• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3
دکتر آذرنیوند در نشست خبری کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه:

همواره شاهد تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا بوده‌ایم/ دانشجویان قلب تپنده دانشگاه‌ها هستند

  • کد خبر : 5343
  • 30 بهمن 1396 - 0:31
همواره شاهد تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا بوده‌ایم/ دانشجویان قلب تپنده دانشگاه‌ها هستند

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین دانشکده منابع طبیعی کشور و به عنوان مادر دانشکده های منابع طبیعی، از ابتدا حفظ منابع طبیعی را به عنوان رسالت خود قرار داده است و امروز هم سعی می کنیم این موضوع را تقویت کنیم.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه، صبح امروز یکشنبه 29 بهمن ماه 96، با حضور دکتر حسین آذرنیوند رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، دکتر زارع چاهوکی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، حسن خسروی دبیر علمی کنفرانس و جمعی از اصحاب رسانه، در تالار امیرکبیر ساختمان معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار گردید.

     

     

    دکتر حسین آذرنیوند، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران

    دکتر حسین آذرنیوند، در ابتدای این نشست خبری گفت: کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه و نشست جهانی رهبران آینده محیط زیست، ششم اسفند به همت معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و انجمن علمی دانشجویی دانشکده منابع طبیعی این دانشگاه برگزار می‌شود.

    وی افزود: منابع طبیعی و محیط‌‌ زیست در هر کشوری بسیار اهمیت دارد و متاسفانه منابع طبیعی و محیط زیست در کشور ما شرایط مناسبی را ندارد.

    رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، تاکید کرد: همواره شاهد تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا بوده‌ایم، ریزگردها بخش اعظمی از کشور را فرا گرفته و بخش زیادی از این مشکلات به دلیل بی توجهی به منابع طبیعی و محیط ‌زیست است.

    دکتر آذرنیوند، ادامه داد: متاسفانه فعالیت های ما در عرصه محیط زیست و منابع طبیعی بصورت جامع نیست و هر تشکیلاتی کار خودش را می کند و این مسئله منابع طبیعی ما را به قهقرا برده است.

    وی افزود: دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین دانشکده منابع طبیعی کشور و به عنوان مادر دانشکده های منابع طبیعی، از ابتدا حفظ منابع طبیعی را به عنوان رسالت خود قرار داده است و امروز هم سعی می کنیم این موضوع را تقویت کنیم.

    رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، محیط زیست را از ملزومات اساسی و مهم زندگی بشری توصیف کرد و گفت: وقتی ما فضایی برای نفس کشیدن و زندگی کردن نداشته باشیم، هر امکانات و تکنولوژی هم به اختیار بگیریم، بی فایده خواهد بود. بنابراین اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی باید در کشور درک شود.

    دکتر آذرنیوند، با اشاره به فعالیت انجمن‌های علمی در دانشکده منابع طبیعی گفت: این تشکل‌ها به هم به صورت موردی و هم به صورت مجموعه‌ای فعالیت های شایان توجهی را در سال‌های اخیر داشته‌اند و امروز هم سعی دارند نشست رهبران آینده محیط زیست را برگزار کنند.

    وی افزود: در این کنفرانس محققان و پژوهشگران و دانشجویان 39 کشور مختلف حضور خواهند داشت.

     

    رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران اظهار داشت: در این همایش کارگاه‌های آموزشی هم خواهیم داشت و برای شرکت کنندگان سفرهایی به نقاط مختلف کشور در نظر گرفته شده است.

    دکتر آذرنیوند گفت: دانشجویان قلب تپنده دانشگاه‌ها هستند و تمام تلاش دانشگاه‌ها این است که بستری را فراهم کنند تا این قلب تپنده با سلامت و پرهیجان باشد تا در جهت رسالت‌های علمی و آموزشی خود در عرصه‌های مختلف بخصوص در رفع معضلات و چالش‌های جامعه گامی مهم بردارند.

    وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های دانشجویان، فعالیت‌های علمی است که در صورت انجام، تبعات خوبی به همراه خواهد داشت که خوشبختانه امروزه تشکل‌های علمی دانشجویی در دانشکده منابع طبیعی فعالیت‌های علمی مختلفی انجام می‌دهند که برگزاری کنفرانس فوق یکی از نمونه‌های این تلاش‌ها به شمار می‌رود.

    رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: دانشجویان این دانشگاه، رهبران آینده محیط زیست به شمار می‌روند و خوشبختانه انجمن‌های علمی دانشکده، فعالیت‌های علمی مختلفی در حوزه محیط زیست، شیلات، چوب‌شناسی و غیره انجام می‌دهند.

     

    دکتر زارع چاهوکی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران

    دکتر زارع چاهوکی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، در ادامه این نشست خبری گفت: این همایش در راستای اهداف برنامه سوم دانشگاه تهران برنامه‌ریزی شده است. کارآفرینی، مسئولیت‌های اجتماعی و بین‌المللی شدن از اهداف مهم برنامه سوم دانشگاه تهران است و این همایش در راستای ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی و بین‌المللی شدن دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

    وی ادامه داد: منابع طبیعی ضامن بقای حیات است و لازم است در زمینه فرهنگ‌سازی و حفاظت از منابع طبیعی اقداماتی را انجام دهیم.

    مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، تصریح کرد: رسالت دانشگاه رسالت افزون بر آموزش و پژوهش، فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست در بین عموم مردم است و ما سعی داریم با حمایت و تشویق، انجمن‌های دانشجویی خود در راستای ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی و فرهنگ‌سازی‌های مناسب اقدام کنند. فرهنگ‌سازی مناسب به ترویج فرهنگ حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی منجر می‌شود.

     

    حسن خسروی، دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه

    حسن خسروی، دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه، در ادامه این نشست خبری گفت: 3 هزار و 750 فعال حوزه محیط زیست، برای شرکت در این کنفرانس اظهار تمایل کرده اند.

    وی افزود: از این تعداد با بررسی‌های انجام شده از نظر تخصصی و فعالیت در حوزه محیط زیست، و با توجه به استقبالی که وجود داشت حدود 40 نفر از کشورهای خارجی شرکت خواهند کرد.

    دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه، در ادامه خاطرنشان کرد: در کنفرانس فوق، تعداد 397 مقاله از 53 دانشگاه دریافت کرده‌ایم که 40 مقاله از کشورهای خارجی و 357 مقاله نیز از داخل کشور بوده است.

    علی حمیدیان، دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه

    علی حمیدیان، دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه، در ادامه این نشست خبری گفت: در این کنفرانس برای شرکت کنندگانی که از خارج حضور دارند شرایطی فراهم شده تا بدون هیچ هزینه اضافی، زندگی معمولی ایرانی را تجربه کنند و با فرهنگ و تاریخ ایران آشنا شوند.

    وی گفت: تلاش داریم از مقالاتی که ارائه می‌شود یک مجموعه را آماده کنیم و این مجموعه به برنامه محیط زیست سازمان ملل ارائه خواهد شد.

     

    گفتنی است، کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه، 6 اسفند ماه سالجاری، به همت معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و انجمن علمی دانشجویی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار می گردد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=5343

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم