• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

چرا عرضه اتریوم پس از مِرج همچنان در حال افزایش است؛ اتر بالاخره ضدتورمی می‌شود؟

  • کد خبر : 306646
  • 27 شهریور 1401 - 7:47
چرا عرضه اتریوم پس از مِرج همچنان در حال افزایش است؛ اتر بالاخره ضدتورمی می‌شود؟

با به‌روزرسانی مرج (Merge)‌ و تغییر سازوکار شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام، مطمئناً مصرف انرژی و میزان تولید آلودگی‌های زیست‌محیطی بلاک چین این ارز دیجیتال، تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است. ب..

  • با به‌روزرسانی مرج (Merge)‌ و تغییر سازوکار شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام، مطمئناً مصرف انرژی و میزان تولید آلودگی‌های زیست‌محیطی بلاک چین این ارز دیجیتال، تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است. با این حال، در سیستم پولی کنونی اتریوم، برای اینکه اتر به یک دارایی ضدتورمی تبدیل شود، لازم است کارمزد تراکنش‌ها بیشتر از ارقام فعلی باشد.

    به گزارش کریپتو بریفینگ، با وجود تغییر سازوکار شبکه اتریوم، عرضه اتر همچنان در حال افزایش است؛ البته با سرعتی بسیار کمتر از زمان استفاده از مکانیسم اجماع اثبات کار و دوران فعالیت ماینرها.

    نمودار رشد عرضه اتریوم پس از به‌روزرسانی مرج.

    طبق‌ داده‌های وب‌سایت Ultrasound.money، عرضه در گردش اتریوم پس از انجام به‌روزرسانی مرج در روز پنجشنبه، حدود ۱٬۹۱۰ واحد افزایش یافته است. حال اگر اتریوم به‌جای اثبات سهام همچنان از مکانیسم اجماع اثبات کار استفاده می‌کرد، این رشد ۱٬۹۱۰ واحدی نیز چیزی حدود ۳۷٬۱۶۹ واحد بود!

    مقایسه سرعت رشد عرضه اتریوم (با مدل اثبات سهام)، بیت کوین و اتریوم با فرض استفاده از مدل اثبات کار پس از به‌روزرسانی مرج.

    درست است که سرعت رشد عرضه در گردش اتریوم با انجام به‌روزرسانی مرج تا حد زیادی کاهش یافته است” اما عده‌ای از کاربران تصور می‌کردند این ارتقای تاریخ می‌تواند سیستم پولی اتریوم را بلافاصله ضدتورمی کند.

    برخلاف سیستم‌های تورمی، در یک سیستم پولی ضدتورمی، عرضه یک دارایی به‌مرور زمان کاهش می‌یابد. تا ۱۲ ساعت پس از به‌روزرسانی مرج این شرایط برقرار بود و عرضه اتریوم ۲۴۸ واحد کاهش یافت. با این حال، پس از مدتی رشد عرضه و حرکت به‌سمت اوج‌های جدید، از سر گرفته شد.

    با این اوصاف آیا می‌توان گفت اتریوم در محقق‌کردن وعده‌های خود درباره به‌روزرسانی مرج، ناموفق ظاهر شده؟ پاسخ کوتاه «خیر» است.

    اتریوم و یک سیاست پولی جدید

    پیش از به‌روزرسانی مرج، روزانه ۱۳٬۰۰۰ واحد اتر بین ماینرهای شبکه اتریوم و ۱٬۶۰۰ واحد دیگر بین اعتبارسنج‌های لایه اجماع (بیکن چین – Beacon Chain) توزیع می‌شد. در آن زمان عرضه در گردش اتریوم سالانه ۴.۶۲درصد افزایش پیدا می‌کرد.

    با ادغام یا همان مِرج لایه اجماع و لایه اجرایی اتریوم که پیش‌تر ماینرها در آن فعالیت داشتند، توزیع پاداش میان استخراج‌کنندگان متوقف شد؛ این یعنی پس از مرج سرعت عرضه اترهای جدید در بازار، ۸۹.۴درصد کاهش یافته است.

    علاوه بر این، اتریوم در اوت سال ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) طرح بهبود «EIP-1559» را راه‌اندازی کرد که در آن سازوکاری برای سوزاندن بخشی از کارمزد تراکنش‌های این شبکه در نظر گرفته شده بود. مطابق این طرح که بیش از یک سال از اجرای آن می‌گذرد، بخشی از مبلغ پرداختی کاربران برای هر تراکنش، کارمزد پایه در نظر گرفته شده و به‌صورت خودکار از چرخه شبکه خارج (سوزانده) می‌شود. داده‌های وب‌سایت Ultrasound.money نیز نشان می‌دهد از زمان راه‌اندازی طرح EIP-1559 (۴۰۸ روز پیش) مجموعاً ۲.۶۲میلیون واحد اتریوم سوزانده شده است.

    هزینه انجام تراکنش در شبکه اتریوم بسته به تعداد افراد یا الگوریتم‌هایی که در هر زمان از این بلاک چین استفاده می‌کنند، متفاوت است. در حال حاضر هزینه گس (Gas) در شبکه اتریوم حدود ۱۲ Gwei (۰.۰۰۰۰۰۰۰۲۱۱ اتر) است. این نرخ در طول روند‌های صعودی بازار به ۲۰۰ Gwei و در برخی موارد خاص ۱۰۰٬۰۰۰ Gwei می‌رسد. به‌گفته بنیاد اتریوم، برای آنکه عرضه مربوط به اتریوم‌های پرداختی به اعتبارسنج‌ها به‌طور کامل جبران شود، قیمت گس باید حداقل ۱۶ Gwei باشد تا به همان اندازه اتر در شبکه سوزانده شود.

    به بیان دیگر، اگر قیمت گس در شبکه اتریوم کمتر از ۱۶ Gwei باشد، آن وقت عرضه اتریوم همچنان در حال افزایش خواهد بود و اگر بیشتر از ۱۶ Gwei باشد، عرضه اتریوم کاهش می‌یابد.

    جا دارد یک بار دیگر به این موضوع اشاره کنیم که حتی اگر عرضه اتریوم در این روزهای پس از مرج همچنان به افزایش خود ادامه دهد، سرعت عرضه واحدهای جدید در این شبکه، به میزان قابل‌توجه و تأثیرگذاری کمتر شده است. بدون تغییر سازوکار اتریوم به اثبات سهام، عرضه اتریوم از روز پنجشنبه تاکنون به‌جای ۱٬۹۱۰ واحد، ۳۷٬۱۶۹ واحد افزایش یافته بود!

    چرا عرضه اتریوم پس از مِرج همچنان در حال افزایش است؛ اتر بالاخره ضدتورمی می‌شود؟

    در این باره بیشتر بخوانید

    • اولین مرحله از توسعه بلاک چین اثبات سهام اتریوم، ماه آینده نهایی خواهد شد
    • به‌روزرسانی شبکه اتریوم به مدل اثبات سهام چه تأثیری بر بازار بیت کوین دارد؟
    • سقوط ۷۰ درصدی اتریوم از اوج‌ تاریخی قبلی به اوج سال ۲۰۱۸؛ روند نزولی تغییر می‌کند؟
    • شمارش معکوس برای به‌روزرسانی تاریخی اتریوم؛ اولین مرحله از ارتقای مِرج امروز انجام می‌شود
    • هنگام به‌روزرسانی مرج اتریوم چه برنامه‌ای تماشا کنیم؛ مهمانی زنده بنیاد اتریوم!

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306646

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم