• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه ساختاری دارد؟

  • کد خبر : 303636
  • 29 خرداد 1401 - 22:04
کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه ساختاری دارد؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟ این سوالی است که برای هر فرد تازه وارد به فضای خرید ارز دیجیتال پیش می آید. هر زمان بحث پول در میان باشد نیاز به کیف پول هم احساس می شود؛ حالا فرقی ندارد که آن پول اسکناسی فیزیکی یا ارزی دیجیتال باشد؛ در […]

  • کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟ این سوالی است که برای هر فرد تازه وارد به فضای خرید ارز دیجیتال پیش می آید. هر زمان بحث پول در میان باشد نیاز به کیف پول هم احساس می شود؛ حالا فرقی ندارد که آن پول اسکناسی فیزیکی یا ارزی دیجیتال باشد؛ در هر صورت امروزه برای ارز های دیجیتال هم کیف پول های مختلفی وجود دارد تا کاربران بتوانند دارایی های خود را با امنیت زیادی نگهداری کنند.

    حجم دارایی شما در بازار ارز های دیجیتال به هر میزان هم که باشد، در هر صورت نیاز به کیف پول برای نگهداری آن دارید. کیف پول ها به شما این امکان را می دهند تا در کنار نگهداری ارز های دیجیتال خود، بتوانید از قابلیت هایی نظیر تبدیل ارز و انجام تراکنش ها استفاده کنید. تمام این موارد مربوط به ساختار و نحوه کارکرد آن ها می شود.

     

    کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

     

    در توضیحی بسیار ساده اگر بخواهید بدانید کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه ماهیتی دارد، می توان گفت که کیف پول های ارز دیجیتال دقیقا مثل کیف پول فیزیکی و یا کارت بانکی شما هستند. کیف پول های ارز دیجیتال در دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارند و امکان حفظ ارز های دیجیتال را به شکل دیجیتال فراهم کرده اند. کیف پول ارز دیجیتال دو نوع کلید عمومی و خصوصی را در اختیار شما قرار می دهد.

    چنانچه کلید خصوصی کیف پول را به شخصی بدهید، به راحتی می تواند وارد کیف پول شما شود و ارز های دیجیتال را برای خود انتقال دهد.       همچنین اگر بخواهید بدانید نحوه عملکرد کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند، می توانید آن را واسطی برای انجام تراکنش ها در نظر بگیرید. کیف پول ها به شکل نرم افزاری تراکنش های شما را به شبکه های بلاکچین انتقال می دهند و در صورت تایید شبکه، تراکنش شما نهایی می شود. در واقع این کیف پول نیست که تراکنش های شما را تایید می کند.

    کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه ساختاری دارد؟

    معرفی انواع کیف پول ارز های دیجیتال

    شما برای حفظ و مدیریت ارز های دیجیتال خود، می توانید از انواع کیف پول های دیجیتال استفاده کنید. هر کدام از کیف پول های ارز دیجیتال دارای قابلیت های خاصی هستند و سطح امنیتی متفاوتی دارند. کاربر ابتدا باید هدف خود را درک و سپس اقدام به انتخاب کیف پول کند.

    به طور مثال کیف پول یک فرد سرمایه گذار، کاملا متفاوت با کیف پول یک تریدر است. کیف پول های ارز دیجیتال شامل دو نوع کلی نرم افزاری و سخت افزاری هستند؛ اما این دو نوع نیز شامل انواع مختلفی هستند.

     

    کیف پول های تحت دسکتاپ

    می توانید بر روی دسکتاپ کامپیوتر خود یکی از انواع کیف پول های تحت دسکتاپ را نصب کنید. در واقع این نوع کیف پول های ارز دیجیتال تنها برای کسانی مناسب است که در طول روز زمان زیادی را با کامپیوتر خود می گذرانند.

    همچنین پس از نصب کیف پول، تنها بر روی همان سیستم، فرد می تواند به حساب خود دسترسی داشته باشد؛ مگر این که با استفاده از کلید خصوصی، اقدام به نصب کیف پول بر روی یک دسکتاپ دیگر کند. کیف پول های زیر دارای نسخه تحت دسکتاپ هم هستند:

    جکس (JAXX)

    کوینومی (COINOMI)

    اکسودوس (EXODUS)

    اتمیک (ATOMIC)

     

    کیف پول های صرافی

    این روز ها صرافی های ارز دیجیتال زیادی به وجود آمده اند که قابلیت های معامله گری را به کاربران ارائه می دهند؛ اما پس از ثبت نام در هر کدام از این صرافی ها، شما می تواند برای هر ارز دیجیتال دارای کیف پول جداگانه باشید. یکی از این صرافی های قابل اطمینان صرافی او ام پی فینکس است. داشتن کیف پول در این صرافی نیازمند احراز هویت در سطوح بالا نیست. بلکه با یک ثبت نام ساده می توانید هر ارز دیجیتال  را به کیف پول خود واریز و برداشت کنید.

    اکثریت ارز های دیجیتال حاضر در بازار، در صرافی اوام پی فینکس لیست شده اند و شما دغدغه عدم وجود ارز مورد نظر را در این صرافی نخواهید داشت. همچنین از آن جایی که این صرافی یک صرافی متمرکز است، همیشه نظارت خود صرافی بر روی کیف پول های شما وجود دارد و هیچگونه خطر امنیتی نیز دارایی شما را تهدید نمی کند. کیف پول های صرافی او ام پی فینکس از شبکه های بلاکچین مختلف برای واریز و برداشت ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند.

    استفاده از کیف پول های صرافی OMPFinex این امکان را به شما می دهند که بتوانید تحت وب، اپلیکیشن و حتی وب اپلیکیشن به دارایی های خود دسترسی داشته باشید. از این طریق در هر زمان و هر مکان تنها با داشتن یک موبایل یا لپ تاپ می توانید وارد کیف پول ارز دیجیتال خود شوید.

    کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه ساختاری دارد؟

    کیف پول های تحت موبایل

    پس از این که دانستید کیف پول ارز دیجیتال چیست و نیاز به نصب آن داشتید، حتی می توانید سراغ نصب یک کیف پول بر روی موبایل خود بروید. کیف پول های تحت اپلیکیشن این امکان را به شما می دهند که علاوه بر نگهداری ارز، بتوانید دارایی را واریز، برداشت و یا حتی تبدیل کنید. یکی از مزیت های عالی کیف پول های تحت موبایل، دسترسی همیشگی است. شما می توانید از موارد زیر به عنوان کیف پول های ارز دیجیتال تحت موبایل استفاده کنید.

    تراست والت (Trust Wallet)

    برد والت (Bread Wallet)

    مای سلیوم (Mycelium)

    فری والت (FreeWallet)

     

    کیف پول های کاغذی

    خیلی ها شاید ندانند که نوع کاغذی کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه قابلیتی دارد؟ در این باره لازم است بدانید که کیف پول های کاغذی هیچ قابلیت نرم افزاری و معاملاتی را در اختیار شما قرار نمی دهند. این نوع کیف پول تنها یک تکه کاغذ پرینت گرفته شده ای است که بر روی آن آدرس کلید های عمومی و خصوصی چاپ شده اند. کاربران برای دسترسی به قابلیت های نرم افزاری، باید کلید خصوصی را به کیف پول رابط ارائه دهند تا به حساب اصلی متصل شوند.

     

    کیف پول های سخت افزاری

    از طرفی دیگر، برای دسترسی به سطح امنیت شدیدتر می توانید سراغ کیف پول های سخت افزاری بروید. این نوع کیف پول برای کسانی مناسب است که می خواهند حجم زیادی از دارایی دیجیتال خود را برای مدت طولانی نگهداری کنند. کیف پول های سخت افزاری تنها رابطی فیزیکی هستند که معمولا به اندازه یک فلش مموری کوچک می باشند.

    در کیف پول های سخت افزاری شما به کلید های عمومی و خصوصی خود دسترسی دارید. برای انجام مبادلات ارز دیجیتال با استفاده از این نوع کیف پول، می توانید آن را به اینترنت متصل کنید. همچنین اگر قصد انتقال دارایی از آن کیف پول را داشته باشید، پین کیف پول را حتما باید ارائه بدهید. همین قابلیت پین، باعث شده تا هک شدن کیف پول های سخت افزاری تقریبا محال شود. موارد زیر دو تا از بهترین این نوع کیف پول ها هستند.

    ترزور (Trezor)

    لجر (Ledger)

     

    از کدام نوع کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

    قطعا بعد از این که دانستید کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد، انتخاب نوع کیف پول چالش بعدی تان محسوب می شود. انتخاب نوع کیف پول بستگی به هدف شما در بازار ارز های دیجیتال دارد. اگر قصد سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال را دارید و می خواهید دارایی دیجیتال شما برای مدت طولانی بدون تبدیل باقی بماند، ما به شما کیف پول های سخت افزاری را پیشنهاد می کنیم.

    اما اگر شما یک معامله گر در فضای ارز های دیجیتال هستید و در کنار امنیت دارایی قابلیت های معامله گری هم برایتان اهمیت دارد، ما به شما کیف پول های آنلاین تحت صرافی را پیشنهاد می کنیم. به طور مثال در کیف پول های صرافی OMPFinex علاوه بر نگهداری ارز دیجیتال، می توانید از قابلیت های ترید و معامله گری مثل خرید اتریوم و خرید دوج و خرید تتر هم استفاده کنید. از طرفی دیگر به دلیل نسخه تحت موبایل این صرافی، شما هر زمان با گوشی خود می توانید به ارز های دیجیتال دسترسی داشته باشید.

     

    امنیت حفظ دارایی در صرافی OMPFinex

    یکی از مواردی که سطح امنیت بخش کیف پول های صرافی OMPFinex را افزایش داده است، نوع نگهداری دارایی ها می باشد. در صرافی او ام پی فینکس بر خلاف دیگر بستر های معاملاتی، ارز های دیجیتال شما در آدرس کیف پول های سرد نگهداری می شوند و به هیچ وجه احتمال هک و سرقت آن آدرس ها وجود ندارد. همچنین از آن جایی که OMPFinex یک صرافی ایرانی است، هیچ وقت مشکلاتی نظیر احراز هویت و آدرس IP برای شما پیش نخواهد آمد.

     

    جمع بندی

    همین که در فضای بازار ارز های دیجیتال بدانید کیف پول ارز دیجیتال چیست کافی نمی باشد؛ بلکه باید در انتخاب نوع کیف پول بسیار دقت کنید. در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، مهم ترین معیار «امنیت» است. از هر کیف پولی که استفاده کردید، هیچ وقت اطلاعاتی نظیر کلید خصوصی و یا 12 کلید واژه تعریف شده کیف پول را به شخص دیگری ندهید؛ چرا که بدونمسیله افراد به راحتی می توانند به دارایی های دیجیتال شما دسترسی داشته باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303636

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم