می‌کنند؟”

    این گزارش تنها نمونه کوچکی از معضلات روزمره معلولان در شهرهای ماست. پرسش اساسی اینجاست: چرا با وجود تصویب قوانین متعدد درباره مناسب‌سازی معابر، همچنان شاهد چنین تخلفاتی هستیم؟ تا کی باید شاهد باشیم که حقوق اولیه شهروندی معلولان نادیده گرفته می‌شود؟

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *