• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

چگونه یک نام دامنه مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم ؟

  • کد خبر : 301200
  • 21 اردیبهشت 1401 - 12:09
چگونه یک نام دامنه مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم ؟

فهرست محتوا جستجو و ثبت دامنه مناسب برای سایت از مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار در سایت است و به دلیل آنکه تاثیر زیادی در برندینگ و اعتماد سازی دارد، لازم است از همین ابتدا برای انتخاب این اسم تحقیق و بررسی های زیاد داشته باشید تا در آینده، برای پیشرفت سایت و […]

فهرست محتوا

  • جستجو و ثبت دامنه مناسب برای سایت از مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار در سایت است و به دلیل آنکه تاثیر زیادی در برندینگ و اعتماد سازی دارد، لازم است از همین ابتدا برای انتخاب این اسم تحقیق و بررسی های زیاد داشته باشید تا در آینده، برای پیشرفت سایت و برند سازی کمک زیادی کند. اگر شما هم قصد راه اندازی سایت خود را دارید ولی هنوز اسم دامنه وب سایت تان را انتخاب نکرده اید، در این مقاله همراه ما باشید تا آموزش دهیم که چطور یک اسم دامنه مناسب برای سایت خود خرید کنید. در انتهای مقاله نیز ابزار های جستجو و خرید دامنه مورد نظر، معرفی می شوند.

    دامنه یا دامین سایت چیست ؟

    دامنه یا دامین سایت در واقع همان آدرس اینترنتی سایت می باشد که برای کاربران قابل نمایش است. دامنه سایت از دو قسمت نام و پسوند تشکیل می شود که اسم دامنه را باید خودتان انتخاب کنید و پسوند را نیز از میان پسوند هایی مانند .com ،.net  و… انتخاب نمایید.

    در ثبت دامنه هیچ محدودیتی اعمال نمی شود و هر شخصی که زودتر نام دامنه مدنظر را ثبت کند، می تواند آن دامنه را بخرد ولی اگر آن دامنه قبلا ثبت شده باشد و آزاد نباشد، امکان خرید آن وجود ندارد.

    دامنه به صورت اجاره ای ثبت می شود و هر یکسال باید آن را با پرداخت هزینه تمدید کنید. در صورت عدم تمدید، دامنه آزاد می شود و شخص دیگری می تواند آن را برای سایت خود ثبت کند. پس حتما به تاریخ تمدید دامنه سایت خود توجه داشته باشید.

    انواع دامنه سایت

    دامنه سایت شامل دو نوع دامنه اصلی و زیر دامنه است که به دامنه اص    root domain و به زیر دامنه subdomain گفته می شود. دامنه های اصلی حتما باید ثبت شوند اما زیر دامنه ها رایگان هستند و به هر اندازه که برای سایت نیاز باشد، می توان آنها را ایجاد کرد.

     

    راهنمای جستجو و ثبت دامنه مناسب برای سایت

    برای انتخاب اسم دامنه مناسب سایت لازم است به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه شرح می دهیم :

    مرتبط بودن نام دامنه با حوزه کسب و کار

    اولین نکته مهم انتخاب اسم دامنه مناسب برای سایت، توجه به ارتباط آن با حوزه فعالیت سایت است. اگر نام دامنه مرتبط با کسب و کار سایت نباشد، در برند سازی با مشکل مواجه خواهید شد و شاید در ذهن مخاطبان خود ماندگار نشوید.

    البته سایت های زیادی هم هستند که نام سایت آنها مرتبط با کسب و کارشان نیست ولی در کل، بهتر است که مرتبط باشد زیرا باعث می شود کاربر، آدرس سایت شما را به خاطر بسپارد.

    عدم استفاده از نام های فارسی در دامنه

    توصیه می شود که از نام فارسی در دامنه سایت خود استفاده نکنید و اگر سایت هایی را می بینید که دارای اسم فارسی در دامنه سایت خود هستند، از روش سئو کلاه سیاه برای افزایش رتبه سایتشان استفاده می کنند که این افزایش رتبه موقتی است.

    جستجو و خرید دامنه کوتاه

    برای سایت خود دامنه کوتاه جستجو کنید اما به معنای مخفف بودن آن نیست. حداکثر 10 کاراکتر، برای اسم دامنه سایت مناسب است زیرا راحت تر در ذهن مخاطبان می ماند و تایپ کردن آن نیز آسان تر است.

    توجه به پسوند دامنه در جستجو و خرید دامنه

    انواع پسوند های دامنه در قیمت های مختلف موجود هستند که شما با توجه به حوزه فعالیت سایت خود می توانید از این پسوند ها انتخاب کنید.

    • com. : برای کسب و کارهای در سطح بین المللی هستند، مناسب است
    • ir. : دامنه .ir مخصوص کشور ایران است
    • ac.ir. : دامنه اینترنتی برای دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور ایران مناسب است
    •  id.ir. : این دامنه برای هویت مردم ایران مناسب است و اکثرا سایت های شخصی هستند.
    •  org. : برای سایت هایی که سازمان داخل ایران هستند و به صورت رسمی فعالیت دارند، از این پسوند استفاده می کنند مثل سایت سازمان سنجش sanjesh.org
    •  net.ir. : شرکت های دولتی فعال در حوزه اینترنت و وب از این پسوند استفافده می کنند.
    •  co.ir. : این پسوند مخفف company می باشد که شرکت های ایرانی از آن استفاده می کنند.
    •  gov.ir. : سازمان های وابسته به دولت ایران از این پسوند استفاده می کنند.
    •  net. : مخفف کلمه network است و برای شرکت های ارائه دهنده خدمات وب و اینترنت مناسب می باشد.
    •  org. : مخفف کلمه Organizations است که اکثر سازمان های غیر تجاری از این پسوند استفاده می کنند.
    •  info. : مخفف کلمه information می باشد که برای وب سایت های اطلاع رسانی کاربرد دارد.
    •  edu. : سایت های کالجی و دانشگاهی خارج از کشور از پسوند edu استفاده می کنند.
    •  biz. : پسوند biz برای سایت شرکت های تجاری مناسب است
    •  tv. : سایت های شبکه های تلویزیونی از پسوند tv استفاده می کنند.
    •  tech. : سایت های فعال در حوزه آموزش، از این پسوند استفاده می کنند.
    •  blog. : برای وبلاگ نویس ها مناسب است.
    • چگونه یک نام دامنه مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم ؟

    اکثر سایت ها دارای دامنه .com و .ir هستند. پسوند .ir هزینه زیادی ندارد و اگر مخاطبان سایت شما ایرانی هستند، می توانید از آن استفاده کنید ولی اگر می خواهید ایرانی های خارج از کشور نیز از سایت شما دیدن کنند، پیشنهاد ما خرید و ثبت دامنه .com است.

    استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه 

    از فاکتورهای مهم در سئو سایت، قرار دادن کلمه کلیدی سایت در دامنه است و گوگل به این نوع دامنه ها امتیاز می دهد برای مثال اگر دیده باشید، سایت هایی که در حوزه مشاوره تحصیلی فعالیت می کنند کلماتی همچون مشاوره، کنکور و … را در دامنه سایت خود قرار داده اند.

    البته اگر هم کلمه کلیدی سایت را در دامنه قرار ندهید، اثرگذاری منفی در سئو نخواهد داشت و سایت های زیادی هستند که از کلمه کلیدی شان در نام دامنه استفاده نکرده اند ولی دارای رتبه بالا در گوگل هستند مثل نمناک و …

    توجه به تایپ آسان در جستجو و ثبت دامنه

    دامنه ای برای سایت خود جستجو و ثبت کنید که تایپ آن راحت باشد به طوری که اگر خواستید به کسی تلفنی آدرس سایت خود را بدهید، با یکبار گفتن متوجه شود.

    جستجو و ثبت دامنه منحصر به فرد

    دامنه سایت خود را منحصر به فرد خرید کنید و نباید تکراری باشد همچنین دامنه ای انتخاب نکنید که نزدیک به اسم دامنه سایت های مطرح باشد یا اسم برندهای دیگر را با پسوند دیگر انتخاب نکنید که بدترین اشتباه ممکن است. البته در صورتی می توانید از برند سایت های دیگر استفاده کنید که مطمئن باشید که آن سایت ضعیف است و دیگر فعالیت نمی کند.

    عدم استفاده از خط تیره در دامنه

    با استفاده از خط تیره، دامنه سایت را دو بخشی نکنید زیرا همین کار باعث می شود اسم سایت دو بخشی شود و اشتباهات تایپی هم رخ دهد.

    جستجو و خرید دامنه با استفاده از ابزارهای های سازنده دامنه

    برای انتخاب اسم دامنه مناسب سایت از سایت های سازنده دامنه استفاده کنید و با کمک این سایت ها متوجه می شوید که دامنه انتخابی شما قبلا ثبت شده است یا خیر. برخی از این سایت ها در ادامه معرفی می شوند :

    •  Wordoid : با این سایت می توانید از ایده های حاوی کلمه مدنظر خود اطلاع پیدا کنید.
    • Lean Doman Search : ابزار Lean Doman Search کلید واژه شما را با سایر کلیدواژه ها مطابقت می دهد و می توانید فهرستی از نام های دامنه در دسترس را پیدا کنید.
    • DomainHole : با سایت DomainHole می توانید کلید واژه ها را جستجو کنید و دامنه های منقضی شده و جدید را پیدا کنید.
    • چگونه یک نام دامنه مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم ؟

    سخن پایانی برای جستجو و خرید دامنه

    تمام نکات مهمی که برای انتخاب اسم دامنه مناسب سایت باید از آنها اطلاع داشته باشید، در این مقاله ذکر شد. نام دامنه سایت تاثیر زیادی روی موفقیت و بازاریابی وب سایت شما خواهد داشت پس مهم است که حتی از چند ماه قبل از شروع راه اندازی سایت، به فکر اسم سایت باشید و با استفاده از نکاتی که در این مطلب ذکر شد، نام دامنه مناسب را انتخاب کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=301200

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم