نماد سایت پول بانک

واکنش همتی به طرح دولت برای افزایش سن بازنشستگی

  • واکنش همتی به طرح دولت برای افزایش سن بازنشستگی

    رییس کل اسبق بانک مرکزی به افزایش سن بازنشستگی به ۳۲ سال واکنش نشان داد.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالنا،صر همتی در بخشی از اظهارات خود در نشست دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص تحولات اقتصادی کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات ما انتظارات ناشی از مسئله نهادی است. در کشور ما خیلی راحت می‌توان مصوبه‌ای را تصویب کرد و پیش بینی افراد را برهم زد. اینجور اقدامات باید با رایزنی ها واقدامات مقدماتی باشد.

    وی افزود: در لایحه بودجه پیشنهاد شده است که بازنشستگی ۲ سال عقب بیفتد. یعنی به جای ۳۰ سال، ۳۲ سال بشود. خوب خیلی افراد در سال ۲۹ و ۳۰ کاری خود هستند و برای زندگیشان در حال برنامه‌ریزی هستند و تمام برنامه‌ریزی زندگیشان با این تصمیم برهم خواهد خورد. البته ممکن است برخی هم راضی به تداوم دوره خدمت باشند.

    رییس اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: تصمیماتی که نهادی هست و مسئله ای که چندین دهه است ادامه پیدا کرده است را نمی توان به یکباره عوض کرد. برای اجرای اصلاحات ساختاری به عواملی همچون برنامه ریزی، نظرسنجی از افراد و ایجاد آگاهی در مردم نیاز هست.

    همتی افزود: خیلی از تصمیمات نهادی اتخاذ شده، با مصوبات یک فوریتی و یا دو فوریتی و به یکباره انجام شده‌اند و باعث برهم خوردن نظم و پیش بینی‌ها شده اند. تمام افرادی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند با این تصمیمات ناگهانی وضعیتشان بهم خواهد خورد.

    ۲۲۳۲۲۳

    منبع : خبر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل