• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

چگونه حسابدار مالیاتی شویم؟

  • کد خبر : 231224
  • 11 اردیبهشت 1400 - 14:26
چگونه حسابدار مالیاتی شویم؟

فهرست محتوا حسابدار مالیاتی یکی از شغل‌های جذاب در حوزه شغل‌های مرتبط با حسابداری است. حسابداری مالیاتی به علت پولساز بودن یکی از پرطرفدارترین رشته‌های حسابداری است که همه فعالان و فارغ التحصیلان رشته حسابداری علاقه مند به فعالیت در آن هستند. فعالیت در این رشته نیازمند اطلاعات و دانش مالیاتی فراوانی است. اگر قصد […]

فهرست محتوا

  • حسابدار مالیاتی یکی از شغل‌های جذاب در حوزه شغل‌های مرتبط با حسابداری است. حسابداری مالیاتی به علت پولساز بودن یکی از پرطرفدارترین رشته‌های حسابداری است که همه فعالان و فارغ التحصیلان رشته حسابداری علاقه مند به فعالیت در آن هستند. فعالیت در این رشته نیازمند اطلاعات و دانش مالیاتی فراوانی است. اگر قصد دارید به یک حسابدار مالیاتی حرفه‌ای تبدیل شوید علاوه بر این که باید به مباحث حسابداری مسلط باشید باید اطلاعات و معلومات خود در رابطه با قوانین مالیاتی را افزایش دهید. برای پاسخ به سؤال اینکه چگونه حسابدار مالیاتی شویم و در بازارکار این رشته جایگاه خوبی به دست آوریم در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

    حسابداری چیست و چه کسی حسابدار مالیاتی است؟

    به طور کلی حسابدارها یکی از مهم‌ترین نقش‌های شغلی در هر کسب و کاری است که با ردیابی و ثبت جریان پول کمک زیادی به رشد آن کسب و کار می‌کند. فرقی نمی‌کند که شرکت بزرگ یا یک تجارت کوچک باشید در هر صورت به یک حسابدار نیاز دارید تا با پیروی از دستورالعمل‌های حسابداری مطمئن شوید کلیه معاملات دقیق باشند و از نظر قانونی مشکلی نداشته باشند. حسابداری به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که حسابداری مالیاتی یکی از آن‌هاست.

    حسابداری مالیاتی چیست؟

    حسابدار مالیاتی یکی از انواع پرکاربرد حسابداری است که به طور خاص به امور مالیاتی و موارد مرتبط با آن می‌پردازد. این نوع از حسابداری تحت نظر سازمان دارایی کل کشور قرار دارد. حسابدار مالیاتی به صورت‌های مالیاتی رسیدگی می‌کند و در تلاش است تا حساب‌های شرکت را با قوانین اداره مالیات و دارایی تطبیق دهد. از آن جا که عدم تطبیق حساب‌های مالی شرکت با قوانین مالیاتی می‌تواند جریمه‌های سنگینی به همراه داشته باشد، شغل حسابدار مالیاتی از حساسیت زیادی بر خوردار است و این نوع از حسابداران نیاز به ابزارهای دقیقی برای ثبت صورت‌های مالی دارند.

    اگر قصد تبدیل شدن به یک حسابدار مالیاتی را دارید تسلط بر نرم افزار حسابداری اولین کاری است که باید انجام دهید. نرم افزارهای حسابداری سپیدار سیستم به دلیل امکانات فراوان از جمله محبوب‌ترین ابزارهای افرادی است که در این رشته فعالیت می‌کنند.

    حسابداری مالیاتی شامل چه مواردی می‌شود؟

    یکی از اولین قدم‌ها برای یادگیری حسابداری مالیاتی و تبدیل شدن به یک حسابدار مالیاتی با تجربه آشنایی با اجزای این رشته است. رشته حسابداری مالیاتی، شامل مفاهیم گسترده‌ای می‌شود و مشتمل بر اجزای مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها را در اینجا مشاهده می‌کنید:

    1. قوانین و مقررات مالیاتی (قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده و..)
    2. نگهداری اطلاعات حسابداری با رویکرد مالیاتی
    3. ابزارها و نرم افزارهای مالیاتی

    تسلط بر موارد فوق اهمیت زیادی در موفقیت در این رشته و استخدام در شرکت‌های بزرگ یا فعالیت به عنوان مشاور مالیاتی دارد. در اولین قدم توصیه می‌کنیم حتماً با مالیات شرکت ها و قوانین مرتبط با آن آشنا شوید. سپس باید تمامی رویدادها و کدینگ حسابداری را بشناسید و بر آن‌ها مسلط شوید. یک کارشناس مالیاتی باید بتواند تسلط کاملی بر سه موردی که ذکر کردیم داشته باشد.

    نرم افزارهای مورد نیاز حسابدار مالیاتی

    گام سوم برای تبدیل شدن به یک حسابدار مالیاتی توانایی کار با ابزارها و نرم افزارهای مالیاتی است. در بین ابزارهای مختلفی که در این رشته در دسترس هستند، سه نرم افزار زیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار اند:

    • نرم افزار مالیات حقوق
    • نرم افزار اظهارنامه مالیاتی
    • نرم افزار ماده ۱۶۹ با خرید و فروش فصلی

    نرم افزارهای سپیدار سیستم بهترین گزینه برای حسابداران مالیاتی هستند. شما با استفاده از این نرم افزارها و تسلط بر آن‌ها می‌توانید تقریباً همه فعالیت‌های حسابداری از جمله فعالیت‌های مالیاتی و حسابرسی بیمه را به بهترین شکل و در مدت زمان کمی ثبت و بررسی کنید. استفاده از نرم افزارهای مالیاتی مستلزم پشت سر گذاشتن آموزش‌های ویژه است که می‌توانید در سایت سپیدار سیستم به صورت تصویری از آن‌ها بهره مند شوید و اطلاعات خود در این زمینه را تقویت کنید.

    حقوق حسابدار مالیاتی چقدر است؟

    بدون شک یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های ورود به رشته حسابداری مالیاتی، پولساز بودن این رشته است. با توجه به اهمیت حسابداری مالیاتی و کمبود حسابداران با تجربه در این رشته، شرکت‌های کوچک و بزرگ معمولاً حقوق بالایی را برای حسابدار مالیاتی در نظر می‌گیرند. شما می‌توانید به راحتی حقوق بین 5 تا 10 میلیون تومان و حتی بیشتر را در این رشته متصور باشید. سابقه کاری، میزان مهارت‌ها در استفاده از نرم افزارهای حسابداری و تجربه عوامل تأثیر گذاری در افزایش حقوق شما خواهند بود.

    با استفاده از نرم افزارهای سپیداری سیستم به یک حسابدار مالیاتی حرفه‌ای تبدیل شوید

    در این مقاله سعی کردیم به سؤال چگونه حسابدار مالیاتی شویم پاسخ دهیم. رشته حسابداری به خودی خود یکی از پولساز ترین شغل‌ها است و ورود به رشته حسابداری مالیاتی می‌تواند شانس شما برای استخدام در یک شرکت بزرگ و بهره مندی از حقوق و مزایای قابل توجه را افزایش دهد. یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در این رشته تسلط کافی بر ابزارهای حسابداری و مهارت در استفاده از نرم افزارهای حسابداری است. شما می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای حسابداری سپیدار سیستم و بهره بردن از آموزش‌های موجود در سایت سپیدار ظرف مدت زمان کوتاهی به یک حسابدار مالیاتی حرفه‌ای تبدیل شوید. برای شروع کافی است تا به سایت سپیدار مراجعه کنید و بعد از تهیه نرم افزار آموزش خود را آغاز نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=231224

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
    1. بسیار عالی توضیح دادید-ممنونم

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم