نماد سایت پول بانک

وضعیت بازار: سقوط ۶۰میلیارد دلاری بازار در ۲ روز

  • ارزش بازار ارزهای دیجیتال در ۲ روز متوالی به زیر ۸۰۰میلیارد دلار کاهش یافت. در همین زمان، شرایط بیت کوین وخیم‌تر شد و قیمت آن به زیر ۱۶٬۰۰۰ دلار سقوط کرد تا به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر برسد. قیمت بیشتر آلت کوین‌ها نیز با کاهش ارزش اتریوم به کمتر از ۱٬۱۰۰ دلار سقوط کرد. البته در میان، ‌‌آلت‌ کوین‌هایی بودند که رشد کوچک قیمت را تجربه کردند.

    سقوط دوباره بیت کوین

    به گزارش کریپتو پوتیتو، پایان هفته گذشته بدون رویداد مهمی برای بیت کوین تمام شد؛ اگرچه چندبار تلاش کرد از مقاومت ۱۷٬۰۰۰ دلاری عبور کند، در نهایت بی‌فایده بود.

    با این حال، از روز دوشنبه، زمانی که قیمت بیت کوین به زیر ۱۶٬۰۰۰ دلار کاهش یافت، چشم‌انداز آینده شروع به تغییر کرد. با گذشت روز، قیمت بیت کوین حتی بیشتر هم کاهش یافت و به ۱۵٬۵۰۰ هم رسید تا این عدد به پایین‌ترین قیمت آن در ۲ سال گذشته تبدیل شود.

    بر اساس گزارش گلس‌نود، آخرین شیرجه قیمت بیت کوین، در کنار لیکوئیدکردن میلیون‌های دلار موقعیت معاملاتی، نهنگ‌های بسیاری را به‌سمت محدوده زیان تحقق‌نیافته سوق داد.

    در حال حاضر، ارزش بازار بیت کوین به ۳۰۳میلیارد دلار کاهش یافته است و قیمت این ارز دیجیتال تنها چند صد دلار بالاتر از پایین‌ترین سطح چند سال گذشته خود قرار دارد. دامیننس بیت کوین نیز در حدود ۳۸.۷درصد باقی مانده است.

    نمودار قیمت بیت کوین / دلار در ماه نوامبر

    کاهش ارزش بازار همراه با سقوط اتریوم به زیر ۱٬۱۰۰ دلار

    اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار نیز در ۴۸ ساعت گذشته بخش قابل‌توجهی از قیمت خود را از دست داد. در حالی که قیمت اتریوم روز یکشنبه بالای محدوده ۱٬۲۰۰ دلاری قرار داشت، دیروز به زیر این سطح سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود در چند هفته اخیر کمتر از ۱٬۱۰۰ دلار ادامه رسید.

    بایننس کوین، کاردانو، دوج کوین، پالیگان، پولکادات، شیبا و ترون نیز افت جزئی قیمت را تجربه کردند. در این میان، ریپل تنها دارایی در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار بود که قیمتش افزایش یافت.

    لایت کوین و چین لینک نیز در ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش قیمت خود بودند. ارزش هر دو دارایی حدود ۳درصد افزایش یافت و قیمت آن‌ها به‌ترتیب به ۶۲ و ۵.۹ دلار رسید.

    بیشتر آلت کوین‌ها با ارزش بازار متوسط و کوچک نیز افت قیمت را تجربه کردند. در نتیجه، ارزش بازار ارزهای دیجیتال به ۷۸۴میلیارد دلار کاهش یافته است؛ این بدان معناست که طی ۲ روز گذشته حدود ۶۰میلیارد دلار سرمایه از این بازار خارج شده است.

    جدا از این، از زمان شروع سقوط صرافی FTX، از دو هفته پیش تاکنون ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نزدیک به ۳۰۰میلیارد دلار کمتر شده است.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل