نماد سایت پول بانک

کابین آسانسور چیست ؟

کابین آسانسور

فهرست محتوا

  • کابین آسانسور یا اتاقک آسانسور اولین جایی است که مسافران به محض ورود به ساختمان و آسانسور آن را می بینند.

    آسانسور وظیفه ی حمل و انتقال مسافران و باربری در ساختمان را برعهده دارد و به همین دلیل، خیلی مهم است که با نمای ساختمان و سلیقه مشتریان هماهنگ باشد.

    هرچه ظاهر آسانسور کلاسیک و زیباتر باشد، کلاس کاری ساختمان شما را بالاتر برده و نشان می دهد که برای ساختمان خود چه قدر ارزش قائل هستید.

    تزئینات آسانسور و طرح کابین و درب آسانسور هم باید به گونه ای طراحی شده باشند تا ضمن ایجاد ایمنی لازم برای جان و مال مسافران، به مسافران و ساکنان ساختمان، احساس راحتی بدهد.

    پس انتخاب شرکت و مجموعه ای که بتواند در عین زیبایی، ایمنی مسافران ساختمان را فراهم کند، بسیار ضروری است.

    با شرکت جنرال کابین همراه باشید تا از نکات مهم طراحی و ساخت کابین آسانسور لوکس و شکیل بیشتر بدانید.

    کابین آسانسور چیست و چگونه طراحی می شود؟

    گفتیم که کابین آسانسور وظیفه ی حمل و نقل مسافران و باربری را در ساختمان ها برعهده دارد.

    این اتاقک از قطعات مکانیکی تشکیل شده و با حرکت عمودی در داخل چاه آسانسور به حرکت در می آید.

    همچنین، با توجه به دستوری که به تابلو فرمان آسانسور ارسال می شود، در طبقات متوقف می شود و مسافران را به طبقه ای که می خواهند، می برد.

    کابین آسانسور با توجه به ظرفیت و گنجایشی که متناسب با ترافیک طبقات محسابه گشته، طراحی شده و تعداد مشخصی از افراد را حمل و نقل می کند.

    این اتاقک از سه بخش عمده تشکل شده است که عبارتند از:

    مهمترین بخشی که از ساخت و راه اندازی آسانسور می توان از آن نام برد، طراحی داخلی کابین آسانسور است.

    طراحی داخلی کابین آسانسور نشان دهنده ی سلیقه و ایده پردازی مدیران ساختمان ها است.

    پس هرچه این بخش با دقت و جزئیات بیشتری طراحی شود، نه تنها مدیران ساختمان که ساکنین و مراجعه کنندگان به ساختمان هم تحت تاثیر نمای داخلی کابین آسانسور قرار خواهند گرفت و تجربه ی سفر منحصر به فردی را خواهند داشت.

    انواع کابین آسانسور

    از مهمترین مدل های آسانسور که این روزها ساخته می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    در حال حاضر، کابین های استیل و نیمه استیل محبوب تر از دیگر مدل های کابین های آسانسور هستند.

    البته در برخی از مراکز تجاری و تفریحی آسانسورها از جنس شیشه یا پانوراما تولید می شود اما انتخاب جنس و مدل آسانسور تنها کافی نیست.

    ورق ها و قطعات سازنده کابین آسانسور باید از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار باشند تا ایمنی مسافران فراهم شود.

    چراکه امنیت، حرف اول شرکت جنرال کابین است.

    هر بخش از آسانسور باید با قطعات و تزئینات استاندارد و با کیفیت مجهز شود تا کابین استحکام کافی را برای حمل و نقل افراد یا باربری داشته باشد.

    این دقت به جزئیات و قطعات در هر بخش ضروری است و به همین دلیل، پیش از هر اقدامی در این زمینه حتما باید با کارشناسان خبره و مشاوران حرفه ای در خصوص انتخاب قطعات مشورت کرد.

    کارشناسان و مشاوران شرکت جنرال کابین آماده ارائه خدمات بوده و با پاسخگویی آنلاین و سریع، کمک می کنند تا مشتریان بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند.

    انتخاب درست و اصولی و با دقت و رعایت شرایط و نکات فنی باعث می شود تا هزینه های ساخت و تعمیر و بازسازی و سرویس آسانسور تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.

    همچنین، مشاوران و کارشناسان ما در شرکت جنرال کابین به شما کمک می کنند تا نوع کاربری آسانسور را با توجه به مدل ساختمان و کاربردی که دارد، انتخاب کنید.

    فاکتورها و عوامل موثر در انتخاب کابین آسانسور

    از مهمترین عوامل و فاکتورهایی که در انتخاب مدل و نوع کابین تاثیر دارد موارد زیر هستند:

    1. ظرفیت آسانسور
    2. قدرت موتور آسانسور
    3. وزن و گنجایش مجاز کابین
    4. در معرض هوای آزاد و خورشیدن بودن یا نبودن

    این موارد در انتخاب مدل کابین آسانسور نقش مهمی دارد و بدون در نظر گرفتن این موارد، نمی توان اقدام به نصب و راه اندازی آسانسور کرد.

    طراحی کابین آسانسور چگونه انجام می شود؟

    شرکت جنرال کابین در طراحی داخلی کابین آسانسور از طرح ها و از قطعات با جنس های مختلف استفاده می کند.

    همچنین در تزئینات و طراحی کابین آسانسور از قطعات با جنس های مختلف استفاده می شود که همه ی این قطعات استاندارد و با کیفیت عالی تولید شده اند.

    اما طراحی کابین محدود به خود کابین نیست!

    شرکت جنرال کابین همواره تلاش کرده است تا علاوه بر ایمنی و زیبایی، جزئیات تزئینات کابین آسانسور را به طور دقیق دنبال کند تا کابین آسانسور تنها اتاقکی برای حمل و نقل مسافر نباشد.

    کابین آسانسور باید به گونه ای طراحی شود که نشان دهد معماری و هنر و ایده های خلاقانه در انتخاب کابین آسانسور مد نظر قرار گرفته است.

    این دقت به جزئیات شامل انتخاب آینه ها، سنگ کف آسانسور، نورپردازی و سقف آسانسور، درب آسانسور و … هم هست.

    انتخاب آسانسور تمام استیل می تواند گزینه ی خوبی برای به کارگیری خلاقیت و هنر ایرانی و کلاسیک مشتریان در نظر گرفته شود.

    با این مدل آسانسور، به راحتی می توان زیبایی و دوام را در کابین آسانسور نشان داد و طرح های مورد نظر را روی کابین پیاده سازی کرد.

    معمولا ساختمان ها و برج ها و مراکز اداری و تجاری لوکس تمایل دارند تا با نصب آسانسور تمام استیل، هنر و زیبایی را در ساختمان چندین برابر کنند و به زیباسازی و لوکس بودن ساختمان، بیفزایند.

    آسانسور تمام استیل

    استیلی که برای ساخت کابین آسانسور استفاده می شود، معمولا استیل 201 یا بگیر و استیل 304 یا نگیر است.

    استیل بگیر مقاومت کمتری در مقایسه با استیل 304 یا نگیر دارد و این مورد به دلیل نداشتن لایه کروم است و بعد از مدتی استیل 201 دچار خوردگی و رنگ آن سیاه می شود.

    متاسفانه برخی از افراد که اطلاعات کافی در زمینه انتخاب بهترین کابین استیل آسانسور ندارند، این مدل آسانسور را انتخاب می کنند که اگرچه هزینه و قیمت کمتری دارد، اما بعدها به دلیل مشکلاتی که گفتیم، کارفرما و مدیران ساختمان مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای بازسازی و تعویض آسانسور می شوند.

    نکات مهم در طراحی و ساخت کابین آسانسور

    حالا که با مهمترین مدل های کابین آسانسور و انواع آنها آشنا شدید، زمان آن رسیده تا طراحی نهایی را شروع کنید!

    همانطور که گفتیم، عوامل و فاکتورهای متعدد و مختلفی وجود دارد که می توان با توجه به آنها مدل اتاقک آسانسور را انتخاب کرد.

    شرکت جنرال کابین با توجه به تمامی موارد و شرایط و نکات فنی بهترین کابین آسانسور را برای مشتریان طراحی، نصب و راه اندازی می کند.

    همچنین، براساس مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان، باید تمامی موارد زیر هنگام طراحی و ساخت کابین آسانسور رعایت شوند:

    1.ارتفاع درب کابین آسانسور و ارتفاع مفید کابین می بایست حداقل 2 متر باشد.

    2.اتاقک یا کابین آسانسور باید به سیستم ایمنی، لوازم اطفای حریق و دیگر موارد ایمنی مجهز باشد.

    3.اتاقک آسانسور باید مجهز به دیواره ها، کف و سقف باشد و تنها سقف و دریچه اضطراری و سیستم تهویه و درب ورودی کابین، باز و بسته شوند.

    4.فاصله مناسب بین دیوار اتاقک و دیوار چاه آسانسور حداکثر 5 سانتی متر است و در حد فاصله بین اتاقک و یوک کابین، از فنر ارتجاعی و لاستیک استفاده باید شد تا لرزشی به کابین منتقل نشود.

    این دستورالعمل ها از موارد فنی مهم و ضروری است که هنگام نصب آسانسور باید رعایت شود تا ایمنی آسانسور تامین شده و مسافران سفر راحتی در ساختمان داشته باشند.

    اما چرا شرکت جنرال کابین؟

    دسترسی به مواد اولیه با کیفیت و استاندارد، گارانتی کابین های آسانسور ساخته شده، ارائه خدمات پس از فروش، استفاده و به کارگیری بهترین و مدرن ترین تجهیزات روز در زمینه طراحی، کار با دستگاه های مدرن، وجود مهندسین و مشاورین و کارشناسان خبره و حرفه ای و … از مهمترین دلایلی است که باعث می شود شرکت جنرال کابین را انتخاب کنید.

    همچنین، شرکت جنرال کابین سالها تلاش کرده تا اعتماد و باور مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن بسازد.

    ایمنی و زیبایی دو مقوله ی جدانشدنی برای کابین های طراحی شده توسط شرکت جنرال کابین است و فاکتورها و نکات فنی متعددی برای ساخت یک کابین آسانسور در نظر گرفته می شود.

    قیمت کابین آسانسور چه قدر تمام می شود؟

    برآورد قیمت نهایی کابین آسانسور و قیمت ساخت انواع کابین آسانسور تولید شده توسط شرکت جنرال کابین به عوامل متعددی مانند نوع مواد مورد نیاز برای ساخت کابین، تزئینات و درب آسانسور و … بستگی دارد.

    شما می توانید برای دریافت کاتالوگ شرکت جنرال کابین و اطلاع از قیمت ها و شرایط طراحی و نصب آسانسور و راه اندازی آن و مشاوره دقیق و حرفه ای با شماره های 09129674102 و 02146860024 و 02146860034 تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل