• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4
مهندس قربانخانی در نشست خبری عنوان کرد:

پرونده 400 میلیارد ریالی در دادگاه در حال رسیدگی است/ میزان حوادث جانی ناشی از گودبرداری حدود 62 درصد کاهش داشته است

  • کد خبر : 2349
  • 10 آبان 1396 - 8:06
پرونده 400 میلیارد ریالی در دادگاه در حال رسیدگی است/ میزان حوادث جانی ناشی از گودبرداری حدود 62 درصد کاهش داشته است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: طی سالهای 92 تا 95 شاهد کاهش 50 درصدی صدور پروانه های ساختمانی بوده ایم و همچنین 180 هزار خدمات مهندسی طی سالهای گذشته از سوی مهندسان ساختمان انجام شده است.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری مهندس حسن قربانخانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، صبح امروز سه شنبه 9 آبان، با حضور جمعی از خبرنگاران، در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید.

     

    مهندس حسن قربانخانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در ابتدای این نشست خبری، با اشاره به دریافت نکردن بودجه ای از دولت گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان هیچ بودجه ای از دولت دریافت نمی کند؛ اما خدمات گسترده ای جهت ساخت و ساز و بازدید از ساختمان ها را برعهده دارد.

    مهندس قربانخانی، پیرامون مساله امضا فروشی توسط مهندسان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 5هزار پرونده طی 6 ماه گذشته به شورای انتظامی ارجا شده است که 3هزار مورد از این پرونده منجر به محکومیت نشده و 2هزار پرونده دیگر توسط خود سازمان نظام مهندسی در حال پیگیری است.

    وی با اشاره به اینکه اتهام زننده امضا فروشی، هیچ سندی ندارد، تصریح کرد: باید کسی که این اتهام را به مهندسان ساختمان زده است، استغفار و از جامعه مهندسان عذرخواهی کند.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در خصوص تخلف 400 میلیارد ریالی سازمان نظام مهندسی گفت: پرونده 400 میلیارد ریالی در دادگاه در حال رسیدگی است و آخرین دستور قاضی در خصوص این پرونده، به بانک شهر سپرده شده است.

    مهندس قربانخانی، در ادامه افزود: بانک شهر هم اکنون حق برداشت 400 میلیارد ریال ندارد اما می تواند سود این سپرده را هر ماه به حساب نظام مهندسی ساختمان واریز کند.

    وی اظهار کرد: هم اکنون اصل مبلغ پول وجود دارد اما مجوز جابه جایی و یا برداشت سپرده، صادر نشده است.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در خصوص شفاف سازی این 400 میلیارد ریال گفت: در هیات مدیره گذشته بانک شهر، حرفی درخصوص نوسازی بافت های فرسوده ارائه نشده بود و از سازمان نظام مهندسی برای همکاری مالی در این پروژه کمک خواسته شد.

    مهندس قربانخانی، تصریح کرد: این سازمان نیز درجهت اشتغال و ساخت و ساز در بافت های فرسوده همکاری مالی در این پروژه را انجام داده و در ازای تضمین این پروژه برگه های سفید امضایی را دریافت کرد که در ادامه این پروژه به مشکل برخورد و در این زمینه، اعضای هیات مدیره به دلیل دریافت برگه های سفید امضا به دادگاه احضار شدند اما در این پروژه مشکل اصلی مربوط به بانک شهر است.

    وی با بیان اینکه از سال 96، 288 نفر مهندس در نظام مهندسی فوت کرده اند گفت: به محض فوت این مهندسان سیستم سازمان پروانه ساخت و ساز آنها را ابطال می کند بنابراین این ادعا که از پروانه مهندسان فوت شده جهت امضا فروشی استفاده می شود کذب محض است و هیچ سندی در این خصوص وجود ندارد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اظهار کرد: از سال 92، 32 هزار مورد بازدید از گودبرداری ها خطرناک صورت گرفته و طی این سال 29 حادثه با 19 تلفات وجود داشته اما در سال 95 میزان خسارت جانی ناشی از گودبرداری به 18 حادثه رسیده و تعداد فوت شدگان نیز به 7 نفر کاهش داشته است.

    مهندس قربانخانی، تصریح کرد: میزان حوادث جانی ناشی از گودبرداری حدود 62 درصد کاهش داشته است.

    وی با بیان اینکه امسال، 2 هزار و 100 بازدید از ساختمان ها انجام شده است اظهار کرد: 14 هزار و 500 بازدید سازه ای توسط مهندسان صورت گرفته که از این بین 2 هزار از آنها مربوط به شش ماهه گذشته بوده است.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، یادآور شد: تمامی بازدیدهای مهندسان جهت کنترل و کیفیت خدمات و نیز زمینه سازی افزایش کیفیت ساخت و سازها شده است.

    مهندس قربانخانی، با اشاره به اینکه صرفه جویی در مصرف انرژی مهمترین دغدغه مهندسان ساختمان بوده است گفت: طی دو سال گذشته بازدیدهای تخصصی در جهت معماری، مکانیک، برق صورت گرفته که تعداد ها به 13هزار و 200 مورد می رسد.

    وی با بیان اینکه با موسسه استاندارد طی سال گذشته در جهت مصالح ساختمانی و کنترل استاندارد آنها تفاهم نامه ای منعقد کرده ایم، افزود: این تفاهم نامه وضعیت ساخت وساز و استفاده از سازه های فولادی را در ساختمان ها بهبود بخشیده است.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با اشاره به افزایش 5 برابری مهندسان ساختمان طی سالهای 90_95 گفت: تعداد مهندسان دارای پروانه قبل از سال 95، 11 هزار نفر بوده که در سال 95 این رقم به 60 هزار نفر افزایش یافته است.

    مهندس قربانخانی، تصریح کرد: طی سالهای 92 تا 95 شاهد کاهش 50 درصدی صدور پروانه های ساختمانی بوده ایم و همچنین 180 هزار خدمات مهندسی طی سالهای گذشته از سوی مهندسان ساختمان انجام شده است.
    وی با بیان اینکه نظام ساخت و ساز نیازمند تغییرات اساسی است، گفت: هر فردی که در پروسه ساخت و ساز مسئولیتی بر عهده دارد باید خواستار این تغییرات باشد و به جای فرافکنی سعی در اصلاح تغییرات ساخت و ساز باشد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، به گودهای پرخطر ساخت و سازها اشاره کرد و یادآورشد: با کمیسیون معماری شهرداری مکاتباتی را انجام داده ایم و هشدارهای لازم را دراین زمینه اعلام کرده ایم، هم اکنون طبق آخرین آمار حدود 200 گود پرخطر در تهران وجود دارد که اخطار های لازم به مجریان این پروژه داده شده است.

    مهندس قربانخانی، در پایان سخنان خود، به مبحث 22 قانون نظام مهندسی اشاره کرد و اظهار داشت: این مبحث به تأمین و نگه داری ساختمان ها اشاره دارد که متاسفانه تا به امروز عملیاتی نشده و با اجرای این مبحث می توان مانع وقوع حوادثی مانند پلاسکو در ساختمان ها شویم.

    خبرنگار: مریم داور زن

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=2349

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم