نماد سایت پول بانک

کاهش بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

  • کاهش بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

    شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹ هزار و ۶۳۴ واحدی معادل ۰.۷۷ درصد به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۲۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۷۰ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۸۰ واحد رسید.

    به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه بیست و هشتم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۵۰۷ واحدی معادل ۰.۷۷ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۶۹ واحد رسید.

    شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۱۲۱ واحدی معادل ۰.۲۶ درصد، عدد ۴۳۳ هزار و ۳۳۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۳۰ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۱۹۷ واحد رسید.

    همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۳۰۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۷۵۲ واحد کاهش به رقم ۹۰۰ هزار و ۲۳۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۶۰۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۰۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

    بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، کچاد، شیران، شپنا و کگل با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، وپاسار، ساراب و سدشت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

    با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱ میلیارد و ۴۵۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۴۱ هزار و ۹۵۵ نوبت معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

    در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ساراب(سیمان‌ داراب) با ۴.۸۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سمازن، فارس، سدشت، سخوز و تنوین بود. همچنین نماد معاملاتی شیران(س. صنایع‌شیمیایی‌ایران) با ۹.۰۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونوین، کچاد، وساخت، برکت، غبشهر و فنورد قرار گرفتند.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل