• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

هم‌بنیان‌گذار ریپل: بیت کوین برای حفظ سلطه خود باید به آسیب محیط‌زیست پایان دهد

  • کد خبر : 227739
  • 05 اردیبهشت 1400 - 8:44
هم‌بنیان‌گذار ریپل: بیت کوین برای حفظ سلطه خود باید به آسیب محیط‌زیست پایان دهد

کریس لارسن (Chris Larsen)، هم‌بنیان‌گذار ریپل و یکی از سرمایه‌گذاران عمده XRP معتقد است که بیت کوین برای ادامه کار خود، باید فکری به حال معضل آسیب به محیط‌زیست بکند.
به گزارش دیکریپت، هم‌بنیان‌گذار ر..

  • کریس لارسن (Chris Larsen)، هم‌بنیان‌گذار ریپل و یکی از سرمایه‌گذاران عمده XRP معتقد است که بیت کوین برای ادامه کار خود، باید فکری به حال معضل آسیب به محیط‌زیست بکند.

    به گزارش دیکریپت، هم‌بنیان‌گذار ریپل معتقد است که اگر بیت کوین به مصرف همین میزان از انرژی ادامه دهد، نمی‌تواند برای مدت زیادی دوام بیاورد. او همچنین تنها راه بیت کوین را برای رهایی از این مشکل کنار گذاشتن الگوریتم اجماع اثبات کار و روی‌آوردن به اثبات سهام می‌داند. لارسن در گزارشی که روز پنجشنبه در وب‌سایت مدیوم منتشر شد، دراین‌باره گفت:

    به باور من اگر بیت کوین می‌خواهد ارز دیجیتال اول و پیشروی بازار باقی بماند، این تغییر ضروری است.

    الگوریتم اجماع اثبات کار، مدلی است که برای استخراج بیت کوین از آن استفاده می‌شود. این مدل به مصرف انرژی بالایی که دارد شناخته شده است. دستگاه‌های قدرتمندی که آنها را تحت‌عنوان ماینر می‌شناسیم، برای استخراج بیت کوین با یکدیگر رقابت می‌کنند. در نهایت هر دستگاهی که معادلات پیچیده بیت کوین را زودتر حل کند، برنده این رقابت است و پاداش استخراج به وی تعلق می‌گیرد. همین رقابت بر سر استخراج بیت کوین باعث شده است تا هرروزه دستگاه‌های قدرتمندتری تولید و روانه بازار شوند که این خود به‌معنای مصرف برق بیشتر است.

    به‌عقیده لارسن:

    مقبولیت بیت کوین در میان سرمایه‌گذاران شخصی و شرکت‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. این در حالی است که دنیا در حال مواجهه با تغییرات اقلیمی است. اگر اوضاع به‌ همین منوال پیش برود، مصرف برق بیت کوین به حدی می‌رسد که برای جهان غیر‌قابل‌تحمل خواهد بود.

    طبق داده‌های پلتفرم دیجیکونومیست (Digiconomist)، کربنی که در اثر استخراج بیت کوین تولید می‌شود با کربن تولیدشده در کل کشور بلغارستان برابر است. همچنین هر تراکنش بیت کوین می‌تواند انرژی موردنیاز بیش از یک ماه یک خانواده آمریکایی را تأمین کند.

    برخی از طرفداران بیت کوین معتقدند که مدل اثبات کار آنقدرها هم بد نیست. به‌عنوان مثال، آنها می‌گویند که استخراج بیت کوین می‌تواند جامعه را به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تشویق کند و یا مصرف برق بیت کوین در مرور زمان کمتر خواهد شد. اما به‌عقیده لارسن، هیچ‌یک از این اظهارات صحیح و قابل‌اتکا نیستند. لارسن معتقد است که باید مدل اثبات کار را همان طور که امروز هست ببینیم (نه آن طور که در آینده خواهد بود) و حقیقتی که وجود دارد این است که اثبات کار یک «فناوری با طراحی فوق‌العاده، اما منسوخ» است.

    لارسن در این گزارش بیان کرده که ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار برای حفظ حیات خود، باید با تغییرات روز همراه شوند. او ارز دیجیتال XRP را که از یک بلاک چین فدرالی استفاده می‌کند ارز باثبات‌تری می‌داند. لارسن همچنین معتقد است که بلاک چین آنها (که تنها به تعداد محدودی از افراد اجازه اعتبارسنجی تراکنش‌ها را می‌دهد) آسیب بسیار کمتری به محیط‌زیست وارد می‌کند و از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر است.

    به‌علاوه، لارسن طرفدار الگوریتم اجماع اثبات سهام است. این الگوریتم، اعتبارسنج‌ها را بر اساس میزان سرمایه‌ای که در شبکه سهام‌گذاری کرده‌اند انتخاب می‌کند. هرچه میزان ارز دیجیتالی که سهام‌گذاری می‌کنید بیشتر باشد، پاداشی که دریافت می‌کنید هم بیشتر خواهد بود. از ارزهای دیجیتال محبوبی که از اثبات سهام استفاده می‌کنند می‌توان به ترون، تزوس و اتریوم ۲.۰ اشاره کرد.

    لارسن در مورد این ارزها می‌گوید:

    این پروژه‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و غیرمتمرکز بودن آنها ثابت شده است.

    لازم به ذکر است که سلطه بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال در حال کاهش است. از ابتدای سال تاکنون، سهم بیت کوین از این بازار ۱۸ درصد کاهش داشته و از ۶۹ درصد به ۵۱ درصد رسیده است. با این اوصاف، شاید به تغییری در عملکرد این ارز دیجیتال محبوب نیاز داشته باشیم.

    هم‌بنیان‌گذار ریپل: بیت کوین برای حفظ سلطه خود باید به آسیب محیط‌زیست پایان دهد

    در این باره بیشتر بخوانید

    • نگرانی کاخ سفید از تصاحب بازار بیت کوین توسط چین
    • بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی: بیت کوین باید اثبات کار یا همان استخراج را کنار بگذارد !
    • ارزش بازار ارزهای دیجیتال به بالاترین میزان خود در ۵ ماه اخیر رسید !
    • غول ساعت‌سازی سوئیسی ساعت مجهز به کیف پول سخت افزاری بیت کوین می‌سازد + عکس
    • وضعیت بازار: رشد بیت کوین، سقوط وحشتناک ریپل

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=227739

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم