• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
1

کلاهبرداری ۲ میلیارد دلاری یک صرافی ارز دیجیتال در ترکیه؛ ۶۲ نفر دستگیر شدند

  • کد خبر : 227743
  • 05 اردیبهشت 1400 - 5:58
کلاهبرداری ۲ میلیارد دلاری یک صرافی ارز دیجیتال در ترکیه؛ ۶۲ نفر دستگیر شدند

پلیس ترکیه در پی تعطیلی یک صرافی ارز دیجیتال در این کشور و گریختن مدیرعامل آن، تحقیقات خود را آغاز کرد و تاکنون ۶۲ نفر را در این رابطه دستگیر کرده است.
به گزارش کریپتو اسلیت، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ..

  • پلیس ترکیه در پی تعطیلی یک صرافی ارز دیجیتال در این کشور و گریختن مدیرعامل آن، تحقیقات خود را آغاز کرد و تاکنون ۶۲ نفر را در این رابطه دستگیر کرده است.

    به گزارش کریپتو اسلیت، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه گزارش داد که پلیس ترکیه ۶۲ نفر را در هشت استان این کشور به‌علت تحقیقات جاری پیرامون تعطیلی صرافی ارز دیجیتال تادکس (Thodex) بازداشت کرده است.

    روز چهارشنبه، گزارش‌های متعددی منتشر شد مبنی بر اینکه صرافی تادکس، که در حدود ۲ تا ۱۰ میلیارد دلار از ارزهای دیجیتال کاربران خود را در اختیار دارد، ناگهان تمام عملیات خود را متوقف کرده است. انتشار این خبر باعث وحشت در بین معامله‌گرانی شد که دسترسی به دارایی‌های دیجیتال خود را از دست داده بودند.

    این صرافی در همان روز بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد و مدعی شد که به‌دلیل برخی سرمایه‌گذاری‌های نامشخص، مجبور به تعلیق معاملات به مدت ۴ تا ۵ روز شده است؛ اما اوغوز اِورن کیلیچ (Oğuz Evren Kılıç)، وکیل ترکیه‌ای، اظهار داشت که این مشخصاً می‌تواند یک کلاهبرداری باشد.

    او یک شکایت کیفری به دفتر دادستانی ترکیه ارائه کرد، اما هشدار داد که «روند قانونی ممکن است سال‌ها طول بکشد». اورن کیلیچ همچنین در پیامی توییتری نوشت: «آیا می‌توانیم این حادثه را مت‌ گاکس ترکی بنامیم؟» (مت گاکس (Mt. Gox) یک صرافی ارز دیجیتال ژاپنی بود که در سال ۲۰۱۴ هدف حمله هکری قرار گرفت و بیت کوین‌های کاربرانش به سرقت رفت. در این حمله که بزرگ‌ترین هک تاریخ ارزهای دیجیتال نام گرفت و به تعطیلی صرافی مت گاکس منجر شد، حدود ۱۴۰,۰۰۰ بیت کوین (BTC) دزدیده شد.)

    متن توییت او از این قرار است:

    اگر ارزهای دیجیتالی به ارزش میلیاردها دلار «ناپدید شوند» و سپس فروخته شوند، تأثیر این کار بر بازارهای جهانی چگونه خواهد بود؟ آیا می‌توانیم آن را حادثه مت گاکس ترکی بنامیم؟

    در همین حال، گفته می‌شود که فاروق فاتح اوزر (Faruk Fatih Ozer)، مالک ۲۷ ساله صرافی تادکس، هفته گذشته از ترکیه خارج شده است. بدیرهان اوغوز باشی‌بویوک (Bedirhan Oguz Basibuyuk)، وکیل تادکس، همچنین اظهار داشت که این صرافی اخیراً با مشکلات نقدینگی روبه‌رو بوده است. به‌گفته او:

    دارایی‌های تادکس کاهش یافته بود. در زمان‌هایی که تعداد زیادی از کاربران قصد برداشت سرمایه خود را داشتند، شرکت قادر به انجام همه درخواست‌ها نبود.

    با وخیم شدن اوضاع، اوزر بیانیه دیگری را در وب‌سایت تادکس منتشر کرد و این بار مدعی شد که این صرافی، قربانی حمله سایبری و اقداماتی برنامه‌ریزی شده برای زیر سؤال بردن عملکرد آن شده است. مدیرعامل شرکت تادکس همچنین ادعا کرد که میان «خودکشی یا تسلیم شدن به مقامات» مردد بوده، اما درنهایت تصمیم گرفته است که به ترکیه بازگردد. او دراین‌باره گفت:

    بنابراین، تصمیم گرفتم که زنده بمانم و بجنگم، کار کنم و بدهی‌ام را به شما پرداخت کنم. روزی که همه بدهی‌هایم را بپردازم، به کشورم بازمی‌گردم و خود را به دست عدالت می‌سپارم.

    اورن کیلیچ پس‌ از انتشار این بیانیه در توییتر خود نوشت:

    توضیحاتی که منتظرش بودیم رسید. روندی طولانی و سخت آغاز می‌شود.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، دادستان‌های ترکیه علاوه بر ۶۲ نفری که بازداشت شده‌اند، حکم دستگیری ۱۶ نفر دیگر را هم در ارتباط با این صرافی صادر کرده‌اند.

    کلاهبرداری ۲ میلیارد دلاری یک صرافی ارز دیجیتال در ترکیه؛ ۶۲ نفر دستگیر شدند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • ۷۵ صرافی بزرگ ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ تعطیل شدند
    • پلیس فدرال آمریکا ویژگی‌های ICOهای تقلبی را اعلام کرد
    • نهاد قانونی مالت: بایننس برای فعالیت در این کشور مجوزی ندارد
    • بایننس پیش‌بینی کرد: قیمت بیت کوین تا ۲۰۲۲ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌رسد
    • کوین بیس «افشا شدن هویت خالق بیت کوین» را به‌عنوان ریسک کسب‌وکار خود نام برد

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=227743

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم