• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

پیلتن در همایش فرصتها و راهکارهای توسعه صادرات به استانهای جنوبی عراق: دولت در حال تلاش است تا اتصال ریلی بین ایران و عراق تسهیل شود

  • کد خبر : 288807
  • 12 اسفند 1400 - 4:55
پیلتن در همایش فرصتها و راهکارهای توسعه صادرات به استانهای جنوبی عراق: دولت در حال تلاش است تا اتصال ریلی بین ایران و عراق تسهیل شود

پول بانک: ما در تمام نمایشگاه های عراق پاویون های جمهوری اسلامی ایران را مشاهده میکنیم و نمایشگاهای خصوصی هم در عراق خواهیم داشت؛ در تلاش هستیم از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور عراق محصولات ایرانی را معرفی کنیم.

  • مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی گفت: ما در تمام نمایشگاه های عراق پاویون های جمهوری اسلامی ایران را مشاهده میکنیم و نمایشگاهای خصوصی هم در عراق خواهیم داشت؛ در تلاش هستیم از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور عراق محصولات ایرانی را معرفی کنیم.

    به گزارش خبرگزاری پول بانک، همایش فرصتهای توسعه صادرات به استانهای جنوبی عراق، صبح امروز چهارشنبه 11 اسفند ماه 1400، با حضور دکتر آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، دکتر مجید آرین زادگان دبیر علمی همایش، فرزاد پیلتن مدیرکل دفتر عربی و افریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، علی عابدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره و مقاماتی از بخش‌های دولتی و خصوصی و جمعی از تجار و بازرگانان جمهوری اسلامی ایران و عراق، در سالن خلیج فارس سازمان توسعه تجارت ایران، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

    فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی

    فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی، در این همایش گفت: ما باید زیر ساخت‌های بانکی و صنعتی را برای تحقق آن فراهم کنیم. خوشبختانه در بسیاری از زمینه‌ها این شرایط فراهم شده است.

    مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی ادامه داد: ما دو حوزه داریم که حوزه زیر ساخت‌های تجاری است که در این حوزه با استانهای عراقی و پایانه های مرزی بیشتر در خوزستان متمرکز است که ما امیدواریم اتاق بازرگانی ما در استان خوزستان کمک کنند به شکل مناسبی تقویت شود.

    گفتگو با دکتر رضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان

    پیلتن ادامه داد: نیازهای رسیدن به اهداف تجاری به ترویج تجاری بر می‌گردد؛ همچنین بخش های خصوصی دو کشور می‌توانند با برگزاری نمایشگاه‌های در این زمینه  کمک کنند.

    وی گفت: ما در تمام نمایشگاه های عراق پاویون های جمهوری اسلامی ایران را مشاهده میکنیم و نمایشگاهای خصوصی هم در عراق خواهیم داشت؛ در تلاش هستیم از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور عراق محصولات ایرانی را معرفی کنیم.

    مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی ادامه داد: دولت در حال تلاش است تا اتصال ریلی بین ایران و عراق تسهیل شود؛ پایانه مرزی چزابه و شلمچه باید به صورت مدیریت واحد اداره گردد.

    پیلتن در پایان سخنان خود گفت: رویکرد این همایش تخصصی تر، محدود تر و حرفه ای تر است و در تلاش هستیم به این موضوع بپردازیم  و تمرکز بیشتری روی قسمت‌های جنوبی عراق داشته باشیم. ما تلاش می‌کنیم در این همایش به استانهای دیگری از کشور عراق نیز بپردازیم.

    علی عابدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره

    علی عابدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره، در این همایش گفت: اینکه یکی از دلایل عدم افزایش تبادلات محصولات بین دو کشور عدم شناخت تجار عراقی از ایران و محصولات ایرانی از ظرفیت های محصولات ایرانی است

    وی ادامه داد: باید با برگزاری همایش و نمایشگاه‌های دائمی در زمینه نفت، آب، گاز و تجهیزات کشاورزی و لوازم خانگی شاهد افزایش تبادلات تجاری دو کشور باشیم.

    گفتگو با دکتر مجید آرین زادگان دبیر علمی همایش

    سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره، به مشکلات و موانع و راه حل ها برای ارتباط بیشتر بین این دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران در چند دهه اخیر بسیار پیشرفت های چشمگیری داشته است.

    عابدی، با اشاره به تعرفه های گمرکی بین ایران و عراق و بسته بودن مرزها گفت: بسته بودن مرز ها ،محدودیت های صادراتی،ترمیم سنجش محصولات در ایران، مشکل تعامل بین تاجر های ایرانی و عراقی، ترانزیت و حمل و نقل خواستار رفع این موانع شد.

    جعفر عباس الوائلی، رئیس اتاق بازرگانی بصره

    جعفر عباس الوائلی، رئیس اتاق بازرگانی بصره، در این همایش گفت: در زمینه صادرات و تجارت بین دو کشور ایران و عراق باید به رویکردهای جدیدی توجه کنیم به مواردی همچون: شناخت و آشنایی بیشتر باکیفیت و پتانسیل محصولات توسط تجار ۲ کشور ،حمایت از بازار های عراقی، شکل گیری پروژه‌های مشترک بین بازرگانان دو کشور، ایجاد زمینه‌های جدید برای تبادل محصولات بین ایران و عراق اشاره کرد.

    گفتنی است، همایش فرصتها و راهکارهای توسعه صادرات به استانهای جنوبی عراق، در قالب یک گردهمایی یک روزه و انجام مذاکرات بین تجار ایرانی و عراقی، به کار خود در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران پایان داد.

    خبرنگار: کوروش جم

    آلبوم عکس

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=288807

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم