• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

پلن‌بی: روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ تمام نشده است

  • کد خبر : 227741
  • 05 اردیبهشت 1400 - 7:03
پلن‌بی: روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ تمام نشده است

پلن‌بی (PlanB)، تحلیلگر معروف و خالق مدل انباشت به جریان (S2F)، معتقد است که با وجود سقوط ۲۵ درصدی قیمت بیت کوین، بازار صعودی این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ همچنان ادامه دارد.
به گزارش کریپتوپوتیتو، پلن..

  • پلن‌بی (PlanB)، تحلیلگر معروف و خالق مدل انباشت به جریان (S2F)، معتقد است که با وجود سقوط ۲۵ درصدی قیمت بیت کوین، بازار صعودی این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ همچنان ادامه دارد.

    به گزارش کریپتوپوتیتو، پلن‌بی معتقد است که افت اخیر قیمت بیت کوین به‌معنای پایان روند صعودی این ارز دیجیتال در سال جاری نیست. بیت کوین در طی روزهای گذشته با یک افت قیمت شدید مواجه شد و ۱۶,۰۰۰ دلار از قیمت خود را طی یک هفته از دست داد؛ اما به‌عقیده پلن‌بی، این بخشی از فرایند صعودی بیت کوین است و قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند تا ۲۸۸,۰۰۰ دلار هم افزایش پیدا کند.

    اگر کمی به عقب بازگردیم، متوجه می‌شویم که روند صعودی بیت کوین از ماه اکتبر (مهر ۹۹) آغاز شد. تا ۶ ماه پس از آن، قیمت بیت کوین به‌طور مداوم افزایش پیدا کرد و از ۱۴,۰۰۰ دلار در ماه اکتبر به حدود ۶۰,۰۰۰ دلار در ماه مارس (اسفند) رسید.

    تا هفته پیش، ماه آوریل (فروردین) نیز ماهی صعودی برای بیت کوین به نظر می‌رسید. در همین ماه بود که سهام صرافی کوین بیس در بورس نزدک عرضه شد و در پی آن، قیمت بیت کوین رکورد ۶۵,۰۰۰ دلار را ثبت کرد.

    اما یکشنبه هفته گذشته (۲۹ فروردین)، قیمت این ارز دیجیتال به‌ناگاه با یک افت ۹,۵۰۰ دلاری مواجه شد. روز جمعه نیز روز خوبی برای بیت کوین نبود. در این روز (۳ اردیبشهت)، قیمت بیت کوین به زیر ۵۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد و از آن زمان تاکنون در تلاش است تا از این محدوده خارج شود.

    با این حال، پلن‌بی که بسیاری او را با مدل معروف انباشت به جریان (S2F) می‌شناسند، به این اتفاقات بدبین نیست. او معتقد است که هیچ روندی همیشه در یک جهت باقی نمی‌ماند و همه این اتفاقات می‌تواند شروعی برای روند صعودی مجدد بیت کوین باشد.

    پلن‌بی برای اثبات ادعای خود، رفتار قیمت بیت کوین پس از هاوینگ سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ را در قالب یک نمودار رسم می‌کند.

    نمودار قیمت بیت کوین پس از هاوینگ سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰

    همان طور که در این نمودار مشاهده می‌کنید، قیمت بیت کوین در دو بازار صعودی پیشین خود نیز اصلاحات مشابهی را تجربه کرده است. یکی از این دو بازار صعودی در سال ۲۰۱۳ (پس از هاوینگ اول) و دیگری در سال ۲۰۱۶ (پس از هاوینگ دوم) اتفاق افتاده بود. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که اکنون نیز در زمان مشابهی هستیم.

    پلن‌بی با این فرض که بیت کوین اکنون در میانه راه روند صعودی خود قرار دارد، از مدل انباشت به جریان برای پیش‌بینی قیمت آن در انتهای این روند صعودی استفاده کرده است. در این مدل، انباشت همان ذخیره بیت کوین موجود و جریان، عرضه سالانه بیت کوین است؛ اما پلن‌بی برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین به همین دو عامل اکتفا نکرده و سیر پیشرفت بیت کوین از سال ۲۰۰۹ تاکنون را نیز در نظر گرفته است. از سال ۲۰۰۹ که بیت کوین کار خود را آغاز کرد، ابتدا در مرحله اثبات خودش قرار داشت، سپس به‌عنوان ابزاری برای پرداخت پذیرفته شد، پس از آن به ذخیره ارزش و اصطلاحاً «طلای دیجیتال» تبدیل شد و در نهایت، به‌عنوان یک کلاس دارایی مستقل شناخته شد. با در نظر گرفتن همه این عوامل، پلن‌بی پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین در انتهای روند صعودی فعلی، به ۲۸۸,۰۰۰ دلار برسد.

    با وجود قیمت فعلی بیت کوین (حدود ۴۹,۰۰۰ دلار)، محقق شدن این پیش‌بینی به این معناست که قیمت آن باید تا ۶ برابر افزایش پیدا کند. البته ممکن است این پیش‌بینی در حال حاضر خوش‌بینانه و غیرواقعی به‌ نظر برسد، اما فراموش نکنید که قیمت بیت کوین سابقه افزایش ۶ برابری در طول چند ماه را داشته است. همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این ارز دیجیتال در ماه اکتبر با قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار معامله می‌شد؛ اما در ماه آوریل، قیمت آن به ۶۰,۰۰۰ دلار رسید.

    پلن‌بی: روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ تمام نشده است

    در این باره بیشتر بخوانید

    • کاهش بی‌سابقه نوسانات قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر !
    • سود سرمایه‌ گذاری بیت کوین در سال ۲۰۱۹؛ بالاتر از طلا و سهام‌های وال‌استریت!
    • احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰,۰۰۰ دلار قوت گرفت
    • تحلیل‌گری که کف قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹ را پیش‌بینی کرده بود: پس از هاوینگ قیمت به ۶,۴۰۰ دلار می‌رسد
    • جی‌پی مورگان قیمت هدف بیت کوین را ۱۳۰,۰۰۰ دلار تعیین کرد

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=227741

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم