• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

کمیسیون بورس آمریکا بررسی یک ETF جدید برای بیت کوین را آغاز کرد

  • کد خبر : 220213
  • 23 فروردین 1400 - 6:16
کمیسیون بورس آمریکا بررسی یک ETF جدید برای بیت کوین را آغاز کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بررسی درخواست شرکت سرمایه‌گذاری ویسدم‌تری (WisdonTree) را برای ایجاد صندوق قابل‌معامله در بورس بیت کوین آغاز کرده است. شمار درخواست‌ها برای ایجاد این صندوق‌ها ..

  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بررسی درخواست شرکت سرمایه‌گذاری ویسدم‌تری (WisdonTree) را برای ایجاد صندوق قابل‌معامله در بورس بیت کوین آغاز کرده است. شمار درخواست‌ها برای ایجاد این صندوق‌ها تاکنون به هشت عدد رسیده است.

    به گزارش کوین دسک، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ارزیابی صندوق قابل‌معامله در بورس بیت کوین ویسدم‌تری را که در بورس BZX بازار سهام شیکاگو ثبت شده بود، آغاز می‌کند.

    ویسدم‌تری ماه گذشته برای اولین بار درخواست این صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) را برای بیت کوین ارائه داد، اما پیشتر تلاش کرده بود تا یک محصول مالی قانونی برای دسترسی به بیت کوین راه‌اندازی کند.

    صندوق قابله‌معامله در بورس بیت کوین به سرمایه‌گذاران خرد و مؤسسات فرصت می‌دهد تا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار ارزهای دیجیتال، روی یک محصول مالی قانونی مرتبط با قدیمی‌ترین ارز دیجیتال جهان سرمایه‌گذاری کنند.

    این روش به‌عنوان روشی بالقوه امن برای دسترسی به صنعت نوپای ارزهای دیجیتال که گاهی پرنوسان و حباب‌دار است، به شمار می‌رود.

    این دومین درخواست فعال صندوق قابل‌معامله در بورس بیت کوین است که SEC ارزیابی می‌کند. درخواست اول که توسط شرکت ون‌اِک (VanEck) ثبت شده است، چند هفته‌ای است که در حال بررسی است و دوره اولیه نظردهی درباره آن روز جمعه بسته می‌شود. تا لحظه نگارش این خبر، فقط پنج نظر ارسال شده است.

    انتظار می‌رود تصمیم اولیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد تأیید یا رد و یا ادامه ارزیابی درخواست ون‌اِک ماه آینده اعلام شود.

    روز جمعه نیز شرکت مشاوران سرمایه‌گذاری کریپتوین (Kryptoin Investment Advisors) یک فرم ثبت‌نام برای صندوق قابل‌معامله در بورس برای بیت کوین ثبت کرد که تعداد کل درخواست‌های فعال را در این زمینه به هشت مورد رساند.

    شرکت مشاوران سرمایه‌گذاری کریپتوین یک شرکت مدیر دارایی است که توسط جیسون توسان (Jason Toussaint) از شرکت اس‌پی‌دی‌آر گولد شیرز (SPDR Gold Shares) راه‌اندازی شده است.

    دیگر ETFهای بیت کوین شامل صندوق بیت کوین وایز اوریجین (Wise Origin Bitcoin Trust)، متعلق به شرکت فیدلیتی (Fidelity)، شرکت نیویورک دیجیتال انوستمنت گروپ (NYDIG)، شرکت والکایری (Valkyrie)، شرکت سرمایه‌گذاری اسکای بریج (SkyBridge Capital)، متعلق به آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، و شرکت سیمپلیفای (Simplify) است.

    SEC تاکنون همه تلاش‌ها برای راه‌اندازی ETF بیت کوین را با رد بیش از ۱۰ درخواست در سال‌های گذشته مسدود کرده است. با این حال، بسیاری انتظار دارند که اولین صندوق قابل‌معامله در بورس برای بیت کوین در سال ۲۰۲۱ در آمریکا تصویب شود.

    چندین ETF بیت کوین پیشتر در کانادا و یک مورد در برزیل راه‌اندازی شده است و چندین صندوق مربوط به سایر ارزهای دیجیتال در کشورهای دیگر در حال معامله است.

    کمیسیون بورس آمریکا بررسی یک ETF جدید برای بیت کوین را آغاز کرد

    در این باره بیشتر بخوانید

    • درخواست مجدد برای ETF بیت کوین به کمیسیون بورس آمریکا ارائه شد
    • تصمیم‌گیری درباره ETF بیت کوین دوباره به تأخیر افتاد
    • برای پذیرش ETF بیت کوین چه چیزهایی نیاز است؟
    • کمیسیون بورس آمریکا بازهم ETF بیت کوین را رد کرد
    • مقام ارشد کمیسیون بورس آمریکا: بازار برای ETF بیت کوین آماده است

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=220213

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم