نماد سایت پول بانک

کاری در آیین تجلیل از منتخبین مسابقه طراحی پلاسکو نو: جامعه فنی و مهندسی در طراحی و معماری پلاسکو نو مشارکت جدی داشتند/ تلاش می‌کنیم مهر 99 پلاسکوی جدید به کسبه تحویل شود

  • رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان گفت: تفاهم، همدلی و هم‌افزایی بین همه دستگاه‌های ذینفع برقرار است و پیش ‌بینی می‌کنیم، ساخت پروژه پلاسکو نو طبق برنامه پیش برود.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک٬ آیین تجلیل از منتخبین مسابقه طراحی پلاسکو نو٬ توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی٬ صبح امروز شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷ ٬ با حضور محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی٬ محمد حسین مقیمی استاندار سابق تهران٬ یحیی آل اسحاق عضو اتاق بازرگانی تهران، حسن کاری رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن اجتماعات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار گردید.

    حسن کاری٬ رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان

    حسن کاری٬ در این آیین گفت: دو سال پیش بود که حادثه ناگوار پلاسکو رخ داد و 16 آتش ‌نشان در کنار 6 نفر دیگر در این حادثه جان باختند.

    وی ادامه داد: پس از بروز این اتفاق رئیس بنیاد مستضعفان در محل پروژه حضور یافت و در آن بازدید قول داد پلاسکو را دو ساله می‌سازیم. بنیاد پیگیر اخذ مجوز ساخت پلاسکو بود، اما شهرداری محدودیت طرح تفصیلی منطقه داشت و اجازه ساخت بیشتر از 7 طبقه نمی‌داد، میراث فرهنگی هم به دلیل وجود مدرسه ژاندارک بیشتر از 4 طبقه مجوز نمی‌داد.

    رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان افزود: در مجموع در این فضا جلسات مکرری برگزار شد، اواخر پاییز 96 تفاهمی بین شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان و دادستانی انجام شد تا پلاسکو 10 طبقه ساخته شود اما میراث فرهنگی مجدداً موافقت نکرد.

    کاری ادامه داد: موضوع به استانداری تهران کشیده شد و استانداری مدیریت را بر عهده گرفت، جلسات مکرر بین نهادهای ذیربط برگزار شد و بالاخره 22 اردیبهشت ماه 97 بین شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان، سازمان میراث فرهنگی و کسبه پلاسکو توافق ساخت پلاسکوی جدید انجام شد.

    وی افزود: مقرر شد ساختمان شمالی 5 طبقه توسط کسبه مقاوم‌سازی شود و برج پلاسکو هم با همان سطح و سطوح و طبقات در دو سال توسط بنیاد ساخته شود.

    رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان گفت: 27 شهریور 97 شورای تأمین استان این توافق را تصویب کرد و 31 شهریور 97 کمیسیون ماده 5 آن تصویب شد و در نهایت مقرر شد، از اول مهر ماه پروژه آغاز شود که گودبرداری در این حوزه آغاز شد.

    کاری افزود: امسال عملیات گودبرداری پلاسکوی جدید تمام می‌شود، فونداسیون را هم می‌سازیم و اوایل سال 98 قرارداد اسکله را منعقد می‌کنیم و نصب اسکله آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم مهر 99 پلاسکوی جدید به کسبه تحویل شود.

    وی اظهار داشت: مشارکت جامعه فنی و مهندسی در طراحی و معماری پلاسکو انجام شد و امروز از گزینه‌های برتر تقدیر می‌شود.

    رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان٬ در پایان سخنان خود گفت: تفاهم، همدلی و هم‌افزایی بین همه دستگاه‌های ذینفع برقرار است و پیش‌بینی می‌کنیم، پروژه طبق برنامه پیش برود.

    بنا به این گزارش، این آیین به مناسبت سالروز آتش سوزی ساختمان پلاسکو برپا شد.

    مسئولین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کردند که پلاسکو نو تا مهرماه سال ۹۹ توسط این نهاد ساخته خواهد شد.

    در بخش دیگری از این آیین، نمایندگان کسبه پلاسکو نیز به سخنرانی پرداختند.

    پیروز حناچی٬ شهردار تهران٬ قرار بود در این آیین حضور پیدا کند که به دلایلی این امر محقق نشد.

    گفتنی است٬ در پایان این آیین٬ برترین طراحی های معماری ارائه شده برای برج پلاسکو نو٬ تجلیل به عمل آمد.

    خبرنگار: رضا مرادی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل