• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

گران‌ترین خودروی دنیا؛فراری 275 GTB/C

  • کد خبر : 734
  • 18 اردیبهشت 1396 - 18:27
گران‌ترین خودروی دنیا؛فراری 275 GTB/C

به گزارش پایگاه خبری پول بانک،این هفته مالک یکی از گران‌ترین خودروهای دنیا یعنی پرستون هن از دنیا رفت. این احتمال وجود دارد که خودروی او در روزهای بعد از مرگش و در جریان یک حراجی لقب گران‌ترین خودروی دنیا را به خود اختصاص دهد. او از سال 1970 تاکنون مالک فراری 275 GTB/C مدل […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک،این هفته مالک یکی از گران‌ترین خودروهای دنیا یعنی پرستون هن از دنیا رفت. این احتمال وجود دارد که خودروی او در روزهای بعد از مرگش و در جریان یک حراجی لقب گران‌ترین خودروی دنیا را به خود اختصاص دهد.

    او از سال 1970 تاکنون مالک فراری 275 GTB/C مدل 1964 با شماره شاسی 06886 بوده و بسیار بر این نکته تأکید داشته که هرگز خودروی خود را نخواهد فروخت. هن روی حرف خود ایستاد و هرگز این خودرو را نفروخت. بسیاری از کارشناسان و طرفداران جهان خودرو معتقدند فراری زردرنگ او می‌تواند گران‌ترین خودروی دنیا باشد و با بهای بیشتر از 100 میلیون دلار فروخته شود؛ اما چرا این خودرو این‌قدر گران‌بها است؟ خب دلایل خوبی وجود دارد.

    در ابتدا باید گفت این خودرو یکی از تنها 3 مدل تولید به عنوان جانشین مدل مشهور 250 GTO بوده و بر پایه‌ی نسخه‌ی جاده‌ای 275 GTB ساخته شده است. فراری هن تنها مدلی است که بنا به ادعای افراد در کلاس GT مسابقات 24 ساعته ی لمانز سال 1965 برنده شده است.

    زیر بدنه‌ی برجسته‌ی خودرو پیشرانه‌ی 12 سیلندر 3.3 لیتری با کارتل خشک و 6 کاربراتور وبر برگرفته شده از فراری 250 LM قرار دارد. خروجی پیشرانه حدود 330 اسب بخار بوده و از جزئیات فنی آن می‌توان به سیستم تعلق مستقل در عقب و گیربکس ترانس اکسل عقب اشاره کرد.

    در سال 2014 یکی دیگر از 3 فراری یاد شده با بهای 26.4 میلیون دلاری در یک حراجی فروخته شد. البته این خودرو هیچ سابقه‌ای در مسابقات نداشته است. دوستان هن می‌گویند که او حدود 10 سال پیش پیشنهادی بین 35 تا 40 میلیون یورویی از سوی کلکسیونری ژاپنی دریافت کرد اما هن پیشنهاد او را قبول نکرد و گنجینه‌ی خود را به هیچ‌کس نفروخت.

    هنوز مشخص نیست که پس از هن چه اتفاقی در انتظار فراری گران‌بهای او خواهد بود اما اتوویک می‌گوید هن خواهان به نمایش درآمدن خودرو در مغازه‌ی خود در فلوریدا بوده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=734

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم