نماد سایت پول بانک

چگونه بیت کوین بخریم؟ | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

چگونه بیت کوین بخریم؟ | صرافی ارز دیجیتال همتاپی
  •  درحال‌حاضر خرید و فروش و سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال به یکی از محبوب‌ترین و پرسودترین روش‌های کسب درآمد در جهان تبدیل شده است. از آن‌جایی‌که هنوز برخی از افراد با نحوه خرید ارزهای دیجیتال، به‌طور کامل آشنایی ندارند، این مقاله را موسوم به چگونه بیتکوین بخریم، به زبان ساده برای شما آماده کرده‌ایم.

    چرا بیتکوین بخریم؟

    دلایل بسیاری باعث شده‌اند که افراد مختلفی در سراسر جهان، علی‌الخصوص در ایران به دنیای رمزارزها علاقه‌مند شوند.

    شاید یکی از این دلایل، بی‌ارزش شدن پول فیات در ایران باشد. منظور از پول فیات، پول رایج هر مملکت است که به صورت اسکناس و یا اعداد و ارقام موجود در کارت‌های بانکی، در میان مردم و دولت‌ها دست‌به‌دست می‌شوند.

    به همین دلیل بسیاری از افراد به منظور جلوگیری از کاهش ارزش پول‌شان، آن را تبدیل به ارز دیجیتال می‌کنند.

    رمزارزها در این سال‌ها، برخلاف بانک‌ها، کاملا صادقانه و روراست عمل کرده‌اند. درواقع سیاست پولی بیتکوین کاملا سالم و برای همگان روشن است.

    کمیاب بودن ارز دیجیتال بیت کوین، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مردم را به این سرمایه گذاری راغب می‌کند. به طور کلی، 21 میلیون بیت کوین در جهان وجود دارد. همین امر سبب شده است افرادی که بیت کوین خریداری کرده‌اند، کمتر مایل به فروش باشند و قیمت بیت کوین در طولانی مدت صعودی بماند.

    از سال 2009 که از آن به‌عنوان تاریخ تولد بیت کوین یاد می‌شود تا به امروز، قیمت این رمزارز از صفر تومان به بالای یک میلیارد تومان رسیده است.

    اما این گرانی به معنای ناامیدی از خرید بیت کوین نیست. خوشبختانه هرکسی می‌تواند با هر مبلغی مقداری بیت کوین خریداری نماید. البته کمترین مقدار خرید بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال، بستگی به حداقل‌ مبلغ و محدودیت‌های صرافی مورد نظرتان دارد که در ادامه با این صرافی‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

    صرافی ارز دیجیتال چیست؟

    همان‌گونه که از گذشته تاکنون برای انواع پول‌های فیات، صرافی‌های حضوری وجود داشته است، دنیای رمزارزها نیز صرافی‌های مختص به خودشان را می‌طلبند. صرافی ارز دیجیتال مکان مجازی است که افراد می‌توانند در آن به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بپردازند.

    درحال حاضر صرافی‌های معتبر جهان شمولی از قبیل بایننس وجود دارند که به کاربران در سراسر جهان خدمات ارائه می‌کنند. اما ایرانیان به دلیل تحریم‌های بین المللی از آن‌ها محرومند. اما هیچ جای نگرانی نیست، چرا که در حال حاضر صرافی‌های دیجیتال داخلی معتبری برای ایرانیان در دسترس هستند.

    دلایل مختلفی وجود دارد که ایرانیان زیادی را مشتاق به استفاده از صرافی‌های خارجی می‌کند. یکی از این دلایل را می‌توان وجود معاملات فیوچرز در این صرافی‌ها دانست. اما در کنار خوبی‌های این‌چنینی، یک سری نگرانی‌ها از قبیل پشتیبانی به زبان غیر فارسی و درخواست احراز هویت ناگهانی نیز در مورد صرافی‌های خارجی وجود دارد.

    امکان درخواست احراز هویت ناگهانی در سایت‌هایی از قبیل بایننس یا کوینکس، می‌تواند موجب بلوکه شدن حساب افراد به دلیل تحریم‌های ایران شود.

    اما در صرافی‌هایی داخلی از قبیل همتاپی، کاربر با پیش رفتن در هر یک از گام‌های احراز هویت، به امکانات و مزایای بیشتر دست خواهد یافت. بدین ترتیب، از همان ابتدا کاربر می‌داند با یک محیط کاملا حرفه‌ای و قابل اعتماد سروکار دارد که از کلاه‌برداری‌های سایبری احتمالی در امان است.

    از طرفی دیگر، در صرافی‌های داخلی می‌توان به خرید و فروش بیت کوین با تومان نیز پرداخت. اما برای انجام معاملات در صرافی‌های خارجی ملزم به خرید یک ارز دیگر از قبیل خرید تتر (USDT) از صرافی‌های داخلی بوده، تا سپس آن را در صرافی‌های خارجی به ارزی مانند بیت کوین تبدیل نمایید.

    نحوه خرید بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال چگونه است؟

    خرید بیت کوین می‌تواند به راحتی یک خرید اینترنتی روزانه باشد. اما نکات ریزی در ابتدای کار وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کرد. این نکات شامل احراز هویت دقیق، انتخاب کیف پول مناسب، حفظ کلید خصوصی و گذرواژه‌ی آن و… می‌باشد.

    مهم‌ترین مرحله در صرافی‌های دیجیتال داخلی، احراز هویت در آن است. در این مرحله می‌بایست تمامی مشخصات هویتی، شماره تلفن، ایمیل، شماره کارت بانکی و شماره شبا خود را ثبت کنید. برای بسیاری از این صرافی‌ها ملزم به نگارش  تعهدنامه خواهید بود که در تصویر سلفی خود به همراه کارت شناسایی‌تان در یک قاب، جهت احراز هویت ارسال می‌نمایید.

    پس از آن مبلغ موردنظر خود را (تومان) به کیف پول صرافی انتقال داده و در زمان دلخواه می‌توانید ریال را به ارز دیجیتال بیت کوین تبدیل نمایید. باتوجه به مبلغ تومان‌تان، میزان بیتکوین معادل در کیف پول بیت کوین شما در صرافی نمایش داده می‌شود. حتما در نظر داشته باشید که پیش از انجام معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال کارمزد تبدیل صرافی را مدنظر قرار دهید. در ادامه با کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال بیشتر آشنا خواهیم شد.

    همه پلتفرم‌های معاملاتی در سراسر جهان، در همه بازارها، از بورس گرفته تا فارکس و ارزهای دیجیتال، بابت خدماتی که به کاربران خود ارائه می‌دهند هزینه دریافت می‌کنند، این هزینه تحت عنوان کارمزد معاملات بیان می‌شود

    لازم به ذکر است کارمزد صرافی‌های داخلی متفاوت است. به عنوان مثال، در بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال کارمزد انجام معاملات مابین 0.35 تا 0.4 درصد متغییر است. با این حال، در تعداد اندکی از صرافی های ارز دیجیتال، همانند سامانه همتاپی، هیچگونه کارمزدی برای خرید و فروش بیت کوین دریافت نمی‌شود.

    پس از آنکه معاملات رمزارزی خود را در صرافی ارز دیجیتال مورد نظرتان انجام دادید، حتما بیت کوین خود را به کیف پول شخصی انتقال دهید.

    کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

    نگه داشتن ارزهای دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال، خطراتی از قبیل حملات سایبری را به دنبال دارد. به همین‌ دلیل بهتر است بیت کوین خود را در هیچ صرافی داخلی و یا خارجی، اصطلاحا، هولد (HODL) نکنیم. تنها به مقداری در کیف پول صرافی‌تان نگهداری کنید که یا مقدار آن ارز بسیار کم باشد یا دائما قصد ترید کردن داشته باشید. زیرا برای هر انتقال می‌بایست کارمزدی را به شبکه پرداخت نمایید.

    بنابراین، کیف پول ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده می‌کند. در کل، دو نوع کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دنیای کریپتوکارنسی موجود است. کیف پول سخت‌افزاری همانند یک فلش است و خرید آن برای افرادی با حجم عظیمی از سرمایه، صرفه اقتصادی داشته و از امنیت بسیار بالایی برخوردارند.

    در حالی که کیف پول‌های نرم‌افزاری که در موبایل، دسکتاپ، فضای وب و… در دسترسند، کاملا رایگان هستند.

    در دنیای ارزهای دیجیتال هر فردی مسئول امنیت دارایی‌های خودش است. بنابراین، دقت در انتخاب یک کیف پول امن، به اندازه دقت در انتخاب ارز دیجیتال مهم است.

    دومین نکته مهم در مورد کیف پول‌های دیجیتال، حفظ کلید خصوصی است. چراکه بدون آن ممکن است کل دارایی شما به خطر بیافتد. بنابراین پس از نصب اپلیکیشن کیف پول ارز دیجیتال مورد نظرتان، حتما از گذرواژه و کلید خصوصی خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و در جای امنی نگهداری کنید.

    در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی، روی کمک همکاران ما در سایت صرافی ارز دیجیتال همتاپی حساب کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    خروج از نسخه موبایل