نماد سایت پول بانک

ژوئن ۲۰۲۲ پایان یافت اما قیمت بیت کوین به رکورد سال ۲۰۱۷ رسید؛ مرور نظرات تحلیل‌گران

  • با پایان‌یافتن ماه ژوئن میلادی (خرداد ماه)، قیمت بیت کوین به‌سختی و در آخرین لحظات توانست بالاتر از رکورد قیمت در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) باقی بماند. بدترین ماه و بدترین فصل بیت کوین از سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) تاکنون در حالی پایان یافت که مایکل جی بری (Michael J. Burry) درباره ادامه‌دار بودن ریزش بازار سهام ایالات متحده هشدار می‌دهد.

    به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین در آخرین ساعات ماه پیشین میلادی، در حالی زیر سطح ۲۰,۰۰۰ دلار باقی ماند که پیش از آن طرفداران افزایش قیمت یا به‌اصطلاح گاوهای بازار قیمت را بالا برده تا جلوی ثبت کاهش ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین در این ماه را بگیرند.

    نمای ساعتی قیمت بیت کوین در ماه ژوئن (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

    تحلیل‌گران: امکان دارد قیمت بیت کوین ماه‌ها بی‌فراز و فرود باشد

    داده‌ها حاکی از آن است که قیمت جفت ارز بیت کوین/ دلار ایالات متحده در پایان ماه افزایش یافته و در صرافی بیت استمپ (Bitstamp) به ۱۹,۹۲۴ دلار رسیده است.

    این امر باعث شد که برای اولین بار قیمت ماهانه بیت کوین زیر بالاترین رکورد در چرخه هاوینگ (halving cycle) قبلی بسته نشود. به نصف‌شدن پاداش استخراج بیت کوین، اصطلاحاً هاوینگ (Halving) می‌گویند. قیمت بیت کوین صرافی بیت استمپ در نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ۱۳۹۶) در حدود ۳۷.۳ درصد بود.

    این شاید حداقل کاری بود که این ماه می‌توانست انجام دهد. ماهی که در آن بازار بیت کوین بدترین سقوط خود را از سپتامبر ۲۰۱۱ (شهریور ۱۳۹۰) تاکنون شاهد بوده است. هرچند این اندک افزایش قیمت نیز عمر کوتاهی داشت و در اولین روز ماه جدید میلادی قیمت به ۱۹,۰۰۰ دلار بازگشت.

    نمودار حجم سفارشات بیت کوین

    فیلیپ سوئیفت (Philip Swift)، خالق اندیکاتور و تحلیلگر مجموعه معاملاتی دیسنتریدر (Decentrader) طی اظهارنظری توییتری پس از بسته‌شدن قیمت، افزود:

    به‌طور پیوسته یک چرخه زیر این قیمت به دست می‌آوریم.

    بیت کوین زمانی این چنین ارزش خود را از دست داد که بازار سهام ایالات متحده نیز روندی نزولی در پی گرفت. به نظر تحلیلگران فصل دوم سال میلادی جدید، بدترین فصل برای شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P ۵۰۰) از سال ۱۹۷۰ و بدترین فصل برای شاخص نزدک (Nasdaq) از سال ۱۹۹۸ تاکنون بوده است.

    مایکل جی. بری (Michael J. Burry)، سرمایه گذار بیگ شورت (Big Short) در این‌باره می‌افزاید:

    با تعدیل نرخ تورم، در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۲، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ در حدود ۲۵ تا ۲۶ درصد، شاخص نزدک بین ۳۴ تا ۳۵ درصد و بیت کوین نیز بین ۶۴ تا ۶۵ درصد کاهش یافته‌اند. این وضعیت یک فشرده‌سازی چندگانه (multiple compression) بود، بعد از آن نوبت فشرده‌سازی سود (earnings compression) خواهد بود. لذا شاید در نیمه راه هستیم.

    همچنین بخوانید: کاهش قیمت بیت کوین به ۱۹هزار دلار با هشدار دوباره فدرال رزرو درباره رشد تورم

    ویلیام کلمنته، تحلیلگر ارشد بلاک‌ور (Blockware)، به دنبال‌کنندگان توییتری خود گفت:

    همه‌جا صحبت از شناسایی یک کف قیمت جدید یا توصیه به انباشت است. در همه جا، وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان بزرگ رو به نابودی می‌روند و بدترین فصل تاریخ رقم خورده است. افرادی با ایمان کورکورانه خود که از غیرسرمایه‌گذاران و افراد منتقد بازار متنفرند، ما را سرزنش می‌کنند، کل تایم‌لاین‌ها می‌گویند که وضعیت این بار متفاوت است. اگر به منطقه انباشت رسیده باشیم، احتمالاً ماه‌ها وضعیت قیمت بدون نوسان خواهد بود و خیلی‌ها تسلیم شده و بازار را ترک خواهند کرد.

    جدول بازده ماهانه بیت کوین به تفکیک سال‌های مختلف

    سیگنال صعودی با بررسی کوین‌بیس پرو

    با این حال در میان سرمایه‌گذاران نهادی سیگنال‌های مثبتی مبنی بر خرید بیت کوین ۲۰,۰۰۰ دلاری مشاهده می‌شود.

    همان طور که پلتفرم تحلیل‌های درون زنجیره‌ای کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد، کوین‌بیس پریمیوم (Coinbase Premium) برای اولین بار در دو ماه اخیر دیروز به قلمرو مثبت بازگشت. پریمیوم تفاوت بین قیمت بیت کوین در صرافی اصلی بایننس (Binance) و کوین بیس پرو (Coinbase Pro)، بازوی نهادی کوین‌بیس در ایالات متحده را نشان می‌دهد. مثبت‌بودن این شاخص بدان معناست که سرمایه‌گذاران روی کوین‌بیس پرو حضور پررنگ‌تری دارند که یعنی تقاضا در آن بیشتر است. مقدار پریمیوم دیروز حدود ۰.۲۱۷ بود.

    مقدار شاخص کوین‌بیس پرمیوم در طول زمان

    کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر عامل کریپتوکوانت (CryptoQuant)، درباره این داده‌ها اظهار داشت:

    افزایش این شاخص لزوماً به‌معنای افزایش قیمت نیست؛ اما مسلماً نشان‌ می‌دهد که خریداران نهادی در این محدوده قیمتی فعال‌اند.

    ژوئن ۲۰۲۲ پایان یافت اما قیمت بیت کوین به رکورد سال ۲۰۱۷ رسید؛ مرور نظرات تحلیل‌گران

    در این باره بیشتر بخوانید

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل