• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

همتی: ضرورتی به استعفا از بانک مرکزی نمی‌بینم/ کمیجانی با اختیاراتم در بانک مرکزی است

  • کد خبر : 237914
  • 09 خرداد 1400 - 17:52
همتی: ضرورتی به استعفا از بانک مرکزی نمی‌بینم/ کمیجانی با اختیاراتم در بانک مرکزی است

همتی: ضرورتی به استعفا از بانک مرکزی نمی‌بینم/ کمیجانی با اختیاراتم در بانک مرکزی است – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ درحالی از صبح امروز گمانه زنی ها برای انتصاب رئیس کل ج..

  • همتی: ضرورتی به استعفا از بانک مرکزی نمی‌بینم/ کمیجانی با اختیاراتم در بانک مرکزی است – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ درحالی از صبح امروز گمانه زنی ها برای انتصاب رئیس کل جدید بانک مرکزی افزایش یافته و برخی منابع از قطعی شدن ریاست کلی اکبر کمیجانی بر بانک مرکزی خبر داده اند که دقایقی قبل عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه مجازی اعلام کرد که ضرورتی برای استعفا نمی بیند.

    عبدالناصر همتی در خصوص چرایی عدم استعفا از ریاست بانک مرکزی گفت: من و رئیس محترم قوه قضائیه هر دو در رقابت انتخاباتی حضور داریم. همانطور که ایشان از سمت خود استعفا نداده انند بنده نیز احتیاجی به این کار ندیده ام.

    خیمه‌شب‌بازی همتی با سوژه برکناری برای فرار از کارنامه افتضاح روحانیغیبت همتی در جلسه ستاد اقتصادی دولتریاست بانک مرکزی به کمیجانی می رسد یا معاون نوبخت؟چه‌کسی رئیس‌کل بانک مرکزی می‌شود؟

    او همچنین گفت: طبق قانون بانک مرکزی، در مواقع غیبت و معذوریت، رئیس کل بانک مرکزی می تواند تمام اختیارات خود را به قائم مقام بانک بدهد، که او هم حکم رئیس جمهور را دارد.

    همتی تأکید کرد: به استناد این ماده قانونی برای مدتی که رقابت‌های انتخاباتی است و فرصت کمتری دارم به مسائل بانک برسم، اختیارات را به اقای کمیجانی بعنوان قائم مقام خودم،‌تفویض کردم.

    وی با بیان اینکه حال اینکه دولت بخواهد تصمیم دیگری بگیرد، صاحب اختیار است؛ گفت: آقای رئیس جمهور فرموده بودند که نظر من این است که رئیس کل جدیدی بگذارم، من هم گفتم اختیار با رئیس جمهور محترم است و می توانند این تصمیم را بگیرند ولی من ضرورتی به استعفا از مسئولیتم نمی بینم برای اینکه رئیس محترم قوه قضائیه هم الان در رقابت های انتخاباتی است و استعفا ندادند.

    این نامزد ریاست جمهوری،‌ همچنین گفت: فکر نمی کنم استعفا، ضرورتی داشته باشد، قائم مقام با اختیارات رئیس کل کارش را انجام می دهد ولی اگر تصمیم دیگری آقای رئیس جمهور دارند، صاحب اختیارند و من هم استقبال می کنم.

    عبدالناصر همتی | همتی , بانک مرکزی , حسن روحانی ,

    به گزارش تسنیم،‌ شایعات مربوط به برکناری عبدالناصر همتی از ریاست‌کلی بانک مرکزی در روزهای گذشته مطرح شده بود که اتفاقا آثاری هم در بازار ارز و سرمایه داشت. همتی دیشب در کلاب هاوس گفت: بحثی با رئیس جمهور داشتیم، ایشان تأکید کردند "اگر در انتخابات بایستید،‌ نمی‌توانید رئیس‌کل بمانید چراکه در سیاست‌های پولی و ارزی اثر می‌گذارد"، من البته گفتم "تأثیری ندارد و می‌توانم بمانم."، با این حال شنیده‌ام دیروز هم با چند نفر از دوستان اقتصادی برای جایگزینی من صحبت کردند، من مشکلی با تصمیم ایشان ندارم.

    همتی البته این را هم گفته که دو روز است در بانک مرکزی حضور ندارد و مدیریت این بانک با اختیارات کامل، به‌عهده اکبر کمیجانی قائم‌مقام کنونی بانک مرکزی است.

    انتهای پیام/

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=237914

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم