• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

کریمی در آیین افتتاح بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سهم بیمه امسال در اقتصاد کلان و ملی پیش بینی می شود

  • کد خبر : 308683
  • 15 آذر 1401 - 3:48
کریمی در آیین افتتاح بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سهم بیمه امسال در اقتصاد کلان و ملی پیش بینی می شود

پول بانک: افزایش نرخ بیمه نامه، روند رشد ضریب نفوذ بیمه را مختل می کند و به همین خاطر باید با همکاری تمامی نهادهای تصمیم ساز موضوع حذف عوارض غیرمنطقی مرتبط بر صنعت بیمه با جدیت دنبال و اجرایی شود.

  • دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران گفت: صنعت بیمه یک صنعت ملی است و تحول اقتصاد کلان کشور بدون توجه به ظرفیت های صنعت بیمه اتفاق نخواهد افتاد.

    به گزارش خبرنگار تخصصی حوزه بیمه، آیین افتتاح بیست و نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه، به مناسبت سیزده آذر روز صنعت بیمه، صبح روز دوشنبه 13 آذر ماه 1401، با حضور مجید بهزاد پور رئیس کل بیمه مرکزی ایران، سید عباس حسینی معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد، سید محمد کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران، محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، مدیران عامل شرکتهای بیمه، متخصصان صنعت بیمه کشور و اصحاب رسانه، در سالن همایشهای بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد.

    سید محمد کریمی، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران

    سید محمد کریمی، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران، در آیین افتتاحیه این همایش گفت: صنعت بیمه یک صنعت ملی است و تحول اقتصاد کلان کشور بدون توجه به ظرفیت های صنعت بیمه اتفاق نخواهد افتاد.

    وی افزود: صنعت در آرایش اقتصادی باید جایگاه واقعی خود را در اقتصاد کلان کشور بازیابی کند که تحقق این امر در سایه نخبه گزینی و تمرکز بر بخش آموزش امکان پذیر است.

    دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، از پویایی صنعت بیمه به عنوان یک اصل انکارناپذیر یاد کرد و افزود: جانشین پروری در صنعت بیمه با جدیت در حال پیگیری است و این صنعت علاوه بر بهره مندی از توانمندی مدیران مجرب نسبت به حضور جوانان نوآور و پویا نیز نگاه جدی دارد.

    کریمی، رقابت در عین رفاقت را از دیگر مولفه های مثبت صنعت بیمه دانست و خاطرنشان کرد: پانصد میلیارد دلار، سرمایه ای است که بیمه گران ایرانی پوشش مناسبی برای آن طراحی کردند که چنین دستاوردی در هیچ کجای جهان تکرار نشده است.

    وی با تاکید بر تعامل گسترده صنعت بیمه با قوای سه گانه نسبت به ادامه این روند ابراز خرسندی کرد و افزود: افزایش نرخ بیمه نامه روند رشد ضریب نفوذ بیمه را مختل می کند و به همین خاطر باید با همکاری تمامی نهادهای تصمیم ساز موضوع حذف عوارض غیرمنطقی مرتبط بر صنعت بیمه با جدیت دنبال و اجرایی شود.

    دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران، در ادامه گفت: پیش بینی امسال ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سهم بیمه در اقتصاد کلان و ملی است.

    کریمی، در پایان سخنان خود، نسبت به شرایط بیمه درمان تکمیلی و نرخ شکنی ها ابراز نگرانی کرد و گفت: در عین رفاقت می توان رقابت کرد. لازم است شادی هایمان را مانند ریسک هایمان تقسیم کنیم.وی بر ضرورت مدیریت ریسک تاکید کرد و گفت: در کمک به کاهش ریسک انتظار داریم واحد های ما جزیره ای به آن فکر نکنند.

    مجید بهزاد پور، رئیس کل بیمه مرکزی ایران

    مجید بهزاد پور، رئیس کل بیمه مرکزی ایران، در آیین افتتاحیه این همایش گفت: بیمه همچنان که عامل آرامش در میان مردم و عاملان اقتصادی است عامل ثبات اقتصادی، پس اندازها و پروسه سرمایه گذاری، کاهش هزینه مبادلاتی در اقتصاد به شمار می آید.

    وی ادامه داد: به گفته وی امروز صنعت بیمه نزدیک به 7 هزار میلیارد دلار یعنی 7 درصد تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده است . سرانه حق بیمه جهان حدود 875 دلار است. از کل حق بیمه تولیدی جهان نزدیک به 4 هزار میلیارد دلار که حدود 49 درصد می شود مربوط به بیمه درمان در جهان را تشکیل می دهد.

    رئیس کل بیمه مرکزی ایران، با اشاره به امار بیمه در جهان افزود: در سال 2021 ایالت متحده ، سپس چین و ژاپن همچنان بزرگترین بازارهای بیمه دنیا را تشکیل داده اند که در مجموع حدود 56 درصد کل حق بیمه جهان را شامل شده اند. کل دارایی بیمه ها در دنیا بالغ بر 32 هزار میلیارد دلار است و بیش از 21 هزار میلیارد دلار در بخش های مختلف اقتصاد سرمایه گذاری شده است.

    بهزاد پور افزود: در سال گذشته صنعت بیمه بالغ بر یکصد و 15 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است  که 65 هزار میلیارد تومان آن صرف پرداخت خسارت شد. حق بیمه تولیدی صنعت در 7 ماهه نخست سال جاری با رشد 62 درصدی نسبت به مدت مشابه خودش در سال گذشته به 97 هزار میلیارد تومان رسیده است. لازم به ذکر است که در پایان 7 ماهه نخست سال جاری سهم بخش غیردولتی از بازار بیمه به بالای 75 درصد افزایش یافت.

    وی افزود: همچنین نزدیک 3 هزار و 660 هزار میلیارد تومان بابت خسارت های بدنی مربوط به آن دسته از مسببین حادثه که در محل حادثه حضور نداشتند یا بیمه شخص ثالث خریداری نکرده بودند ، پرداخت شد.

    رئیس کل بیمه مرکزی ایران، تاکید کرد: در زمینه بیمه درمان نیز نزدیک به 17 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند که در سال گذشته بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان خسارت دریافت کرده اند. همچنین صنعت بیمه با پرداخت 10 درصد حق بیمه های شخص ثالث به وزرات بهداشت کمک کرده تا مجروحین حوادث رانندگی به صورت رایگان درمان شوند.

    بهزاد پور، با اشاره به بیمه های زندگی گفت: در پایان سال 1400 تعداد بیمه شده های بیمه زندگی 208 میلیون بوده است.

    وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین و نخستین بخش هایی که در تحریم ها مورد اصابت قرار گرفته است، صنعت بیمه بوده، اذعان داشت: صنعت بیمه خوشبختانه توانست از این شرایط بحرانی عبور کند و تمامی ریسک های بیمه ای را تحت پوشش قرار دهد.

    رئیس کل بیمه مرکزی ایران، ادامه داد: صدور پروانه شرکت های بیمه ای تخصصی جدید در حوزه اتکایی 3 مورد، زندگی 2 مورد، اصلاح آیین نامه صلاحیت حرفه ای مدیران ، آماده سازی سامانه ارزیابی ریسک، آماده سازی سوئیچ بیمه ، آماده سازی سامانه کشف تقلب و تخلف مبتینی بر هوش تجاری، آماده سازی اعلام تخلفات در صنعت بیمه و تدوین سند پدافند غیرعامل صنعت بیمه بخش از عملکردها و اقدامات مهم بیمه مرکزی در ماه های سال جاری بوده است.

    بهزاد پور، افزود: محوریت توسعه دانش بنیان در صنعت بیمه راهبرد مهم ما برای این هدف خواهد بود و برای انتخاب عنوان توسعه یا دانش بنیان صنعت بیمه برای همایش بیمه و توسعه امسال نیز کمک به تحقق همین راهبرد است. صنعت بیمه به نوآوری و تحول بزرگ نیاز دارد و ما نیازمند ایجاد فرهنگ نوآورانه در گستره شرکت های بیمه و بلوغ تحول دیجیتال هستیم. مسیر درست بلوغ تحول دیجیتال داشتن نگاه چابک در جهت گیری راهبردی نسبت به حوزه های مختلف تحول و اجرای مکرر برنامه های کوتاه مدت چند ماهه است. البته سرعت به تنهایی به معنای چابکی نیست. در واقع چابکی یعنی توانایی تغییر مسیر و انعطاف پذیری نسبت به تغییرات است.

    وی تصریح کرد: تحول گرایان اقتصاد ریشه اقتصاد را در اقتصاد دانش بنیان تعریف می کنند و این مجموعه اقتصاد دانش بنیان را بر مبنای اقتصاد تولید ، توزیع و کاربرد دانش تعریف کرده است و در آن دانش بر خلاف سایر منابع کلاسیک که هنگام مصرف مستهلک می شوند، می تواند بارها مصرف شود و هر بار رشد بیشتری داشته باشد.

    رئیس کل بیمه مرکزی ایران، افزود: اینشورتک ها بازار بیمه را به نفع مردم تغییر خواهند داد. در این اقتصاد به کمک فناوری های دیجیتال امور با بالاترین سرعت انجام می شود و رشد کسب و کارهای فناوری محور در کوتاه ترین زمان اتفاق می افتد.برای بقا در اقتصاد دیجیتال باید نوآور بود و با توجه به کوتاه بودن زمان برای خدمات دیجیتال ،نوآوری راهبرد اصلی کسب و کارهای موفق است. با نگاهی به سازمان های پیشرو می توان دریافت که آنها پیشگامان نوآوری در عصر خود بوده اند. عامل اصلی در سبقت در اقتصاد دیجیتال سرمایه های غیرملموس است. بنابراین اقتصاد دیجیتال ذاتا اقتصادی دانش محور است.

    بهزاد پور، در پایان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری مسیر روشنی را در پروسه دانش بنیان بیمه ترسیم کرده ایم ؛ انتعقاد تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سرآغاز همکاری گسترده ای در این زمینه بود. تلاش برای ایجاد و تاسیس مرکز نوآوری، فراخوان شرکت های فناوران برای توسعه مشارکت با دانش بنیان کشور و صاحبان ایده برای تحقق این هدف مهم بخشی از این اقدامات است که در این مسیر بسیاری از شرکت های بیمه به عنوان پیشران برنامه های قابل توجهی طراحی و تدوین کرده اند.

    پیام تصویری سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، به بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه

    سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در این پیام تصویری گفت: وقتی ما در مورد اقتصاد دانش بنیان صحبت می کنیم، فقط روی صحبت در خصوص تکنولوژی فناوری نیست؛ بلکه دسترسی به فناوری ها به افزایش بهره وری و نوآوری در حوزه های مختلف کمک می کند.

    وی ادامه داد: یکی از جهتگیری های صنعت بیمه باید این باشد که خود را برای تحول دانش بنیان و دیجیتالی شدن آماده کند.

     وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه مسیرهای طی نشده در حوزه هوشمند شدن بیمه وجود دارد، گفت: جهت گیری ها درست است اما سرعت تحولات با آنچه که جامعه نخبه ما از ما انتظار دارد، مناسب نیست.

     خاندوزی، در پایان این پیام تصویری گفت: عدم اتصال به سامانه های آنلاین بیمه، راه را برای سندسازی ها و تخلفات باز می کند. لازم است که صنعت بیمه پویایی داشته باشیم و برای این منظور هم باید زیرساخت های لازم فراهم شود.

    بنا به این گزارش، در آیین افتتاحیه بیست و نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه، از چهار پیشکسوت صنعت بیمه کشور؛ معصوم ضمیری مدیر عامل بیمه پاسارگاد، جواد سهامیان عضو هیات مدیره بیمه تعاون، لطف الله نکوئی مدیر عامل آسماری و حسین کریم خان زند مدیر عامل بیمه نوین تقدیر شد.

    در حاشیه بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه، به مناسبت 13 آذر روز بیمه، نشست خبری مجید بهزاد پور رئیس کل بیمه مرکزی ایران، با حضور جمعی از مدیران بیمه مرکزی و اصحاب رسانه، در سالن سعدی مرکز همایشهای بین المللی برج میلاد برگزار گردید.

    برگزاری کارگاه های متنوع تخصصی، با حضور اساتید، متخصصان و فعالان حوزه صنعت بیمه، از بخش های چشمگیر بیست و نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه بود.

    گفتنی است، برپایی نمایشگاه تخصصی صنعت بیمه، با مشاکت شرکتهای فعال در حوزه بیمه کشور، از بخشهای جالب توجه و پر بازدید حاشیه بیست و نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه، در محل سالن همایش های بین المللی برج میلاد بود.

    فیلم، عکس و خبر: کوروش جم

    آلبوم عکس

    فیلم های ویدئویی

    ویدئو 1

    ویدئو 2

    ویدئو 3

    ویدئو 4

    ویدئو 5

    ویدئو 6

    ویدئو 7

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308683

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم